نباید جذابیت های کشتی کم شود

رضایی: باید خودمان را با قوانین جدید کشتی مطابق دهیم/ با وجود مشکلات مالی بهترین نتایج را در المپیک می گیریم

۱۳۹۴/۰۱/۱۵ - ۱۵:۰۶:۰۱
کد خبر: ۲۷۴۹۹۲
رضایی: باید خودمان را با قوانین جدید کشتی مطابق دهیم/ با وجود مشکلات مالی بهترین نتایج را در المپیک می گیریم
نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: لازم است هرچه زودتر خودمان را با قوانین جدید وفق دهیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا تغییر قوانین کشتی فرنگی به بعد از المپیک آتن موکول شد.

علیرضا رضایی که چندی پیش به نمایندگی از ایران راهی لهستان شد تا در جلسه بررسی تغییر قوانین کشتی فرنگی شرکت کند، درباره این جلسه گفت: در جلسه ای که به منظور بررسی تغییر قوانین کشتی فرنگی برگزار شد مسایل مختلفی مطرح شد. در این جلسه مقرر شد که قوانین کشتی فرنگی در سرپا خلاصه شود اما ما با این موضوع مخالفت کردیم چرا که اعتقاد داریم خاک جزیی از جذابیت های کشتی است و بیرون رفتن از تشک کم کاری به حساب می آید و باید برای آن جریمه درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: خلاصه شدن کشتی در فرنگی به نفع کشتی گیران ایرانی نیست چون بچه های ما در فنون خاک تبحر دارند. فعلا قرار بر این شد دیگر برای اجرای فن بارانداز در کشتی محدودیت وجود نداشته باشد چون پیش از این فقط کشتی گیران اجازه داشتند یک بار فن بارانداز را در خاک اجرا کنند که اجرای این قانون به نفع کشتی گیران ایرانی خواهد بود.

عضو کمیسیون فنی اتحادیه جهانی با بیان اینکه اجرای تغییرات فعلا منتفی است، گفت: قرار بر این شد که قوانین جدید بعد از المپیک ریو اعمال شوند. این موضوع هم به نفع ما است چون کشتی گیران ایرانی فرصت می کنند تا بعد از المپیک خودشان را با قوانین و شرایط جدید وفق دهند.

رضایی با بیان اینکه قوانین جدید نباید از جذابیت های کشتی کم کنند، افزود: فن اجرای پرتاب خاک از جذابیت های کشتی است و اگر نباشد از زیبایی های این ورزش کاسته می شود. تغییر قوانین در کشتی باید به گونه ای باشد که جذابیت های آن حفظ شود چون در غیر این صورت ممکن است این رشته پرطرفدار مخاطبان خود را از دست بدهد. امیدوارم تغییرات به نفع ما باشد اما باید این را هم در نظر بگیریم که لازم است هرچه زودتر خودمان را با قوانین جدید وفق دهیم.

وی درخصوص هدف گذاری فدراسیون برای المپیک ریو گفت: تلاش می کنیم در هر دو رشته فرنگی و آزاد با تمام قوا و بهترین نفرات به المپیک برویم و بهترین مدالها و نتایج را کسب کنیم.

دارنده مدال نقره المپیک آتن درباره وضعیت کشتی گیران کشورمان برای جام جهانی، خاطرنشان کرد: برخی از کشتی گیران مصدومیت های جزیی دارند اما در کل شرایط خوب است و بچه ها از انگیزه بالایی برخوردارند. با ترکیبی از جوانان و با تجربه ها به جام جهانی می رویم و می دانیم که مبارزات سنگینی در پیش داریم. امیدواریم بهترین نتایج را کسب کنیم.

وی با اشاره به کار سخت تیم ملی کشتی آزاد برای تکرار عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها ، تصریح کرد: به نظر من در سخت ترین گروه نسبت به دوره‌های مختلف جام جهانی قرار گرفته‌ایم و تمامی همگروه‌هایمان با تیم‌های اصلی راهی جام جهانی شده‌اند، اما ما هیچ هراسی نداریم، چرا که کشتی‌گیران ما جزو بهترین‌ها هستند. مطمئنا سخت ترین دیدار ما با آذربایجان خواهد بود، اما شکست آذربایجان تنها هدف ما نیست، بلکه حضور در فینال هدف اصلی تیم ملی است.

نایب رییس فدراسیون کشتی درباره مشکلات مالی و محدودیت این فدراسیون گفت: اقداماتی برای حل و فصل مشکلات مالی انجام داده ایم اما هنوز وضعیت مثل سال گذشته است. ما برای حضور قدرتمند در مسابقات جهانی و بین المللی به اعزام ها و اردوهای زیادی نیاز داریم که همه اینها هزینه بر هستند. برنامه ریزی هایی برای حل مسایل مالی در سال جدید داشته ایم که امیدواریم به هدف برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز