چهره های سال؛ افشین بیابانگرد

سخت تر از سنگ

۱۳۹۴/۰۱/۰۸ - ۰۰:۲۶:۴۳
کد خبر: ۲۷۴۰۳۱
سخت تر از سنگ
نقطه اوج کار بیابانگرد سال 93 بود.

افشین بیابانگرد. متولد 1366 شهرستان پارس آباد، استان اردبیل. کشتی گیری با قدرت بدنی مثال زدنی. او با وجود اینکه وزن کمی دارد اما همیشه از فیزیک خوبی برخوردار بوده و با وجود اضافه و کم کردن وزنش عملکرد درخشانی داشته و بخصوص در سال 93 کمتر کسی مانند او درخشیده است.

او چند سال به علت مصدومیت از کشتی گرفتن محروم بود و چند وقتی هم پشت سر عبدولی و نوروزی از حضور در مسابقات جا ماند. اما با نقره ای که در قهرمانی آسیا 2012 کسب کرد، رفته رفته خود را اثبات کرده و به دوبنده تیم ملی رسید.

البته به دلایل مختلف بیابانگرد مجبور بود در مسابقه ای در 71 کیلوگرم کشتی بگیرد و در مسابقه ی دیگر در 66. اما مو طلایی کشتی فرنگی سخت تر و محکم تر از این حرفها بود که دچار افت شود و نتواند آنطور که باید خود را نشان دهد. او در جام جهانی تهران با کشتی های خوبی که گرفت به ایران کمک کرد تا قهرمان دنیا شود و سومین سال پیاپی بر بام دنیا بایستد.

اما نقطه اوج کار بیابانگرد سال 93 بود. او در مسابقات قهرمانی جهان در وزن 71 کیلوگرم توانست به مقام سوم دنیا دست پیدا کند و چند هفته بعد در بازیهای آسیایی اینچئون در 66 کیلو باز هم مدال برنز کسب کند. کاری که شاید از هیچ ورزشکاری در هیچ رشته ای و در هیچ جای دنیا بر نیاید. کم کردن 5 کیلو در چند هفته و حفظ آمادگی بدنی و تکنیکی شاید از کینتانا قهرمان المپیک هم بر نیاید. اما بیابانگرد خود را نشان داد و به رقبای خود اثبات کرد که چه در 71 و چه در 66 کیلوگرم می تواند با قدرت بدرخشد و برای هر حریفی مثل یک سد نفوذناپذیر باشد.

بیابانگرد 27 ساله هدف بزرگی دارد. او می خواهد با ادامه روند خوبش البته در 66 کیلوگرم و حضور در المپیک ریو برای ایران افتخار بزرگی کسب کند. اما یک سد بزرگ برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در ریو دارد و آن هم امید نوروزی است. قهرمان المپیک لندن که البته با حاشیه هایی که چند وقت اخیر داشته کمی از اوج فاصله گرفته که این مسئله می تواند برای موطلایی فرنگی یک حاشیه امنیت نسبی ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز