آقای گلی را در کنار قهرمانی تیمم می خواهم

شهباززاده: با هدفی بزرگ به استقلال آمدم/ درباره تیم ملی حرفی ندارم

۱۳۹۴/۰۱/۰۸ - ۰۰:۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۷۴۰۲۷
شهباززاده: با هدفی بزرگ به استقلال آمدم/ درباره تیم ملی حرفی ندارم
مهاجم استقلال گفت: هم دوست داشتم و هم انتظار داشتم که به تیم ملی دعوت شوم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا بدون شک یکی از سه ستاره اصلی استقلال در این فصل سجاد شهباززاده بود. بازیکنی که امسال از سایپا به استقلال آمد و تا به اینجا با 11 گل بهترین گلزن داخلی لیگ چهاردهم است و بارها توانسته گل های سه امتیازی برای تیمش به ثمر برساند. گفت و گوی برنا با او را بخوانید:

 

*سال 93 برای سجاد شهباززاده چه طور گذشت؟

از لحاظ ورزشی سال بسیار خوبی بود. سالی که در آن به تیم بزرگ استقلال آمدم. و با توجه به شرایط سخت بازی کردن در همچنین تیمهایی به خوبی با جو آن اخت شدم و بهترین گلزن داخلی لیگ چهاردهم هم تا به اینجا هستم.

 

*از اول فصل شروع کنیم. تو با عملکردی که داشتی یکی از خریدهای خوب استقلال بودی. فکر می کردی چنین فصل خوبی در انتظارت باشد؟

خدا را شکر که توانستم عملکرد خوبی داشته باشم و رضایت کادر فنی استقلال و هواداران را جلب کنم. من با انگیزه زیاد و هدف بزرگ به استقلال آمدم و امیدوارم در پایان فصل به همراه بقیه اعضای تیم قهرمانی را به هواداران هدیه کنیم.

 

*حتما با هدف رسیدن به پیراهن تیم ملی به استقلال آمدی؟

یکی از مهم ترین هدف هایم از آمدن به استقلال، رسیدن به پیراهن تیم ملی بود. اتفاقی که علی رغم تلاش زیادی که انجام دادم و به گفته اکثر کارشناسان می توانستم یکی از مسافران استرالیا باشم اما این اتفاق نیفتاد.

 

*نرفتن به جام ملتها ناراحتت کرد؟

طبیعی است که برای هر فوتبالیستی بازی کردن برای کشورش از اهمیت بالایی برخوردار است. من، هم دوست داشتم و هم انتظار داشتم که دعوت شوم اما نشدم و صحبتی در این باره ندارم.

 

*اتفاقا قلعه نویی هم اعتقاد داشت باید به جام ملتها می رفتی؟

قلعه نویی به من لطف دارد و همیشه مرا مورد حمایت خود قرار داده است. این نظر شخصی ایشان است و من حرفی ندارم. من از ابتدای فصل تاکنون مورد حمایت قلعه نویی بوده ام و از او ممنونم.

 

*از آمدن عنایتی در نیم فصل دوم غیرمنتظره بود. بازگشت او به استقلال باعث نگرانی تو نشد؟

نه اتفاقا وقتی شنیدم قرار است این اتفاق رخ دهد، خیلی هم خوشحال شدم. عنایتی بدون اغراق یکی از بزرگترین مهاجمان ایران است. تصمیم گرفتم از آمدن او به استقلال بیشترین استفاده را ببرم. تا حالا هم که همه چیز خوب پیش رفته و امیدوارم تا پایان فصل هم همینطور باشد.

 

*با حضور عنایتی در استقلال از دروازه دور نشده ای؟

اگر منظورتان به تغییر پست است که تغییر زیادی از این نظر نداشتم. پستم تقریبا شبیه همان نیم فصل اول است و البته کادرفنی هر خواسته‌ای از من داشته باشد باید در زمین انجام دهم و خواسته‌شان را پیاده کنم.

ShahbazZade1

*خودت به بازی در کدام پست علاقه داری؟

ترجیح می دهم در خدمت تیم باشم و مربی برایم تعیین کند کجا بازی کنم و از این بابت مشکل خاصی ندارم.

 

*کرار مهمترین پاسور استقلالب در فصل جاری بوده اما گاه و بیگاه محروم می شودو  در ترکیب استقلال غایب است. نبودن کرار روی روند حرکتی خودت و استقلال تاثیرگذار نیست؟

شاید کمی تاثیرگذار باشد اما ما اکنون به معنای واقعی یک تیم هستیم که کاملا یکدست، متحد و هماهنگ است. نبود کرار نمی‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد و هر کسی که جایگزین او شود مطمئنا بهترین عملکرد خود را در زمین ارائه خواهد داد و همه ما در کارهای هجومی و تدافعی در شرح وظایف خود عملکرد خوبی داریم. در واقع همه بازیکنان می خواهند در خدمت تیم باشند و برای استقلال مفید کار کنند.

 

*الان در استقلال با دو آقای گل همبازی هستی. این موضوع اتفاق مهمی برایت است؟

حضور در کنار برهانی و عنایتی که هر دو تجربه آقای گلی در لیگ برتر را دارند، انگیزه‌های من را بیشتر کرده است. عنایتی و برهانی بازیکنان بزرگی هستند. از تجربه این دو مطمئنا استفاده خواهم کرد تا بتوانم آقای گل شوم. این اتفاق بزرگ و خوبی است.

 

*معلوم است برای آقای گلی دورخیز کرده ای؟

هر مهاجمی دوست دارد به این عنوان بزرگ برسد. بله من هم دلم می خواهد آقای گل شوم اما دلم می خواهد کسب این عنوان در کنار قهرمانی استقلال باشد چون آن وقت لذت بیشتری برایم دارد. مثل خود برهانی و عنایتی که همزمان با قهرمانی استقلال آقای گل شدند. خیلی دوست دارم این اتفاق برای من هم بیفتد و نهایت تلاشم را برای رسیدن به این هدف انجام می دهم.

 

*چند بازی برای استقلال گلهای 3 امتیازی زدی و فرشته نجات این تیم لقب گرفتی. در این باره چه صحبتی داری؟

خیلی برایم خوشحال کننده بود که گلهای حساسی برای استقلال زدم. برای من باعث افتخار است که بتوانم زحمات همه بچه ها را به ثمر بنشانم. همیشه بیشتر از اینکه از گلزنی خوشحال شده باشم از برد استقلال خوشحال شده ام. امیدوارم که به این روند ادامه دهم و استقلال هم روی دور موفقیت باشد. باز هم تاکید می کنم که اگر گلزنی ام همراه با برد استقلال باشد برایم خوشحال کننده است چون به موفقیت تیمی اعتقاد دارم نه فردی. من باید تمام تمرکزم را در زمین بر روی این موضوع قرار بدهم تا موقعیت هایی که نصیبم می شود و توپ هایی که در اختیارم قرار می گیرد به گل تبدیل کنم.

 

* به نظرت این استقلال توانایی قهرمانی دارد؟

استقلال همیشه مدعی قهرمانی است اما مهم این است که ما بتوانیم تمرکز داشته باشیم و روندی که از ابتدای نیم فصل دوم در پیش گرفتیم ادامه دهیم. این مهمترین مسئله خواهد بود. تیمی که می خواهد قهرمان شود نباید فراز و نشیب زیادی داشته باشد. ما باید ثباتی که در نتیجه گیری داریم را حفظ کنیم و امتیاز از دست ندهیم چون همه بازیها در حکم فینال هستند.

 

* کدام تیم ها از نظر تو شانس قهرمانی دارند؟

همه تیم هایی که در بالای جدول حضور دارند مدعی قهرمانی هستند و ما باید با آنها رقابت کنیم. سپاهان، تراکتور، نفت و حتی فولاد تیمهای مدعی هستند و همه آنها را رقیب خود می دانیم.

 

*مهمترین هدف سجاد شهباززاده برای سال 94 چیست؟

در ابتدا آرزو دارم سال 94 سال فوق العاده خوبی برای هموطنان عزیزم باشد.به نوبه خودم هم در تلاش هستم تا بتوانم با استقلال اولین قهرمانی لیگ برتر را تجربه کنم و در کنار آن عنوان آقای گلی لیگ برتر را هم کسب کنم و البته افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی هم نصیبم شود.

 

نظر شما