میزبانی لیگ جهانی از قبل به برزیل داده شده بود

داورزنی: به والیبال از ۲۰، ۲۲ می دهم!

۱۳۹۴/۰۱/۰۴ - ۰۰:۲۸:۱۲
کد خبر: ۲۷۳۶۲۰
داورزنی: به والیبال از ۲۰، ۲۲ می دهم!
رئیس فدراسیون والیبال گفت: چیزی که در حال حاضر قابل اهمیت است این است که والیبال جهان متوجه شده بچه های ایرانی می توانند در لیگ های معتبر بازی کنند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، والیبال بی تردید موفق ترین رشته ورزشی ایران در سال کهنه بود. تیمی که همه قله ها را یکی بعد از دیگری فتح کرد و توانست بر تارک والیبال جهان بدرخشد. درخشش سروقامتان والیبال ایران بیش از همه نشان داد که فدراسیون والیبال ایران تا چه اندزه مسیر درستی را انتخاب کرده و در مسیر موفقیت پیش می تازد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که با قاطعیت به عنوان مدیر نمونه و برتر سال از سوی کارشناسان انتخاب شد در گفتگو با برنا درباره این موفقیت ها و اهداف و برنامه های آینده صحبت کرده است...

*سال 93 برای محمد رضا داورزنی به عنوان رییس فدراسیون والیبال چگونه گذشت؟

سال 93 یکی از برترین سال های ورزشی من بود.  سالی که ما در همه ابعاد به موفقیت های خیره کننده ای رسیدیم. این اتفاق زمانی نمود بیش تری پیدا می کند که متوجه شویم در یک سال گذشته و به دلیل تغییراتی که در وزارت ورزش پیش آمده بود، ناهماهنگی هایی به وجود آمد ولی با درایت وزیر ورزش این مشکلات حل شد.امسال ما توانستیم در میادین جهانی خوش بدرخشیم و فراتر از حد انتظار ظاهر شویم. قرار گرفتن در رتبه 4 لیگ جهانی و همچنین حضور بین 6 تیم برتر مسابقات جهانی از اتفاقاتی بود که واقعا بی نظیر بود و البته کسب مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون که با وجود خستگی زیاد بچه های ما بی نظیر بود.

 

*به والیبال در سال 93 از 20 چه نمره ای می دهید؟

به نظر شما چه عیبی دارد اگر به والیبال نمره 22 بدهم؟ ولی خارج از شوخی آن قدر عملکرد بچه های والیبال امسال تحسین برانگیز بود که دادن نمره 20 هم برای آن ها کم است.

 

*در این چند ساله در والیبال ما چه اتفاقی افتاد که از چهارمی آسیا به چهارمی جهان رسیدیم؟

اصلی ترین نکته در این رابطه توانمندی هایی است که باید به آن توجه شود. کشور ما و جوانان ایران زمین از توانایی های بسیار بالایی در همه زمینه ها برخوردار هستند و فقط کافیست این استعدادها کشف شوند و به خوبی پرورش یابند. ما خارج از ورزش و در علومی مانند نانو تکنولوژی و فناوری های هسته ای به موفقیت های چشمگیری دست یافتیم اما به دلیل اینکه والیبال یک رشته تیمی است بیش تر دیده شده است و توجه بیش تری به آن می شود.

 

*به عقیده خیلی از صاحب نظران یکی از دلایل پیشرفت والیبال در این چند سال اخیر توجه فدراسیون به پایه ها است. نظر شما در این رابطه چیست؟

بدون شک یکی از برنامه های اصلی ما از زمانی که در راس کار قرار گرفتیم همین بود. اینکه بتوانیم با سرمایه گذاری های درست بر روی ورزش پایه، جوانان خوبی را برای آینده تیم ملی پرورش دهیم. همین امسال هم تیم ملی نوجوانان ما با میانگین قدی 198 سانتی متر دست به کار بزرگی زد و بدون دادن حتی یک ست قهرمانی آسیا را بدست آورد و بچه ها نشان دادند می توانند در آینده ای نزدیک جایگزین های خوبی برای بزرگان تیم ملی باشند.

 

*یکی دیگر از اتفاقات مثبتی که امسال در والیبال رخ داد؛ ترانسفر شدن سعید معروف به والیبال اروپا و به کی از بهترین تیمهای جهان بود. اتفاقی که امیدواریم در آینده هم برای دیگر بازیکنان تیم ملی هم بیفتد. نظر شما در این رابطه چیست؟

جالب است بدانید 5 یا 6 بازیکن دیگر ما هم از تیم های خارجی و از لیگ های معتبری چون ترکیه، لهستان و حتی ایتالیا هم پیشنهاد داشتند اما خودشان صلاح دانستند در لیگ داخلی به بازی ادامه دهند. برای سعید معروف بسیار خوشحالم. امیدوارم او بتواند توانایی های بالای خود را بیش از پیش به رخ جهانیان بکشاند. چیزی که در حال حاضر قابل اهمیت است این است که والیبال جهان متوجه شده بچه های ایرانی می توانند در لیگ های معتبر بازی کنند.

 

*فدراسیون والیبال امسال برای میزبانی دو رقابت بزرگ اعلام آمادگی کرد که متاسفانه یکی از آن ها عملی نشد؟

برای میزبانی لیگ جهانی اعلام آمادگی کرده بودیم و بابت هیچ چیز از جمله حضور بانوان مشکلی نداشتیم اما نکته اصلی در این بود که میزبانی قرار بود به برزیل داده شود تا برتای المپیک ریو خود را محک بزند ولی به دلیل مشکلی که بین بانک برزیل و فدراسیون جهانی رخ داد؛ میزبانی آن ها تعلیق شد و ما به همراه دو کشور لهستان و استرالیا برای میزبانی اعلام آمادگی کردیم که با برطرف شدن مشکل برزیل و فدراسیون جهانی دوباره میزبانی به آن ها برگشت داده شد.اما خوشبختانه برای میزبانی قهرمانی آسیا در سال 2015 به مشکل خاصی نخوردیم و آن را بدست آوردیم و امیدواریم بتوانیم این اتفاق بزرگ را به خوبی در کشورمان برگزار کنیم.

 

*مهم ترین هدف والیبال ایران در سال 94 چیست؟

بدون شک مهم ترین هدف ما در سال 94 حضور موفق و قدرتمندانه در لیگ جهانی و همچنین کسب سهمیه المپیک ریو خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز