سالم‌تر از سالم

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۳:۵۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۳۷۷۵
سالم‌تر از سالم
متولد 1364 در کرمان. تیرانداز معلول ایرانی که تنها بانوی طلایی ایران در مسابقات پارالمپیک و جهانی است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، «هرگز تسلیم معلولیت خود نشوید» این جمله ای بود که زهرا نعمتی بانوی کماندار ایران در نشست مطبوعاتی سازمان ملل گفت و به عنوان یکی از 10 جمله برتر سال نیز انتخاب شد.

متولد 1364 در کرمان. تیرانداز معلول ایرانی که تنها بانوی طلایی ایران در مسابقات پارالمپیک و جهانی است. نعمتی که ابتدا به عنوان یک تکواندو کار فعالیت می کرد، در سال 83 بر اثر سانحه رانندگی دچار معلولیت شد و این مسئله را به عنوان بدترین تجربه زندگی خود نام برده است.

نعمتی پس از آن به تیراندازی با کمان روی آورد و با پشتکار فراوانی که داشت خود را به عنوان یک ورزشکار درجه یک مطرح کرد تا جایی که صحبت از حضور او در مسابقات المپیک ریو نیز به گوش رسید. نعمتی پس از کسب طلای لندن که بی شک بهترین تجربه زندگی او بود با رهام شهابی پور دیگر تیرانداز ایران ازدواج کرد تا شیرینی این افتخار دو چندان شود. جالب اینکه مراسم ازدواج آنها نیز در همان دهکده بازیها برگزار شد.

او همچنین پس از این طلا به همراه راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد در ریکرو تیمی نیز برنز گرفت تا تنها بانوی ایران باشد که در یک رقابت با این اهمیت بالا 2 مدال کسب می کند.

با توجه به اینکه او در بخش معلولین رکوردهای بهتری را نسبت به ورزشکاران معمولی زده، یک تهدید جدی در صورت قطعی شدن حضورش در ریو به شمار می رود و با پشتکار فراوانی که از او سراغ داریم طلای 2016 را می توان از حالا برای نعمتی کنار گذاشت.

زهرا نعمتی در مسابقات پاراآسیایی بار دیگر در عرصه بین المللی پرچم ایران را بالاتر از کشورهای دیگر برد تا ثابت کند که زن ایرانی را هیچ وقت نباید دست کم گرفت.

توجه اصلی رسانه های ورزشی به نعمتی از عملکرد فوق العاده او در لندن آغاز شد تا جایی که جایزه "اسپورت آکورد" را نیز کسب کرد. جایزه ای که پس از هر المپیک به برترین ورزشکار معلول رقابت ها اهدا می شود که حتی می توان گفت از طلای پارالمپیک نیز معتبرتر و ارزشمندتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز