چهره های سال؛ اسماعیل عبادی

کمانی در کمال سکوت

۱۳۹۴/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۲۷۳۴۱۲
کمانی در کمال سکوت
مسن ترین طلایی اینچئون کسی نبود جز اسماعیل عبادی. مرد ۳۸ ساله و ساکت و کم حرف ورزش کشور ما. کمان داری که در اینچئون به جز یک طلا توانست برنز تیمی مسابقات را هم ازآن خود کند.

مسن ترین طلایی اینچئون کسی نبود جز اسماعیل عبادی. مرد ۳۸ ساله و ساکت و کم حرف ورزش کشور ما. کمان داری که در اینچئون به جز یک طلا توانست برنز تیمی مسابقات را هم ازآن خود کند. مرد ۳۸ ساله آبیکی که فکر نمی کرد روزی این قدر حرفه ای به تیر و کمان روی بیاورد و به این افتخارات دست پیدا کند.

عبادی در حالی به این موفقیت رسید که بازی هایش به دلیل اختلاف ساعت ایران و کره در ساعت هایی برگزار می شد که همه خواب بودند و نمی توانستند هنرنمایی او را ببینند اما اسماعیل عبادی کار خودش را کرد و با شکست دادن حریفان قدرتمند خود از جمله نماینده میزبان به نیمه نهایی رسید و با از پیش رو برداشتن حریف فیلیپینی خود به مسابقه نهایی و جدال با نماینده هندوستان رسید.

اتفاقات شب قبل از فینال از زبان خود عبادی شنیدنی است: «مطمئن بودم که می برم و کاملا راحت و ریلکس بودم.با حریفم هم قبلا بازی کرده بودم و توانستم خودم را کنترل کنم. استرس اصلی من برای بازی با کره بود که به سختی پیروز شدم. از لحاظ سطح کار، نماینده کره و هند در یک لول بودند اما شرایط میزبانی حساسیت بازی با نماینده کره را دو چندان کرده بود.»

رقابت این دو نفر فوق العاده نزدیک پیگیری می شد و مشخص نبود کدام یک می توانند تیر طلایی را پرتاب کنند تا اینکه اسماعیل با بهره بردن از هوش بالا و تمرکز فوق العاده اش توانست گوی سبقت را از جریف نامدارش برباید و در نهایت با کسب پیروزی ۱۴۵-۱۴۱ ششمین گردن آویز طلای کاروان ایران را بدست بیاورد و نام خود را در تاریخ تیر و کمان جاودانه کند.

دیگر مدالی که برای اسماعیل عبادی بدست آمد؛ در کامپوند تیمی حادث شد. جایی که به جز عبادی امیر کاظمی پور و مجید قیدی هم حضور داشتند و در نهایت تیم ایران به مدال برنز رسید. با شکست ازفیلیپین با نتیجه ۱۲۷-۱۲۴ . و اسماعیل عبادی این گونه در اولین حضورش در بازی های آسیایی با دست پر و با یک طلا و یک برنز به خانه بازگشت.

حالا امیدواریم اسماعیل عبادی بتواند در آینده ودر مسابقات جهانی و آزمایشی ریو به موفقیت های دوچندانی برسد و همچنین طلای او فتح بابی باشد برای دیگر کمانداران ایرانی. چه در کامپوند و چه در ریکرو.

 

 

 

 

نظر شما