دورتموند – بایرن مونیخ؛

زمانی برای بازگشت

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۱۱:۴۱:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۷۶۴
زمانی برای بازگشت
دورتموند و بایرن در حساس ترین دیدار این هفته بوندسلیگا به دیدارهم خواهند رفت که می تواند بهترین فرصت برای شاگردان کلوپ باشد تا دوباره به بوندسلیگا بازگردند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته بیست و هفتم فوتبال آلمان بعد از وقفه ای 12 روزه پیگیری می شود و در مهم ترین دیدار، دو تیم دورتموند و بایرن مونیخ در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک روبروی هم قرار می گیرند.

مسابقه ای که خارج از بحث جدول رده بندی و فاصله فاحشی که بین این دو تیم  افتاده است از لحاظ حیثیتی برای هر دو طرف حائز اهمیت خواهد بود. این دو دشمن قسم خورده فردا شب 107 امین دوئل خود را به انجام می رسانند که سهم کره اسب ها 28 پیروزی، باواریایی ها 48 برد و 30 مسابقه هم با تساوی به اتمام رسیده است.

از 25ام ماه سوم میلادی سال 2013 تاکنون 7 دربی دِر کلاسیکر برگزار شده که یکی در میان بایرن و دورتموند موفق به پیروزی شده اند و حالا در هشتمین پیکار، روی کاغذ نوبت دورتموند است که سه امتیاز را بدست بیاورد.

شاگردان یورگن کلوپ در 7 بازی اخیر خود در لیگ آلمان شکستی را تجربه نکرده اند و بعد از حذف شدن در لیگ قهرمانان تمام تمرکز خود را روی بوندسلیگا گذاشته اند تا بتوانند رتبه ای آبرومندانه را در انتهای فصل برای خود دست و پا کنند و حالا و در بازی مقابل رقیب دیرینه شان امیدوارند با کسب سه امتیاز ابهت سابق خود را به دست بیاورند. البته کار ساده ای پیش روی زنبورها نیست و آن ها نباید به باخت بایرن مونیخ در برابر مونشن گلادباخ دل خوش کنند چرا که بایرنی ها در 36 تا از 38 مسابقه خارج از خانه آخر خود در بوندسلیگا شکست نخورده اند.

یکی از نکات جدانشدنی  برای این دو تیم مصدومان آن ها هستند. هر دو تیم در این یکی دو سال هیچ گاه نتوانسته اند بدون مصدوم در بازی ها شرکت کنند و حالا هم این اتفاق همیشگی وجود دارد و زردپوشان نمی توانند از نوری شاهین، اشملزر، اولیور کرخ و لوکاژ پیشچک استفاده کنند و در سوی مقابل هم آرین روبن مهم ترین غایب قرمزپوشان است و کلودیو پیزارو و دیوید آلابا هم توان بازی در دربی فرداشب را ندارند و البته این پایان بدبیاری های گوواردیولا نیست؛ به این دلیل که حضور ریبری هم در هاله ای ابهام قرار دارد.

در نهایت باید ببینیم این بایرن است که می تواند بعد از 5 سال دو برد پیاپی را از آن خود کند یا دورتموندی ها ضمن امیدواری به احراز رده های بالاتر، اعتماد به نفس سابق خود را بازیابد؟

/ نوید استادرحیمی /

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز