چهره های سال؛ بانوان ورزش

پرنسس های پارسی

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ - ۲۲:۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۷۳۳۹۲
پرنسس های پارسی
16 مدالی که بانوان ایران زمین در اینچئون کسب کردند در تاریخ ورزش کشور بی نظیر بود و نشان داد زن ایرانی اگر بخواهد می تواند دست به کارهای بزرگی بزند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سال 93 را می توان به نوعی سال ورزش بانوان نامید. سالی که با درخشش زنان ایرانی در مسابقات آسیایی اینچئون یکی از بهترین سالهای ورزش ایران در بخش بانوان بود. استارت این سال موفق با نایب قهرمانی تکواندو نوجوانان دختر و مدال طلای کیمیا علیزاده در فروردین شروع شد و با طلای پگاه زنگنه در مسابقات کاراته وان اندونزی و ژاپن و همچنین نقره فاطمه چالاکی و حمیده عباسعلی در همان مسابقات ژاپن ادامه یافت.طلای ساره جوانمردی در رقابت های تیراندازی آلمان در مرداد ماه هم بر افتخارات پرشمار ورزش بانوان در سال 93 افزود.

اما درخشش اصلی در مسابقات اینچئون اتفاق افتاد جایی که نخستین مدال ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی را دختر 18 ساله ایرانی کسب کرد. نجمه خدمتی که اولین تجربه بین المللی خود را تجربه می کرد یک روحیه خوب به کاروان ایران در اینچئون داد و با رکوردی که در آن رقابت ها زد حتی امید کسب مدال المپیک و جهانی را در دل ایرانی ها زنده کرد.

16 مدالی که بانوان ایران زمین در اینچئون کسب کردند در تاریخ ورزش کشور بی نظیر بود و نشان داد زن ایرانی اگر بخواهد می تواند دست به کارهای بزرگی بزند.

در اینچئون مدال هایی کسب شد که شاید هیچ کس حتی پیش بینی آن را هم نمی کرد. طلای خدمتی و عباسعلی، برنز گماری و سولماز عباسی از عجیب ترین نتایج و حتی غیرقابل پیش بینی ترین آنها به شمار می رفت.

ورزش های کاراته، تکواندو، قایقرانی و تیراندازی بهترین نتایج تاریخ خود را گرفتند. البته نقره ووشو و کبدی هم  دور از انتظار نبود اما کسب این مدال ها هم برنامه می خواهد. هم پشتکار. هم غیرت. که همه آنها در زن ایرانی حاضر در اینچئون دیده شد و به همه دنیا ثابت شد.

 

مدال های بانوان در مسابقات بازیهای آسیایی به شرح زیر است:

طلا

نجمه خدمتی تفنگبادی 10 متر

حمیده عباسعلی  کاراته 68+ کیلوگرم

نقره

نرجس امامقلی نژاد تفنگبادی 10 متر

الهه منصوریان  ووشو 52- کیلوگرم

نجمه خدمتی، نرجس امامقلی نژاد و الهه احمدی تفنگبادی 10 مترتیمی

لیلا رجبی  پرتاب وزنه

تیم کبدی بانوان

فاطمه روحانی تکواندو 73- کیلوگرم

اکرم خدابنده تکواندو 73+ کیلوگرم

برنز

حمیرا برزگر، نازنین ملایی، مهسا جاور و سولماز عباسی  روئینگ تیمی

سولماز عباسی  روئینگ تکنفره

آرزو حکیمی قایقرانی (کایاک تکنفره 200 متربانوان)

سوسن حاجی پورتکواندو وزن 53 کیلوگرم

سونیا گماری  قایقرانی اسلالوم

فاطمه چالاکی کاراته 61-  کیلوگرم

نسرین دوستی کاراته 50- کیلوگرم

آخرین آنها نیز نقره حمیده عباسعلی در کاراته قهرمانی جهان بود که پس از طلای او در اینچئون بدست آمد و خاتمه کار بانوان در سال 93 بود. مدالی که اصلا و ابدا به فکر خوشبین ترین کارشناس کاراته هم نمی رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز