کی روش عاشق ایران است

حاج صفی: نرفتنم به فولام حکمت خدا بود/ آرزوهای بزرگی دارم

۱۳۹۴/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۳۴۱۳
حاج صفی: نرفتنم به فولام حکمت خدا بود/ آرزوهای بزرگی دارم
هافبک چپ پای سپاهان گفت: در جام ملت ها شانس نداشتیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا احسان حاج صفی یکی از بهترین های فوتبال ایران در سال 93 بود. اگر پنالتی او مقابل عراق را فاکتور بگیریم، احسان هم در تیم ملی و هم در سپاهان مهره تاثیرگذاری بود. او بعد از نمایش درخشان در جام جهانی پیشنهاد خوبی از فولام دریافت کرد اما یک اشتباه اداری و تعلل باعث شد او فرصت حضور در لیگ برتر انگلیس را از دست بدهد. حاج صفی یکی از معدود چهره های خوب فوتبالی ایران در سال 93 بود. وی در گفت و گو با خبرنگار برنا به مرور اتفاقات فوتبالی سال اخیر پرداخت.

 

*از جام جهانی شروع کنیم. ایران در گروه 4 نفره چهارم شد. چطور بود؟

نباید به جام جهانی از نظر نتایج نگاه کنیم. با توجه به شرایط فوتبال ایران و آماده سازی که ما قبل از جام داشتیم کسی از ما توقع صعود نداشت. چه چیز  فوتبال ما قابل مقایسه با آرژانتین، بوسنی و حتی نیجریه است؟ ما از نظر فوتبالی در این رقابت ها عالی ظاهر شدیم و دیدید که دنیا از ایران تعریف و تمجید کرد. مردم هم از ما راضی بودند و این از استقبالشان مشخص بود. مردم ایران فوتبال را به خوبی می فهمند و دیدند که بچه های تیم ملی در برزیل از جان مایه گذاشتند. به نظر من جام جهانی واقعا برای ما خوب بود چون فوتبالمان را به دنیا شناساندیم.

 

*اتفاق خوبی که بعد از جام جهانی رخ داد رسیدن پیشنهاد باشگاه فولام به تو بود. چرا حضورت در این تیم منتفی شد؟

بگذارید همه چیز را از اول تعریف کنم. همه چیز بین من و باشگاه فولام به بهترین شکل پیش رفت. من همه چیز را به حکمت و تدبیر خدا ربط می دهم و می گویم همه چیز خواست خدا بوده و این باعث می شود کمتر ناراحت شوم. وقتی توافق بین من و باشگاه فولهام حاصل شد تنها مساله این بود که طبق قانون کار کشور انگلیس من 75درصد بازیهای ملی را در کشورم انجام داده باشم که خوشبختانه این مشکل را نداشتم و می توانستم با فولهام قرارداد ببندم. از شانس بد من فقط انجام یک کار باقی مانده بود که آن هم در آخرین روز نقل و انتقالات اروپا حل شد و دیگر زمان از دست رفته بود. من دیگر حتی فرصت مذاکره با یک تیم دیگر را هم نداشتم و قسمت این بود که به اصفهان برگردم. برخی بازیکنان از چند تیم پیشنهاد داشتند اما من فقط از فولام پیشنهاد داشتم و در نهایت همه چیز منتفی شد.

 

*حتما از منتفی شدن حضورت در فولام خیلی ناراحت شدی؟

بله ناراحت شدم چون جام جهانی ویترین خوبی برای من بود اما ناامید نیستم. لژیونر شدن آرزوی هر فوتبالیستی است و کسی دلش نمی خواهد فقط در کشور خودش فوتبال بازی کند. امسال قسمتم نشد لژیونر شوم اما در نیم فصل که نقل و انتقالات اروپا چند روزی باز می شود می توانم باز هم شانسم را امتحان کنم. اگر هم در نیم فصل نشد که تا سال آینده در خدمت سپاهان می مانم و بعد لژیونر می شوم.

 

*این روزها بازار رفتن بازیکنان ایرانی به کشورهای عربی داغ است. تو به حضور در کشورهای عربی فکر می کنی؟

می توانستم قبل از مذاکره با فولهام به تیمهای قطری هم بروم اما فعلا تمایلی به این کار ندارم. من فکرها و آرزوهای بزرگی دارم و می دانم سبک من به فوتبال کشورهای عربی نمی خورد. البته شاید در سالهای پایانی فوتبالم به چنین کشورهایی بروم.

 

*درباره جام ملتها صحبت کن. تیمی که داشت به خوبی در جام پیش می رفت چه اتفاقی برایش رخ داد که حذف شد؟

باور کنید هنوز در شوک حذف هستم. حق ما این نبود که در مرحله نیمه نهایی حذف شویم. واقعا حیف شد و حالا باید 4 سال دیگر صبر کنیم تا بتوانیم از آسیا انتقام بگیریم.

 

*با اینکه مقتدارنه از مرحله گروهی صعود کردیم اما از بازیهای تیم ملی انتقاد زیادی شد؟

من برای همه منتقدین تیم ملی احترام قایلم ولی معتقدم انتقادات باید منطقی باشد. ما در 33 بازی با بحرین، قطر و امارات عالی کار کردیم. تیمی که با 9امتیاز از گروه خود صعود می کند جای انتقاد باقی نمی گذارد. اگر ما خوب بازی می کردیم اما حذف می شدیم منتقدان راضی می شدند؟ در اکثر رسانه ها می خواندم که همه از تیم ملی ایران تعریف می کنند و روی ما به عنوان مدعی اصلی حساب کردند. به نظرم بهتر است انتقادات منطقی باشد و منتقدان نظر مردم را هم درنظر بگیرند.

 

*قبول داری کسی فکرش را نمی کرد اگر به عراق بخوریم حذف شویم؟

بله خود ما هم ترجیح می دادیم به عراق بخوریم تا راحت تر صعود کنیم. در ابتدای بازی کاملا مشخص بود که عراقی ها از ایران می ترسند. باور کنید اگر پولادی اخراج نمی شد و برنامه های کی روش به هم نمی ریخت با اختلاف چند گل عراق را می بردیم. متاسفانه با اخراج مهرداد همه چیز به هم ریخت. با این حال ما دو بار به بازی برگشتیم اما فوتبال و خصوصا پنالتی ها قابل پیش بینی نیستند.

 

*به پنالتی ها اشاره کردی. احسان حاج صفی یکی از بهترین پنالتی زن های ایران در تمرینات بود. چه شد که آن ضربه را از دست دادی؟

من تمرین زیادی برای پنالتی زدن انجام دادم اما واقعا نفهمیدم در آن لحظه چه اتفاقی رخ داد. از مردم عذرخواهی می کنم و شرمنده هستم. همه می دانند ضربات پنالتی 50 به 50 است و ما شانس نداشتیم. خیلی افسوس می خورم چون واقعا زحمت کشیدیم و حقمان باخت نبود.

 

*اما مردم از تیم ملی حمایت کردند و نشان دادند ناراضی نیستند؟

خوشبختانه مردم ما فهم فوتبالی بالایی دارند. اگر داور آن اشتباه را نکرده بود هرگز بازی به ضربات پنالتی نمی کشید. چون ما با جان و دل جنگیدیم و مایه گذاشتیم مردم این تیم را دوست داشتند و از تیم ملی راضی بودند. مردم نشان دادند قدر زحمات ملی پوشان را می دانند و دلشان می خواهد همین کادر فنی بماند.

 

*همه ملی پوشان از کی روش در جام ملتها حمایت کردند. نظر تو چیست؟

سوال من این است که کی روش برود چه کسی بیاید؟ او در سالهای اخیر چیزهای زیادی به فوتبال ما اضافه کرده و رفتنش به نفع هیچکس نیست. امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که کی روش در ایران بماند چون با بازیکنان هم رابطه بسیار خوبی دارد و همه او را دوست دارند. شخصا او را دوست دارم. واقعا دوست دارم در تیم ملی بماند و در این 4 سال شناخت خیلی خوبی از فوتبال ما پیدا کرده. او بازیکنان جوان خوبی در تیم ملی آورده و در آینده می تواند تغییر نسل دهد. کی روش به اندازه یک ایرانی عاشق تیم ملی و ایران است و تعصب دارد. دیدید که با داور بازی ایران و عراق چه رفتاری داشت. به نظر من کی روش بهترین گزینه برای تیم ملی است و بهتر از او نمی توانیم بیاوریم.

 

*برای قهرمانی سپاهان در لیگ چقدر شانس قایل هستی؟

متاسفانه در چند بازی پی در پی امتیازات حساسی از دست دادیم. الان هم با صدر جدول فاصله داریم اما خوبی فوتبال ایران این است که تیمها به هم نزدیک هستند. می توانیم از فرصت حضور نفت و تراکتور در آسیا استفاده کنیم و با گرفتن حداکثر امتیازات در بازیهای آینده به قهرمانی امیدوار باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز