عاشورزاده: عنوان شایسته ای در المپیک کسب می کنم

۱۳۹۴/۰۱/۰۴ - ۲۳:۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۷۳۶۹۳
عاشورزاده: عنوان شایسته ای در المپیک کسب می کنم
پدیده تکواندوی کشورمان گفت: هدف من این است که نماینده خوبی برای ایران باشم و باعث افتخار کشورم شوم.

فرزان عاشورزاده اتفاق خوب ورزش ایران در سال 93 بود. پدیده ای که سایت فدراسیون جهانی تکواندو به او لقب سونامی داد. عاشورزاده در سال 9 در هر تورنمنتی که شرکت کرد مدال طلا به دست آورد و افتخارات بزرگی را رقم زد. عاشورزاده در سه تورنمنت بازیهای آسیایی، گرندپریکس و جایزه بزرگ جهانی شرکت کرد و مدال با ارزش طلا را به دست آورد. عاشورزاده به گواه کارشناسان رشته تکواندو توانایی کسب مدال طلای المپیک را هم دارد. عاشورزاده یکی از برترین های ورزش ایران در سال گذشته بود و همین بهانه ای شد تا با سونامی تکواندوی ایران هم کلام شویم.

 

*سونامی تکواندو...لقبی که سایت فدراسیون جهانی تکواندو به تو داد. درباره این لقب صحبت کن.

این عنوان برای من افتخار بزرگی بود. در سال 2014 در اکثر مسابقات با اختلاف 12 امتیاز برنده شدم و همین باعث شد سایت فدراسیون جهانی تکواندو این عنوان را به من اختصاص دهد. وقتی این لقب به من داده شد انگیزه ام خیلی بالا رفت و امیدوارم بتوانم همین روند را ادامه دهم. هدف من این است که نماینده خوبی برای ایران باشم و باعث افتخار کشورم شوم.

 

*می توانی این مسیر را ادامه دهی؟

من در شروع یک مسیر مهم هستم و اهداف بزرگی دارم. نمی خواهم در این مسیر پا پس بگذارم و کم بیاورم. به دنبال کسب یک جایگاه خوب هستم و هدفم کسب عنوانی شایسته تکواندوی کشورمان در المپیک است. امیدوارم بتوانم این روند را ادامه دهم.

 

*سال 93 برای فرزان عاشورزاده چطور گذشت؟

خدا را شکر سال ورزشی بسیار خوبی بود. خدا کمکم کرد و توانستم در سال 2014 سه مدال ارزشمند طلا کسب کنم. در این سال در تمام مسابقات فینالیست بودم و مسابقات خوبی را پشت سر گذاشتم. هدفم این است که بتوانم در سال 94 هم همینطور باشم.

 

*برای گرفتن سهمیه المپیک چه برنامه‌ای داری؟

یکی از شرایط گرفتن سهمیه المپیک این است که در سال 2014 در اکثر مسابقات امتیاز گرفته باشیم. در سال آینده 4 مرحله گرند پریکس و یک مسابقات قهرمانی جهان برگزار می شود که باید 60 امتیاز کسب کنم تا سهمیه المپیک را به دست بیاورم.

 

نتظارات از تو بالا رفته. این موضوع کار تو را سخت می‌کند؟

شاید همین طور باشد که شما می گویید. قبول دارم انتظارات از من بالا رفته است و تلاشم را چند برابر خواهم کرد. می خواهم جواب اعتماد فدراسیون و مربیان تکواندو را بدهم.

نظر شما