چهره های سال؛ سردار آزمون

سردار آریایی

۱۳۹۴/۰۱/۰۶ - ۲۱:۳۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۳۹۰۸
سردار آریایی
سردار در بزرگترین آزمون فوتبالی خود یعنی جام ملت ها سربلند بیرون آمد و با گلزنی در مقابل قطر و عراق شم بالای گلزنی خود را نشان داد و ثابت کرد که حضور در روبین کازان بسیار او را پخته کرده و کاملا به یک فینیشر حرفه ای تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سردار آزمون. متولد 1373 در شهرستان گنبد کاووس. فرزند خلیل آزمون یکی از مربیان سازنده والیبال ایران. او فوتبال خود را در تیم عقاب گنبد آغاز کرد و خیلی زود با پیمودن پله های ترقی خود را به سطح اول فوتبال ایران رساند. از رده نوجوانان در تمام رده های سنی تیم ملی بازی کرده و در 32 بازی موفق شده 30 گل به ثمر برساند. همچنین در 18 سالگی در 18 سالگی موفق شد با 7 گل آقای گل جام دوستی روسیه شود و از همانجا بود که مورد توجه روبین کازان قرار گرفت.

سردار که لقب زلاتان ایران را نیز یدک می کشد، از امیدهای اصلی حضور در جام جهانی برزیل بود، اما به دلایلی که خاص کی روش است از حضور در مهم ترین رویداد زندگی اش جا ماند اما با ارائه یک نمایش قابل قبول در دیدارهای تدارکاتی و همینطور جام ملت های آسیا توانست ایرانی ها را به داشتن یک مهاجم تراز اول در حداقل 10 سال آینده امیدوار کند. چرخش زیبای او با تیزهوشی خاصش در محوطه جریمه قطر که دفاع عنابی ها را کاملا حیرت زده کرد بارها در رسانه های استرالیا مورد توجه قرار گرفت و از آزمون به عنوان زلاتان آسیا و ایران نام برده شد. همچنین جایگیری دقیق او در محوطه عراق روی ارسال غفوری نشان داد که آینده فوتبال ایران در همه زمینه ها تمام عیار شده و به راحتی بهترین مهاجم کلاسیک فوتبال ایران است.

وی از بزرگترین آزمون فوتبالی خود یعنی جام ملت ها سربلند بیرون آمد و با گلزنی در مقابل قطر و عراق شم بالای گلزنی خود را نشان داد و ثابت کرد که حضور در روبین کازان بسیار او را پخته کرده و کاملا به یک فینیشر حرفه ای تبدیل شده است.

سردار که از سال 2013 به روسیه رفت ابتدا خیلی مورد توجه بردیف مربی وقت روبین کازان قرار نگرفت اما رفته رفته خود را به وی ثابت کرد و در 27 بازی که برای قرمزها به میدان رفت 5 گل به ثمر رساند و تاثیرات زیادی هم روی حملات آنها داشت. این پیشرفت تا جایی ادامه یافت که باشگاه های بزرگی مثل آرسنال، بارسلونا و میلان برای به خدمت گرفتن او با باشگاه روسی وارد مذاکره شدند اما سردار فوتبال ایران حضور در سرزمین تزارها را ترجیح داد و به عقیده خیلی ها بهترین کار را کرد، چرا که می تواند بازی های بیشتری را انجام دهد و پخته تر از قبل شود. وی اکنون به طور قرضی در باشگاه روستوف زیر نظر مربی سابق خود یعنی بردیف بازی می کند.

او 20 سال بیشتر ندارد و راه طولانی برای حضور و موفقیت در تیمهای بزرگ دنیا را در پیش دارد. قدرت بازی با پا و ضربات سر مهلک او را خیلی به زلاتان شبیه می کند. قامت بلند فیزیک خوب و هوشمندانه بازی کردن از ویژگی های یک مهاجم تراز اول است که تا حدوی آزمون این خصایص را دارد و مطمئن باشید تا حدود 5، 6 سال دیگر اگر اتفاق خاصی نیافتد او را در جمع برترین ها خواهیم دید.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز