بانوی سال ورزش ایران؛ حمیده عباسعلی

دختر باید اینجوری باشه!

۱۳۹۴/۰۱/۰۲ - ۰۳:۰۸:۰۲
کد خبر: ۲۷۳۴۱۸
دختر باید اینجوری باشه!
سال 1393 سال رشد و پیشرفت ورزش ایران بود. سال موفقیت در میادین بین المللی و حرکت به سوی تحقق «توسعه عادلانه» در داخل کشور... مرور آنچه در سال 93 گذشت را با معرفی بانوی سال ادامه می دهیم.

قبل از بازی های آسیایی اینچئون حمیده عباسعلی را در ورزش ایران کمتر کسی می شناخت. دختر بی ادعای کاراته ایران تلاش و تمرین می کرد و در مسابقات داخلی و برون مرزی حاضر می شد اما برای آن که سری بین سرها درآورد و مطرح شود، نیاز به یک سکوی پرش داشت... بازیهای آسیایی 2014 اینچئون سکوی پرتاب دخترک کاراته ایران شد.

عباسعلی که قبل از اعزام کاروان ورزش ایران به اینچئون نامش در فهرست امیدهای طلای کاروان ورزش ایران نبود و در خوش بینانه ترین حالت، یک مدال برنز برایش پیش بینی می شد، در بازی های آسیایی فراتر از انتظار ظاهر شد و طلایی را به دست آورد که او را در صف قهرمانان به نام ورزش ایران قرار داد.

وقتی با قهرمانی حمیده عباسعلی در بازی های آسیایی 2014 اینچئون پرچم مقدس ایران در آسیا به اهتزاز درآمد و سرود جمهوی اسلامی در سالن رقابتها طنین انداز شد، مردم ایران عباسعلی را شناختند و او را در حد یک قهرمان باور کردند.

وقتی تصویر دخترک محجبه کاراته ایران که با حجاب اسلامی و لبخندی به لب، طلای آسیا را به گردن داشت، در تمامی رسانه های دنیا منتشر و مخابره شد، مردم دنیا هم به چشم دیدند یک بانوی جوان ایرانی با رعایت حجاب اسلامی، بر بلندترین قله آسیا می ایستد و تبلیغات مسموم غرب درباره محدودیت بانوان ایرانی صحت ندارد که اگر داشت، کاراته ایران هرگز نمی توانست قهرمانی مثل حمیده عباسعلی داشته باشد.

حمیده عباسعلی بعد از موفقیت خیره کننده در بازی های آسیایی اینچئون، در رقابتهای جهانی کاراته هم مدال نقره را به گردن آویخت تا سال 93 را با یک طلای آسیایی و یک نقره جهانی به یکی از سال های خوش زندگی ورزشی اش تبدیل کند. عباسعلی که به گفته مربیانش و به گواهی کارشناسان رزمی، می تواند طلای دنیا را هم به کارنامه پرافتخار خود اضافه کند، یکی از درخشان ترین چهره های ورزش ایران در سال 1393 بود که در نظرسنجی خبرگزاری برنا نیز با اکثریت آرا عنوان بانوی سال ورزش را به خود اختصاص داد.

 امروز دختران ایرانی با دیدن حمیده عباسعلی و موفقیت هایش به آینده ای روشن تر در میادین ورزشی می اندیشند و با خودشان می گویند دختر باید اینجوری باشد، قهرمان و خوش اخلاق...

برای عباسعلی و سایر بانوان موفق ورزش ایران که می توانستند مثل عباسعلی لقب بانوی ورزش ایران در سال 93 را به خود اختصاص بدهد، سالی پر از موفقیت آرزو می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز