بی خیالی فدراسیون عامل ناکامی تیم ملی!

۱۳۹۴/۰۱/۰۴ - ۲۳:۳۵:۳۱
کد خبر: ۲۷۳۶۹۶
بی خیالی فدراسیون عامل ناکامی تیم ملی!
برزیل چهارمین مقصد ایران در جام جهانی بود تا برای دومین بار حضور در آمریکای جنوبی را تجربه کنیم

به گزارش سرویس ورزشی برنا،استارت حضور در سرزمین قهوه برای ایران با هدایت کارلوس کی روش، با دو بازی رفت و برگشت مقابل مالدیو زده شد که حاصل آن پیروزی ۴ بر صفر در تهران و یک بر صفر در مالدیو بود.

در مرحله بعد تیم ایران با تیم‌های قطر، بحرین و اندونزی همگروه شد که در این مرحله تیم ملی توانست در ۵ بازی خود با ۳ برد و 3 تساوی به مرحله بعد صعود را کند.

اندونزی (رفت و برگشت) و بحرین تیم هایی بودند که مقابل ایران بازنده شدند.

قطر (دور رفت و برگشت) و بحرین (دور برگشت) هم تیم هایی بودند که مقابل شاگردان کی روش به تساوی رضایت دادند.

در آخرین مرحله از این رقابت ها تیم ایران با تیم های ازبکستان، لبنان، قطر و کره جنوبی همگروه شد که گروه سختی به نظر می رسید.

ایران بازی نخست خود را در این مرحله، مقابل تیم ازبکستان در تاشکند با پیروزی یک- صفر به پایان رساند اما در بازی دوم خود در ورزشگاه آزادی در مقابل قطر با نتیجه صفر- صفر متوقف شد. سپس مقابل لبنان در بیروت با حساب یک- صفر نتیجه را به این تیم واگذار کرد.

تیم ایران در بازی بعدی خود در آزادی با حساب یک- صفر کره جنوبی را شکست داد اما در بازی بعدی خود در دور برگشت این رقابت‌ها با حساب یک- صفر بازی را به ازبکستان در ورزشگاه آزادی واگذار کرد.

در خرداد ماه سال ۹۲، تیم ایران در بازی برگشت خود مقابل قطر موفق شد با گل دقیقه ۶۵ رضا قوچان‌نژاد میزبان خود را در ورزشگاه السد شکست دهد.

در بازی بعد، در روز ۲۱ خرداد سال ۹۲ تیم ایران موفق شد در ورزشگاه آزادی تیم لبنان را با نتیجه 4- صفر شکست دهد و آخرین بازی ایران در این رقابت‌ها در روز ۲۸ خرداد ۹۲ در شهر اولسان کره جنوبی مقابل این تیم برگزار شد که در این مسابقه، تیم ایران با تک گل رضا قوچان نژاد به برتری رسید و به عنوان سرگروه در گروه خود به جام جهانی صعود کرد.

در قرعه کشی انجام شده در جام جهانی تیم ملی ایران در گروه ششم این رقابت‌ها با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه شد.

از دست دادن یک سال تمام برای حضور در این جام سبب شد نتایج به دست آمده در برزیل مانند دوره های قبل باشد هر چند که رضایت عمومی از بازی های تیم ملی بسیار زیاد بود اما اگر مسئولان فدراسیون یک سال تمام را از دست نمی دادنند چه بسا تیم کشورمان می توانست از گروه خود صعود کرده و برای اولین بار به جمع 16 تیم نهایی این رقابت ها راه یابد.

در برزیل، ایران ابتدا برابر نیجریه ایستاد که حاصل این دیدار یک تساوی صفر- صفر بود.

این بازی امیدهای ایران را افزایش داد و شور و شعف خاصی در جامعه ایجاد کرد و حتی دکتر روحانی رضایت خود را از بازی تیم ملی اعلام داشت.

رئیس جمهور که اولین بازی ایران در جام جهانی برزیل را از طریق تلویزیون به تماشا نشسته بود، با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود نوشت: «به بچه هامون افتخار می‌کنم که نخستین امتیار را به دست آوردند. امیدوارم امتیازهای دیگری در راه باشد

ایران در بازی دوم اسیر ناداوری داور صربستانی شد و به رغم ارائه یک بازی زیبا و حتی در دقایقی برتر و به دست آوردن چند موقعیت گل مسلم، در دقیقه 1+90 اسیر ضربه فنی لیونل مسی شد و بازی را باخت.

به رغم این شکست، بسیاری از مردم فوتبالدوست ایران به خیابان ها ریخته و از ملی پوشان تشکر کردند.

لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین، در پایان بازی گفت: به نظرم ایران نمایش خیلی خوبی داشت و با سیستم تدافعی به دنبال استفاده از موقعیت‌هایش بود، به همین خاطر شکستن سد دفاعی ایران سخت بود.

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید، نیز در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «تبریک به تیم ایران. بازی شما فوق‌العاده بود. شایسته برد بودید

مایکل اوون، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس، نیز پس از این دیدار در شبکه اجتماعی خود نوشت: برای ایران خیلی متاسف شدم. آنها فوق‌العاده بودند.

آخرین بازی تیم ملی هم برابر بوسنی و هرزگووین بود و در حالی که تیم ما برای صعود شانس داشت و به همین دلیل بازی را تهاجمی تر از دو بازی قبلی دنبال می کرد، با نتیجه 3- یک شکست خورد تا حسرت بزرگی در دل هواداران این رشته بماند و پرونده ایران در برزیل 2014 با یک مساوی و دو شکست بسته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز