مسابقات قهرمانی اروپا

وزرنه برداران بلغار دوپینگی اعلام شدند

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ - ۱۲:۳۳:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۳۴۵
وزرنه برداران بلغار دوپینگی اعلام شدند
یازده وزنه بردار بلغارستانی از جمله سه دارنده عنوان قهرمانی اروپا دوپینگی اعلام شدند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نتایج آزمایش دوپینگ این یازده وزنه بردار دو هفته بعد از شرکت آنها در یک اردوی تدارکاتی در صوفیه بلغارستان به منظور شرکت در مسابقات ماه آینده قهرمانی اروپا در تفلیس گرجستان مثبت اعلام شده است.

بر اساس اعلام فدراسیون وزنه برداری بلغارستان، وزنه برداران مرد این فهرست آسن مراد اف، فردی نظیف، ولادیمیر اوروم اف، استویان انف، دیان مینشف، دمیر دمیرف قهرمان 2005 اروپا، ایوان مارک اف قهرمان 2014 اروپا و ایوایلو فیلف و وزنه برداران زن ندژدا می توی نوگن، مایا ایوانووا و میلکا مانووا هستند.

این افراد از ماده غیر مجاز 'استروئید آنابولیک استانوزولول' استفاده کرده اند که اولین بار در دهه 1960 تولید شد و یک داروی ارزان و در دسترس است که معمولا تحت برندهای وینسترول و تنابول و در انواع قرص، شربت و آمپول فروخته می شود.

بوریسلاو گیدیکوف دبیر کل فدراسیون وزنه برداری بلغارستان در این خصوص اظهار داشت: ضربه بزرگ دیگری به وزنه برداری بلغارستان وارد شد.

ایوان ایوان اف سرمربی تیم وزنه برداری بلغارستان هم گفت: شوکه شدم. استانوزولول یک داروی قدیمی در ورزنه برداری است که دیگر کسی از آن استفاده نمی کند. احتمالا این ماده از طریق مواد افزودنی غذاهایی که وزنه بردارها برای ریکاوری استفاده می کنند، وارد بدن آنها شده است.

بنابراین گزارش، فدراسیون وزنه برداری بلغارستان ممکن است یکبار دیگر از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) محروم شود.

این فدراسیون پیش از این چندین بار با رسوایی دوپینگ وزنه بردار خود روبرو بوده است به طوریکه در سال 2009 برای مدتی به حالت تعلیق درآمد.

بلغارستان قبل از شروع المپیک 2008 پکن نیز به دلیل اعلام دوپینگ یازده وزنه بردار دیگر آن، از شرکت در بازی ها انصراف داد.

شهرت وزنه برداری بلغارستان در المپیک 2000 سیدنی نیز خدشه دار شد و این کشور به دلیل دوپینگ وزنه بردارانش از سه مدال طلای خود محروم شد.

مارکوف که سال گذشته در دسته 85 کیلوگرم موفق به کسب عنوان قهرمانی اروپا شد و پس از چهار سال محرومیت به دلیل دوپینگ در سال 2008، ممکن است مادام العمر محروم شود، در این خصوص گفت: نظری ندارم. من سال ها است که حتی یک قرص استانوزولول هم ندیده ام.

وزنه برداری از جمله رشته های ورزشی است که بعد از اعلام چندین مورد دوپینگ در المپیک 1988، بارها دچار این معضل شده و جایگاه خود را به عنوان یک ورزش المپیکی تقریبا از دست داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز