ستاره سال؛ حمیده عباسعلی

قهرمان اولین ها

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ - ۰۸:۳۰:۰۵
کد خبر: ۲۷۳۳۰۳
قهرمان اولین ها
اولین بانوی ایرانی که توانست در اولین حضور بانوان محجبه در جام جهانی به مدال نقره دست پیدا کند. اولین بانوی کاراته کایی که طلای اینچئون را بدست آورد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، روزی که مهمان برنا بود؛ از صحبت کردنش مشخص شد آرزوهای بزرگی در سر دارد. مشخص شد به کم قانع نیست. به قول خودش جاه طلب است: «من با هدفگذاری وارد ورزش شدم. از روز نخست به این فکر می کردم که در ورزش موفق باشم و بتوانم افتخار کسب کنم. چرا که همیشه در زندگی ام جاه طلب و بلند پرواز بوده ام و فکر می کنم که موفقیت در ورزش مترادف با قهرمانی و کسب مدال است. من هم از روز نخست به این فکر می کردم که بتوانم در ورزش به موفقیت برسم و برای خودم هدفگذاری کرده بودم.»

تابوشکن تنها لقبی است که می توان به این بانوی ایرانی نسبت داد. بانویی که موفق شد بسیاری از اولین ها را به نام خود ثبت کند و فتح باب های فراوانی را انجام دهد. پایتخت نشین پرتلاشی که در اوج جوانی به اکثر افتخارات ممکن دست پیدا کرد و حالا به آرزوهای بزرگ تر و دست نیافتنی تر می اندیشد. با افتخار معرفی می کنیم:«طلای 24 عیار کاراته ایران؛ حمیده عباسعلی.»

اولین بانوی ایرانی که توانست در اولین حضور بانوان محجبه در جام جهانی به مدال نقره دست پیدا کند. اولین بانوی کاراته کایی که طلای اینچئون را بدست آورد. اولین بانوی لژیونر کومیته بانوان و... مشتی از خروار افتخار آفرینی های تک و بی نظیر عباسعلی درطول دوران حرفه ایش تاکنون بوده است.

بدون شک یکی از ستاره هایی که سال 93 برایش حداقل از لحاظ ورزشی فوق العاده بود؛ حمیده عباسعلی است. سالی که در آن او دو برنز از لیگ جهانی کاراته موسوم به کاراته وان در اوکیناوا و استانبول را از آن خود کرد.

جایی که عباسعلی اولین مدال تاریخ کاراته بانوان در مسابقات جهانی را به دست آورد. با 4 پیروزی و یک شکست. خودش بعد از مسابقات گفت به اندازه طلا تلاش نکرده بوده و حکمتی در طلایی نشدنش وجود داشته است. با این وجود قول طلای 2016 را به همه داد.

اما گل سرسبد هنرنمایی این بانوی خوش استیل در کره جنوبی و در اینچئون رخ داد. جایی که عباسعلی موفق شد کاری بی نظیر را انجام دهد و تنها مدال طلای کاراته بانوان را بدست بیاورد و همچنین هجدهمین مدال زرین کاروان ایران را از آن خود کند. بازی های آسیایی 2014 اینچئون اولین تجربه اش در این مسابقات نبود. گوانگژوی 2010 هم شاهد حضور عباسعلی بود. جایی که او نتوانست نتیجه خوبی بگیرد و از کسب مدال بازماند. خودش این گونه بازی های آسیایی چین را توصیف کرد: «در گوانگجو خیلی بدشانس بودم. آن مسابقات نخستین تورنمنتی بود که من به آن اعزام شدم و به هیچ وجه تجربه بین المللی نداشتم. از سوی دیگر بازی های آسیایی همیشه اتمسفر خیلی سنگینی دارد و به دلیل رقابت فشرده کشورهای آسیایی و اهمیت کسب مدال همیشه فشار مضاعفی روی بازیکنان قرار دارد.صادقانه بگویم که سطح و فشار بازی های آسیایی در برخی از رشته ها حتی از رقابت های جهانی نیز بیشتر است. در کاراته نیز به دلیل تجمیع قدرت های درجه اول کاراته این شرایط وجود دارد و از همین رو برای من که برای نخستین بار در یک تورنمنت بین المللی شرکت کردم، فشار زیادی وجود داشت. مصدومیت خانم پگاه زنگنه که یکی از امیدهای کسب مدال طلا بود، فشار را برای من بیشتر کرد. از سوی دیگر قرعه من بسیار بد بود و من در همان دور اول با نفرات قدری برخورد کردم و همین باعث شد نتوانم مدال بگیرم.»

یکی دیگر از اولین های، خانم دوست داشتنی رزمی کار کشورمان بازی برای تیم های خارجی در مسابقات جام باشگاه های آسیا و جام باشگاه های جهان بود که در هر دو هم وی موفق به کسب مدال شد. البته در حال حاضر او در تیم دانشگاه آزاد و در سوپرلیگ پا می زند.

عباسعلی در مسابقات دیگری هم در سال 93 شرکت کرد. مسابقاتی از قبیل تورنمنت امارات که منجر به مدال نقره برای او شد.وی در این مسابقات حریفانی از کشورهای قزاقستان و مصر را شکست داد و در بازی فینال برابر نماینده سوئیس شکست خورد و صاحب گردن آویز نقره شد.باید بنشینیم و ببینیم جاه طلبی های بانوی تهرانی ورزش کشورمان تا کجا ادامه خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز