قهرمان ورزش ایران؛ حمید سوریان

ژنرال هفت ستاره

۱۳۹۴/۰۱/۰۴ - ۰۱:۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۶۳۰
ژنرال هفت ستاره
سال 1393 سال رشد و پیشرفت ورزش ایران بود. سال موفقیت در میادین بین المللی و حرکت به سوی تحقق «توسعه عادلانه» در داخل کشور... مرور آنچه در سال 93 گذشت را با معرفی قهرمان سال آغاز می کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حمید سوریان را بی دلیل پسر طلای ورزش ایران نمی نامند. حمید که همین حالا می تواند با مدال های طلایی که در میادین آسیایی، جهانی و المپیک به دست آورده، ویترین یک طلا فروشی را پر کند، در سال 93 هفتمین طلای جهانی و المپیکی را به کارنامه عالی خود افزود تا جای شک و تردید باقی نماند که قهرمان سال ورزش ایران کسی نیست جز خود او...

قهرمان ریزنقش کشتی فرنگی جهان که به راحتی می تواند تا المپیک ریو، 2 طلای جهانی و یک طلای المپیک را به داشته های کم نظیرش سنجاق کند، این پتانسیل را دارد که در آینده، رییس فدراسیون کشتی ایران و حتی مدعی ریاست فیلا باشد. کشتی گیران همدورهسوریان گواهی می دهند او دارای ژن مدیریت است و از همین حالا مشق مدیریت می کند!

در نظرسنجی خبرگزاری برنا که با حضور 101 چهره ورزشی، اهالی رسانه و اساتید دانشکده تربیت بدنی برگزار شد، سوریان با اکثریت آرا عنوان قهرمان سال 93 ورزش ایران را به خود اختصاص داد، عنوانی که می شد به چهره های موفقی نظیر محسن شادی، سعید معروف و ... هم تعلق بگیرد اما در رای گیری نهایی، سوریان بالاتر از این ورزشکاران موفق ایستاد و تندیس قهرمان سال را به خانه برد.

حمید سوریان در روزهای پایانی سال با جدیت و اشتیاق در حال تمرین بود تا از فرم ایده آل بدنی خارج نشود و برای حضور در رقابتهایی که در سال جدید برگزار خواهد شد، آماده باشد. برگ برنده حمید همین اشتیاق و انگیزه است. سوریان چه آن زمان که جوانی جویای نام بود و تازه داشت در راه رکوردشکنی و تبدیل شدن به غول کشتی فرنگی جهان گام برمی داشت و چه حالا که باتجربه شده و صدرنشین رنکینگ جهانی کشتی فرنگی در وزن خود و غول کشتی فرنگی جهان است، تمرینات فشرده ای در دستور کار داشت و شرط اول برای موفقیت را تمرین، تمرین و باز هم تمرین می دانست.

یکی از مربیان سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران تعریف می کند؛ «یک دوره در خانه کشتی اردوی مشترک برای کشتی گیران آزاد و فرنگی داشتیم و بعد از هفت روز تمرین فشرده، به کشتی گیران یک روز استراحت دادیم و هر دو سرمربی تیم های ملی آزاد و فرنگی دستور دادند در این یک روز تمرین برای کشتی گیران ممنوع است و آنها باید تفریح و استراحت کنند. یادم هست سوریان به کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی مراجعه کرد و گفت احساس می کنم نیاز به کار بیشتر دارم و الان تفریح من تمرین کردن است و اجازه بدهید تمرین کنم. ابتدا با درخواست حمید مخالفت شد و خوب یادم هست او آن روز یکی از کشتی گیران سبک وزن تیم ملی آزاد را با خودش به اتاق برد و در اتاق شروع به تمرین و مرور فن کرد. وقتی خبر به گوش سرمربی کشتی فرنگی رسید، دستور داد درهای سالن را به روی حمید باز کنند و او به تمریناتش برسد.»

 چنین مردی باید هم ژنرال هفت ستاره ورزش ایران و دارنده هفت مدال طلای جهانی و المپیک کشتی فرنگی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز