برنامه‌های آکادمی ملی فوتبال در سال جدید

علیزاده: جام آکادمی‌های باشگاه‌های فوتبال را برگزار می کنیم

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۹:۳۵:۱۳
کد خبر: ۲۷۵۲۵۶
علیزاده: جام آکادمی‌های باشگاه‌های فوتبال را برگزار می کنیم
رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره برنامه‌های این آکادمی در سال 94 گفت: برنامه ریزی خود برای سومین کنگره بین‌المللی علم و فوتبال را انجام می‌دهیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا دکتر محمدحسین علیزاده، رئیس آکادمی ملی فوتبال برنامه آکادمی فوتبال در سال 94 را تشریح کرد.

علیزاده گفت: در سال جدید یکی از برنامه‌هایی که دنبال خواهیم کرد، برگزاری نشست‌های تخصصی و برنامه‌ریزی برای برپایی سومین کنگره بین‌المللی علم و فوتبال است تا در سال 95 شاهد انجام بهترین سمینار باشیم.

وی افزود: با سازمان لیگ برتر درباره فعالیت آکادمی باشگاه‌ها به بحث و بررسی پرداخته‌ایم و امیدوارم با حمایت سازمان لیگ بتوانیم برنامه‌ها و اهداف خود را در راستای رشد و گسترش فوتبال به مرحله اجرا برسانیم. در واقع یکی از اهداف ما برگزاری جام آکادمی‌های باشگاه‌های فوتبال است. همچنین در بخش فستیوال‌ها نیز تورنمنت‌های ملی را به سطح بالاتر ارتقا خواهیم داد و بازیکنان را در سطح بین المللی نیز ارزیابی می‌کنیم.

رئیس آکادمی ملی فوتبال در ادامه درباره فعالیت‌های آموزشی که در آکادمی ملی فوتبال انجام خواهد شد، گفت: تلاش داریم تا در بخش بدنسازی فوتبال پایه، پیشگیری از آسیب در رده‌های سنی پایه(11+)، آنالیز فوتبال، کنترل آمادگی جسمانی بازیکنان در حین فعالیت، برنامه و دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار کنیم.

وی از برگزاری دو نشست تخصصی با مدارس فوتبال خبر داد و گفت: در راستای نظارت دقیق و اجرای درست برنامه‌های آکادمی در سال 94، قصد داریم تا دو نشست تخصصی با مسئولان مدارس فوتبال در دو زمان متفاوت برگزار کنیم تا برنامه‌های مسئولان در مدارس فوتبال را ارزیابی کرده و نظارت دقیقی بر آن داشته باشیم. همچنین نشست تخصصی درباره فوتبال پایه را نیز برگزار خواهیم کرد. در واقع با برگزاری این نشست‌ها قصد داریم تا شرایط مناسبی را برای فوتبال پایه فراهم کنیم.

دکتر علیزاده در ادامه از نشست خود با سرپرست کمیته جوانان خبر داد و گفت: در هفته جاری نشستی را با سرپرست کمیته جوانان برگزار خواهیم کرد تا درباره استفاده از بازیکنان برای تیم‌های ملی پایه که در مدارس فوتبال در رده سنی زیر 13 سال حضور دارند، به بحث و بررسی بپردازیم. ما قصد داریم تا بازیکنانی که در مدارس فوتبال فعالیت دارند و در نهایت در فستیوال‌هایی که آکادمی ملی فوتبال برگزار می‌کند حضور داشته و آنالیز می‌شوند را به تیم‌های ملی پایه معرفی کنیم. در واقع با برگزاری فستیوال‌ها، استعدادیاب‌های ما بازیکنانی را انتخاب و به تیم ملی زیر 13 سال معرفی می‌کنند. اگر قرار باشد که از این بازیکنان فقط در طول یک سال استفاده شود بدون شک راه به جایی نمی‌بریم اما طی مذاکراتی که با سرپرست کمیته جوانان داشته‌ایم و قرار است که در نشست خود به یک جمع بندی نهایی برسیم، از این بازیکنان در رده های نونهالان و سپس بالاتر نیز استفاده شود.

رئیس آکادمی ملی فوتبال ادامه داد: قصد داریم تا فستیوال دختران را که در سال گذشته به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم برگزار کنیم، در سال جدید همزمان با برگزاری فستیوال پسران، اجرایی کنیم تا در بخش بانوان نیز فوتبال پایه قوی و خوبی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در پی تفاهم‌نامه پژوهشی مشترکی که با پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم امضا کردیم قرار است کتاب‌های آموزشی و تخصصی فوتبال را چاپ کنیم و همکاری‌های بیشتری با کارگروه فوتبال پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم داشته باشیم تا در بعد علمی نیز گام‌های مفید و مستمری بر داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز