ابوالحسن مهدوی در گفتگو با برنا:

به هندبال بدهکار بودم/ کمیته فنی درباره ماچک تصمیم می‌گیرد

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۰۹:۳۹:۳۹
کد خبر: ۲۷۵۰۸۳
به هندبال بدهکار بودم/ کمیته فنی درباره ماچک تصمیم می‌گیرد
رییس فدراسیون هندبال گفت: دیگر اجازه ایجاد حاشیه در هندبال را نمی‌دهم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ابوالحسن مهدوی معتقد است شرایط نابه سامان هندبال به او تکلیف کرده که به این رشته برگردد و به اوضاع بد آن سر‌وسامان دهد. مهدوی می گوید وظیفه سنگینی بر دوش او است تا بتواند هندبال را به روزهای خوب گذشته برگرداند.

*چرا تصمیم گرفتید به هندبال برگردید؟

احساس تکلیف کردم. وضعیت هندبال خوب نبود و من از مسایل زیادی گذشتم چون احساس کردم وظیفه دارم بیایم به این رشته کمک کنم. خانواده هندبال هم از من تقاضای بازگشت داشتند و من هم براساس همین حس تکلیفم جواب مثبت به درخواست دوستان دادم.

*انتخابات فدراسیون هندبال چطور برگزار شد؟

جا دارد از وزیر محترم ورزش و جوانان تشکر کنم که مسیر حضور من در انتخابات قانونی طی شد و با توجه به اینکه بازنشسته بودم بر اساس مقررات مجوز حضورم در انتخابات صادر شد و الان هم در خدمت جامعه هندبال هستم.

*شرایط فعلی هندبال را چطور می بینید؟

شرایط زیاد خوب نیست و طی دو هفته ای که در فدراسیون مستقر شده ام به این نتیجه رسیده ام که بار سنگینی روی زمین مانده و اتفاقا خیلی هم محکم نشسته است. باید به صورت کاملا توانمند و با برنامه به کمک جامعه هندبال برویم و برنامه ریزی منظم داشته باشیم. من در این راه به کمک هیات های استانها نیاز داریم. در کل احساسم این است که به هندبال بدهکار هستم و باید این بدهی را پرداخت کنم.

*ظاهرا قرار است در فدراسیون هم از نیروهای جوان استفاده کنید؟

من در مجمع هم اعلام کردم که قرار است تغییرات در 3 محور رخ بدهد. تغییر ساختار تشکیلاتی برابر ضوابط، تغییر در برنامه های فدراسیون در ارتباط با لیگ برتر و برنامه های تیم ملی و استفاده از نیروهای جوان در فدراسیون دگرگونی هایی است که رخ می دهند. در حال حاضر هم 12 نفر از نیروهای قدیمی جا به جا شده اند و خون تازه ای در رگ فدراسیون جاری شده است. ما به دنبال استفاده از نیروهای جوان هستیم اما این به معنی آن نیست که زحمات قدیمی ها و بزرگترها را فراموش کنیم. اعتقاد دارم با دوندگی و نیروی جوانها می توان با سرعت بیشتری به هدف رسید.

*برای تیم ملی چه برنامه ای دارید؟ ماچک حفظ می شود؟

نظر خودم این است که ماچک بماند اما به واسطه اساسنامه سازمان های تیم ملی که افراد فعال و پرقدرت در آن حضور دارند قرار است کمیته فنی تشکیل شود. درباره انتخاب سرمربی تیم ملی هم کمیته فنی تصمیم می گیرد که چه اتفاقی رخ دهد.

*سالی که گذشت برای تیم ملی هندبال هم خوب نبود. برای تیم ملی چکار خواهید کرد؟

یکی از دلایل حضورم ایجاد اتحاد در هندبال بود. هدف من این است که در هندبال اتحاد و یکپارچگی ایجاد کنم و مطمئن باشید که دیگر خبری از حاشیه ها نخواهد بود. تا زمانی که در هندبال خواهم بود دیگر اجازه ایجاد حاشیه را در این رشته نخواهم داد. ما به دنبال ایجاد اتحاد و همدلی در هندبال هستیم و می خواهیم دلهای هندبالی ها را به هم نزدیک کنیم.

*درباره جام ریاست جمهوری هندبال هم صحبت کنید؟

در تلاش هستیم تا ریاست فدراسیون بین المللی و کنفدراسیون هندبال آسیا در مراسم افتتاحیه این جام حضور یابند تا با مذاکره و تعامل شانس بیشتری برای ثبت این جام در تقویم جهانی داشته باشیم. مسئولان هندبال کشور مجارستان نیز آمادگی خود را برای حضور در این رقابت ها اعلام کرده اند و در صورتی که بخواهیم تعداد تیم های خارجی حاضر در این رقابت ها را افزایش دهیم باید تعداد تیم های داخلی کاهش یابد. همچنین آلمان، لهستان، صربستان و رومانی تیم های اروپایی دعوت شده به این جام هستند و این مسابقات به مدت 6 روز در تهران ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز