هاشم اسکندری در گفتگو با برنا:

برای المپیک مربی خارجی می‌خواهیم/ وفایی جادوگر بیلیارد است

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۱۲:۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۷۴۷۷۰
برای المپیک مربی خارجی می‌خواهیم/ وفایی جادوگر بیلیارد است
رییس فدراسیون بیلیارد، اسنوکر و بولس گفت: برای حضور در المپیک به مربی خارجی نیاز داریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی بیلیارد کشورمان در مسابقات غرب آسیا، توانست در حضور کشورهای قدرتمند عربی توانست قهرمان این مسابقات شود تا سال کهنه را با یک موفقیت جالب به پایان ببرد.

هاشم اسکندری در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا، درخصوص قهرمانی تیم ملی بیلیارد، اظهار داشت: در مسابقات غرب آسیا با کشورهای حوزه خلیج فارس مثل امارات و عربستان رقابت کردیم. این کشورهای در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در بیلیارد داشته اند. آنها برترین مربیان دنیا در بیلیارد را از کشورهای ایتالیا، انگلیس و ... آورده اند تا بیلیاردشان پیشرفت کنند. سطح مسابقات بسیار بالا بود اما ما تدارکات خوبی برای این مسابقات داشتیم و بچه ها با تلاش زیاد توانستند قهرمان شوند. کسب 4 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز برای ما ارزش زیادی داشت.

وی درخصوص اضافه شدن رشته بیلیارد به المپیک 2020 توکیو افزود: بیلیارد و اسنوکر به المپیک اضافه شده اند. از آنجایی که کشور میزبان المپیک می تواند یک رشته به المپیک اضافه کند، ژاپن این دو رشته را انتخاب کرده و ما هم امیدوایم بتوانیم با حضور در المپیک، عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

اسکندری در پاسخ به این سوال که آیا بیلیارد به مربی خارجی نیاز دارد؟ گفت: صد در صد نیاز داریم. اگر بودجه به ما این اجازه را دهد حتما برای المپیک مربی خارجی می آوریم چون رقابت با کشورهای اروپایی دشوار است.

وی با اشاره به اضافه شدن حسین وفایی به بیلیارد بازان حرفه ای در جهان، بیان کرد: وفایی در تاریخ ورزش بیلیارد پدیده است. او در دو رده جوانان و بزرگسالان قهرمان شود. چنین عناوینی در تاریخ بیلیارد بی سابفه است. او استعداد فوق العاده ای دارد و اگر مسیرش را به درستی ادامه دهد می تواند لقب جادوگر بیلیارد را به خود اختصاص دهد. وفایی در همین مسابقات غرب آسیا 11 ساعت مسابقه داد و این نشان می دهد از چه توانایی بالایی برخوردار است. وفایی شرایط لازم برای تبدیل شدن به ستاره بیلیارد دنیا را دارد.

اسکندری درخصوص راه اندازی لیگ بیلیارد، گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی لیگ انجام شده است. با مدیرعامل باشگاه استقلال هم مذاکرات خوبی داشته ایم و لیگ از اوایل سال 94 استارت می خورد.

وی در پایان عنوان کرد: در اردیبهشت ماه میزبان قهرمانی آسیا هستیم و امیدواریم میزبانی شایسته ای داشته باشیم.

نظر شما