تاکید مجدد FIVB بر استفاده از ویدیو چک در لیگ جهانی

۲۰۱۵ هم حق به حق‌دار می رسد

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۴۶۳
۲۰۱۵ هم حق به حق‌دار می رسد
FIVB از کشورهای میزبان مسابقات لیگ جهانی و جایزه بزرگ جهان خواست تا سیستم ویدیو چک را همانند سال گذشته در زمین مسابقه تعبیه کنند

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فدراسیون جهانی والیبال در نامه ای به کشورهای برگزار کننده مسابقات لیگ جهانی و جایزه بزرگ جهان بر استفاده دوباره از سیستم ویدیو چک برای رقابت های سال ۲۰۱۵ همانند سال گذشته تاکید کرد.


فابیو آزیویدو در نامه خود به کشورهای برگزار کننده این مسابقات تاکید کرد: سیستم آزمایشی ویدیو چک در سال گذشته عملکرد خوبی داشت و به همین دلیل این روند در مسابقات سال 2015 نیز اعمال خواهد شد.


وی تصریح کرد: کار گروه تشکیل شده در سال گذشته پس از راه اندازی آزمایشی این سیستم در سال 2014 به این نتیجه رسید که وجود یک سیستم شفاف در جاهایی مناسب زمین مسابقه به روند بازی کمک کرده و از هرگونه مشاجره و فوت وقت های بیجا پرهیز می کند.


فدراسیون جهانی والیبال در بیان ویژگی های سیستم ویدیو چک آورده است: این سیستم باید قدرت انتقال تصاویر را بصورت گرافیکی داشته باشد و دارای لنزهای مخصوصی با قدرت وضوح بالایی باشد. سیستم های بکاررفته در مسابقات سال گذشته به دلیل عملکرد خوب در سال 2015 نیز تایید می شود.


خارج و داخل شدن توپ از زمین، برخورد با دفاع، تماس با آنتن، نفوذ از خط وسط،  خطای حرکت پا در هنگام سرویس و حمله بازیکنان پشتی از جمله مواردی است که در سیستم ویدیو چک می توان بر آنان نظارت دقیق‌تری داشت.


شرکت های آی هاک، دیتا پروژه (ایتالیا) و   TDSاینترنشتال (لهستان) از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای استفاده از سیستم ویدیو چک معرفی شدند تا کشورهای میزبان لیگ جهانی با آنان قرارداد همکاری امضا و یک نسخه از آن را برای FIVB ارسال کنند.


لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ از هشتم خردادماه در سه سطح برگزار می شود که در سطح یک آن هشت تیم برتر جهان دور مقدماتی را در دو گروه آغاز خواهند کرد.


تیم ملی والیبال ایران با تیم های آمریکا، روسیه و لهستان همگروه است و هشتم خردادماه در نخستین مسابقه خود در آمریکا به میدان می رود.


اردوی آمادگی تیم ملی والیبال از ۱۵ فروردین ماه با حضور ۳۸ بازیکن در دو گروه الف و ب آٰغاز می شود.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز