چهره های سال؛ لیلا رجبی

تکنیک جهانی، غیرت ایرانی

۱۳۹۴/۰۱/۰۴ - ۰۰:۴۱:۲۹
کد خبر: ۲۷۳۶۲۲
لیلا رجبی تنها مدال آور تاریخ دوومیدانی ایران نیز به شمار می رود.وی با یک قدرت مثال زدنی شروع به کسب افتخار برای دوومیدانی ایران کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تاتسیانا ایلیوشچانکا یا همان لیلا رجبی خودمان، زاده ویتبسک بلاروس و 31 ساله است که تنها مدال آور تاریخ دوومیدانی ایران نیز به شمار می رود. او که برای کشورش یک نایب قهرمانی اروپا در سال 2005 و چهارمی جوانان جهان را دارد سال 2007 با پیمان رجبی دونده دوهای سرعت کشورمان در ایران آشنا شد و از آن زمان بود که به اسلام روی آورد، با پیمان رجبی ازدواج کرد و نام لیلا رجبی را برای خود انتخاب کرد و از همه مهم تر ایرانی شد.

رجبی با یک قدرت مثال زدنی شروع به کسب افتخار برای دوومیدانی ایران کرد. پرتاب وزنه ایران عملا حرفی برای گفتن در مسابقات بین المللی نداشت ولی از وقتی که رجبی رکورد پرتاب وزنه ایران را از ۱۲٫۱۰ متر، که متعلق به پریسا بهزادی بود ، به ۱۸٫۱۸ متر (هوای آزاد) و ۱۷٫۲۱ متر (داخل سالن) بهبود داد یک جرقه در این رشته بوجود آمد که ایران می تواند حرفهای زیادی در آسیا برای گفتن داشته باشد.

او در بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۹ هانوی و قهرمانی دوومیدانی داخل سالن آسیا ۲۰۱۰ تهران مدال طلا را برای تیم ایران بدست آورد. وی همچنین مسابقات 2012 هانگ ژو داخل سالن را با نقره به پایان رساند. رجبی همچنین در مسابقات قهرمانی دوومیدانی آسیا ۲۰۰۹ گوانگ‌ژو و 2011 کوبه مدال برنز گرفت و در المپیک 2012 لندن نیز حضور داشت.

ولی از همه این‌ها مهم تر نقره اینچئون بود مدالی که اولین مدال دوومیدانی ایران در تاریخ بازیهای آسیایی بود. مدالی که جایش در پرونده درخشان تاتسیانا خالی بود. رجبی که رکورد 18.18 را در کارنامه خود به عنوان بهترین رکورد ثبت کرده نتوانست این رکورد را تکرار کند. البته تفاوتی هم نداشت چون نفر اول اینچئون 19.06 پرتاب کرد.

اما مهم این نیست که رجبی طلا نگرفت بلکه مهم این است که او اولین کسی شد که توانست برای دوومیدانی بانوان ایران در بازیهای آسیایی افتخارآفرینی کند و نامش را در ورزش ایران جاودانه کند.

رجبی با وجود اینکه 31 سال سن دارد اما هنوز قدرت و تکنیکی دارد که می تواند تا 2، 3 سال دیگر مدال کسب کند و اگر به او اهمیت بیشتری داده شود در آینده نزدیک می تواند هدایت پرتابگران ایرانی را برعهده داشته و به رشد این بخش از ورزش دوومیدانی کمک شایانی انجام دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز