علیرضا بیرانوند در گفتگو با برنا:

برای فیکس شدن در تیم ملی عجله‌ای ندارم/ نفت همه را غافلگیر کرد

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۰۹:۴۵:۲۲
کد خبر: ۲۷۵۰۸۶
برای فیکس شدن در تیم ملی عجله‌ای ندارم/ نفت همه را غافلگیر کرد
دروازه بان تیم فوتبال نفت گفت: من در حال حاضر بازیکن نفت هستم و باید برای موفقیت این تیم تلاش کنم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بدون شک یکی از ستاره های سال 93 فوتبال ایران کسی نبود جز علیرضا بیرانوند. دروازبان 22 ساله و کردستانی تیم نفت تهران امسال شاید به تمام حق خود نرسید و علی رغم همراهی تیم ملی در جام جهانی و جام ملت های آسیا فرصت خودنمایی پیدا نکرد اما خودش احساس می کند برای رسیدن به شماره 1 تیم ملی نباید عجله کند. مصاحبه برنا با او را در ادامه بخوانید:

*سال 93 برای علی بیرانوند چه طور گذشت؟

خدا را شکر سال 93 سال بسیار خوبی برای من بود. هم با نفت به نتایج قابل توجهی رسیدم و هم توانستم در جام جهانی و جام ملت ها همراه تیم ملی باشم و برای اولین بار تجربه حضور در این میادین بزرگ را بدست بیاورم.

*به نظرت چرا نتوانستی خودت را به عنوان دروازه بان اول به کی روش تحمیل کنی؟

من تمام تلاشم را به کار بستم تا این اتفاق بیفتد اما به هر حال آقای کی روش صلاح دانستند از علیرضا حقیقی استفاده کنند که اتفاقا خوب هم جواب داد. من هم اعتراضی به این موضوع ندارم. در آینده سعی می کنم خودم را بیش از پیش به کادر فنی تیم ملی نشان دهم.

*ولی به نظر خیلی از کارشناسان تو لیاقت پوشیدن پیراهن یک تیم ملی را داشتی؟

ابتدا باید بگویم که این کارشناسان به بنده لطف دارند ولی همان طور که گفتم قسمت بوده که در جام جهانی و جام ملت ها گلر فیکس تیم ملی نباشم. تلاشم را دو برابر خواهم کرد تا بالاخره پیراهن یک تیم ملی را بدست بیاورم. اصلا برای فیکس شدن در تیم ملی عجله ای ندارم.

*عملکرد فوق العاده تو و نفت تهران در این فصل هم خیلی ها را به تحسین وا داشته است. در این باره چه نظری داری؟

امسال خدا را شکر همه عوامل دست به دست هم داد تا نفت با این آمادگی بالا در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی حضور پیدا کند و فعلا صدرنشین لیگ باشیم و در یک پای فینال جام حذفی هم حضور داشته باشیم و در لیگ قهرمانان آسیا هم همچنان برای رسیدن به مرحله بعد شانس داشته باشیم.این موفقیت ها از یک پارچه بودن مجموعه نفت تهران نشات می گیرد. از کادر مدیریتی و فنی تا بازیکنان و تدارکات تیم، همه به دنبال رسیدن به یک هدف هستند و آن هم موفقیت نفت تهران است.

*امسال چه رتبه ای را برای نفت تهران پیش بینی می کنی؟

این قدر لیگ فشرده دنبال می شود و اختلاف تیم ها به هم نزدیک است که نمی توان هیچ گونه پیش بینی ای کرد اما ما همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا قهرمان لیگ چهاردهم باشیم.

*و مهم ترین حریفان شما برای رسیدن به قهرمانی کدام تیم ها هستند؟

ما برای رسیدن به قهرمانی یک رقیب خاص نداریم و تیم های استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و حتی فولاد می توانند ما را در راه رسیدن به قهرمانی اذیت کنند و باید خیلی زیاد مراقب آن ها باشیم. امیدوارم شرایط جوری رقم بخورد که در پایان لیگ نفت همه را غافلگیر کرده باشد.

*یکی از مهم ترین بازی های 6 امتیازی شما هم مقابل استقلال بود که به پیروزی رسیدید. درباره این بازی صحبت کن؟

بازی بسیار سخت و نزدیکی بود و می دانستیم با تیم قدرتمندی بازی داریم وبه همین خاطر همدل شده بودیم تا با دست پر از این دیدار 6 امتیازی خارج شویم و خدا را شکر  با ارائه یک بازی برتر به پیروزی رسیدیم و با صدرنشینی سال 93 رادر لیگ به پایان رساندیم.

*و البته بعد از گل نفت، خوشحالی انجام دادی که زیاد به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد و نسبت به آن واکنش نشان دادند؟

من در حال حاضر بازیکن نفت هستم و باید برای موفقیت این تیم تلاش کنم. اصلا انتظار نداشتم هواداران استقلال آن رفتار را با من داشته باشند ولی از آن هاتشکر می کنم که جوابم را این گونه دادند. اشتباه بزرگی کردم که گفتم استقلالی هستم. چون به واسطه آن انتظارات از من بالا رفت و متعاقب آن اتفاقات بازی با استقلال برایم به وجود آمد.

*حضور در آسیا با نفت چگونه است. تا به اینجا از عملکرد تیمتان راضی بودید؟

به هر حال اولین تجربه تیم جوان نفت در آسیا است و طبیعی است تا با شرایط این مسابقات آشنا شویم کمی زمان می برد. اما مطمئن باشید در روزها و هفته های آینده بازی های بهتری را از نفت خواهید دید.

*خود تو هم در بازی با پاختاکور عملکرد خوبی نداشتی؟

خودم قبول دارم که روز خوبم نبود و اشتباهاتی انجام دادم اما برخی هم مغرضانه قضاوت می کنند. من روی گل اول خیلی مقصر نبودم. بازیکن حریف روی گل اول توپ را چیپ انداخت پشت دفاع که من هم آمدم قطع کنم اما متاسفانه مهاجمشان زود رسید. اگر هم آن موقع از دروازه بیرون نمی آمدم بازیکن حریف تک به تک می شد.

*قبول داری که شاید انتقاداتت از مدیریت باعث شد در بازی با پاختاکور تمرکز نداشته باشی ؟

ترجیح می دهم راجع به مسایل حاشیه ای حرف نزنم و آرامش داشته باشم.

*این موضوع که گفته بودی بازیکنان نفت فقط برای منصوریان بازی می کنند درست است؟

مگر بد است که بازیکنان یک تیم این همه با سرمربی شان راحت باشند و او را دوست داشته باشند؟ منصوریان برای ما مثل یک دوست و کاپیتان است و واقعا دوستش داریم. خود من 4 سال با او در تیم امید کار کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم.

*هنوز هم می گویی با منصوریان به هر تیمی می روی؟

فعلا که به نفت تعهد دارم و به موضوع دیگری فکر نمی کنم. منصوریان برای من زحمت زیادی کشیده و دلم می خواهد زیر نظر او کار کنم.

*مهم ترین هدف علی بیرانوند برای سال 94؟

در ابتدا آرزو می کنم سال 94 برای همه هموطنان عزیزم سالی توام با موفقیت و سلامتی باشد و در درجه بعد برای خودم هم امیدوارم با قهرمانی نفت تهران در لیگ و جام حذفی و حضوری آبرومندانه در لیگ قهرمانان آسیا همراه باشد و از همه مهم تر بتوانم خودم را به دروازه تیم ملی برسانم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز