احسان حدادی در گفتگو با برنا:

دعا می‌کنم دوومیدانی رئیس دار شود!/ به دکتر ظریف تبریک می‌گویم

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۱:۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۷۵۱۲۸
نایب قهرمان المپیک گفت: اعتقاد شخصی من است که یک رئیس فدراسیون باید بتواند منابع مالی خوبی جور کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، احسان حدادی معتقد است دوومیدانی ایران در بلاتکلیفی به سر می برد و باید هر چه زودتر رئیس فدراسیون انتخاب شود. سایر حرف های نایب قهرمان المپیک و دارنده مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون در گفتگو با برنا را می توانید در زیر بخوانید:

* سال 93 برای دوومیدانی ایران چطور گذشت؟

نتیجه اش 2 مدال بود که به هر حال باید کارشناس درباره آن قضاوت کند.

* ولی دوره گذشته بازی های آسیایی توانستیم 2 طلا بگیریم...

عرض کردم در این رابطه بهتر است کارشناسان و پیشکسوتان نظر بدهند.

* چه برنامه ای برای سال جدید داری؟

دعا می کنم اول فدراسیون دوومیدانی رئیس دار شود! کسی که بتواند 24 رشته دوومیدانی را به خوبی مدیریت کند.

* افشین داوری هم از جنس دوومیدانی بود. آیا ورزشی بودن یک رئیس فدراسیون الزامی است؟

این اعتقاد شخصی من است که یک رئیس فدراسیون باید بتواند منابع مالی خوبی جور کند. او نباید صرفا به بودجه رسیده از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان فکر کند و چشمش به جیب دولت باشد. اگر روزی به هر دلیلی بودجه دولتی نرسد، بتواند فدراسیون را اداره کند.

* آیا چنین مدیری برای عهده دار شدن مسوولیت فدراسیون دوومیدانی پیدا می شود؟

کسانی هستند که بتوانند فدراسیون دو و میدانی را به خوبی اداره کنند. دوومیدانی رشته پرمدالی است و همه هم از این رشته انتظار دارند.

* تو به کشورهای مختلفی سفر کرده ای. آیا روسای فدراسیون دوومیدانی در کشورهای دیگر هم ورزشی هستند؟

اتفاقا چند رئیس فدراسیون خارجی را خوب می شناسم. حتما نباید رئیس فدراسیون ورزشی باشد. روسای فدراسیون ها معمولا کسانی هستند که ارتباطات خوبی دارند و می توانند اسپانسر جذب کنند اما اغلب آن ها از نایب رئیس یا دبیر ورزشی استفاده می کنند. در کنار خود کسانی را قرار می دهند که مشاوران خوبی باشند.

* حالا با همه این تفاسیر برنامه خودت برای سال 94 چیست؟

امسال مسابقات مختلفی از جمله جهانی و قهرمانی آسیا در پیش است و از 9 خردادماه رقابت های لیگ الماس در آمریکا آغاز می شود. این در حالیست که من نه مربی دارم و نه می دانم تکلیفم چیست. البته کل دوومیدانی در بلاتکلیفی به سر می برد و امیدوارم هر چه زودتر این شرایط به پایان برسد.

* این بدین معناست که در مسابقات جهانی دوومیدانی نباید از احسان حدادی انتظار مدال داشته باشیم؟

باور بفرمایید کار خیلی سخت است. رقبا بیکار ننشسته اند که احسان حدادی بیاید، همه را کنار بزند و مدال جهانی بگیرد. باید شرایط و ابزار لازم فراهم شود در غیر این صورت هیچ قولی نمی دهم.

* راجع به توافق هسته ای اخیر در لوزان چه نظری داری؟

دست تیم مذاکره کننده ایرانی و آقای ظریف درد نکند. واقعا جا دارد به گروه مذاکره کننده هسته ای و در رأس آن ها وزیر امور خارجه کشورمان تبریک بگویم که به همه دنیا ثابت کردند ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است. این روزها همه مردم خوشحالند و امیدوارم همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود سال جدید را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند، شاهد اتفاقات این چنینی بیشتری باشیم. بنده هم خیلی خوشحالم که حقانیت ایران در جوامع بین المللی و لوزان به اثبات رسید.

نظر شما