آرش میر اسماعیلی در گفتگو با برنا:

حداقل سه سهمیه برای المپیک کسب می‌کنیم/ در بزرگسالان منابع انسانی نداریم

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۰۸:۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۷۵۲۷۱
حداقل سه سهمیه برای المپیک کسب می‌کنیم/ در بزرگسالان منابع انسانی نداریم
نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: در حال حاضر سعید مولایی با نمایش درخشانی که در ترکیه داشت ؛ نفر اول وزن خود در آسیا به شمار می رود و اگر بتواند خود را در بین 22 نفر اول جهان جای دهد، یک سهمیه دیگر برای ایران باز می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، آرش میر اسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو درباره مسابقات جایزه بزرگ ترکیه و شانس نمایندگان ما برای کسب سهمیه المپیک و همچنین آخرین وضعیت آماده سازی تیم های پایه برای حضور در مسابقات جهانی صحبت کرد.

وی ابتدا در مورد مسابقات جایزه بزرگ ترکیه که اوایل فروردین برگزار شد توضیح داد: این دوره از مسابقات جایزه بزرگ ترکیه دارای امتیاز بالایی  برای سهمیه المپیک بود و 70 کشور در آن شرکت کرده بودند و بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک در آن حضور داشتند. کسانی که چند روز قبل از این مسابقات در بازی های جایزه بزرگ گرجستان هم شرکت کرده بودند و با تمام قوا در این بازی ها حاضر شده بودند.

قهرمان سابق جهان در رابطه نمایش ضعیف ایران در این مسابقات صحبت کرد: متاسفانه در سبک وزن نفرات شرکت کننده ما بسیار ضعیف کار کردند و نتوانستند از آخرین فرصت خود استفاده کنند. مطمئنا در آینده به نفرات جدید تر فرصت خود نمایی خواهیم داد. البته در این بازی ها سعید مولایی نمایش فوق العاده ای داشت و نفرات قدرتمندی از کشورهای ازبکستان، برزیل و بلژیک را  با ضربه فنی مغلوب کرد و اگر مشکل مصدومیت برایش به وجود نمی آمد؛ می توانست صاحب مدال طلا شود اما در مجموع با توجه به اینکه برای اولین بار در این وزن مسابقه می داد؛ عملکردش خارق العاده بود.

در ضمن جواد محجوب هم به زعم بنده بد کار نکرد و از کسی باخت که نفر سوم جهان است. به هر حال در این سطح مسابقات اولین اشتباه، آخرین اشتباه است و جواد تاوان اشتباهش را داد.

میراسماعیلی علت اعزام نشدن ایران به مسابقات جایزه بزرگ گرجستان را این گونه عنوان کرد:  مسابقات لیگ برتر به هفته انتهایی رسیده بود و به دلیل اینکه تیم های اول تا سوم مشخص نشده بودند و نفرات ملی پوش در این تیم ها حضور داشتند و باید وزن کم می کردند؛ با تصمیم شورای فنی قرار بر این شد تا در مسابقات گرجستان شرکت نکنیم و با قدرت فراوان در ترکیه حاضر شویم.

همچنین مسابقات آسیایی هم پیش روی خواهد بود که اواخر اردیبهشت ماه به انجام می رسد و ترجیح دادیم زیاد بچه ها را خسته نکنیم.

وی در مورد آخرین وضعیت تیم های پایه اظهار داشت: بحث تیم های نوجوانان و جوانان با بزرگسالان به مراتب تفاوت دارد. ما در بزرگسالان نیروی انسانی نداریم و در این مسابقاتی هم که به مدال رسیدیم روی عملکرد خوب تک ستاره ها بوده است ولی در نوجوانان و جوانان برنامه ریزی خوب بوده و تیم های قوی ای داریم و پیش از این در مسابقات تیانجین و نوجوانان جهان نتایج جالب توجهی گرفته شد و مدال طلا هم در این بازی ها به نمایندگان ما اختصاص پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: انشا... در این هفته جلسه ای را برای تیم نوجوانان برگزار می کنیم و درباره اردوهای پیش روی آن ها من باب شرکت در مسابقات جهانی  مرداد ماه صحبت می کنیم. البته لازم به ذکر است که یک مرحله انتخابی برگزار شده و در حال حاضر در هر وزن سه نفر را داریم که آماده حضور در مسابقات هستند.

جوانان ما هم بعد از بازی های آسیایی اینچئون کنار تیم بزرگسالان تمرین می کنند و قرار است اوایل اردیبهشت ماه برای آنها مسابقات قهرمانی کشور برگزار کنیم که به نحوی انتخابی تیم ملی هم به شمار می رود و در ادامه آن ها خود را برای مسابقات جوانان جهان که در آذرماه به انجام می رسد؛ آماده خواهند کرد.

دارنده دو مدال بازی های آسیایی در مورد بازدید رئیس فدراسیون جهانی جودو از ایران گفت: طی رایزنی هایی که انجام شده اوایل خرداد ماه آقای ماریوس ویزر سفری 4 یا 5 روزه به ایران خواهند داشت و قرار است طی این سفر با وزارت ورزش و جوانان و همچنین آموزش و پرورش توافق نامه های همکاری ای امضا شود که توسط خود فدراسیون جهانی ساپورت خواهد شد و این می تواند اتفاق خوبی برای گسترش جودو در کشورمان شود. همچنین ما هم می توانیم از این فرصت استفاده کنیم و خواسته های خود را به گوش ایشان برسانیم.

میراسماعیلی پیش بینی خود را ازتعداد سهمیه های ایران در المپیک ریو و شانس نفرات اعزامی ما برای کسب مدال در این مسابقات بزرگ بیان کرد: گرفتن سهمیه المپیک در جودو با باقی رشته های ورزشی کمی متفاوت است. نفرات هر وزن تا می 2016 فرصت دارند تا امتیاز لازم برای حضور در المپیک را کسب کنند و خود را در بین 22 نفر اول وزن خود جای دهند. در کنار آن یک سهمیه آسیایی هم برای ایران وجود دارد.

 در حال حاضر سعید مولایی با نمایش درخشانی که در ترکیه داشت ؛ نفر اول وزن خود در آسیا به شمار می رود و اگر بتواند خود را در بین 22 نفر اول جهان جای دهد، یک سهمیه دیگر برای ایران باز می شود و کسی مانند جواد محجوب هم می تواند در المپیک حاضر باشد.

با این اوصاف تصور من این است که می توانیم حداقل سه نماینده در المپیک ریو داشته باشیم. در کنار مولایی و محجوب، امین قاسمی نژاد هم می تواند با توجه به امتیازی که دارد برای حضور در المپیک امیدوار باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسب مدال در مسابقاتی به بزرگی المپیک بسیار سخت و غیر قابل پیش بینی است؛ اما امیدوارم نفرات اعزامی ما به این مسابقات بتوانند برای کشور عزیزمان مدال آوری هم بکنند و اصلا دور از دسترس نیست.

نایب رئیس فدراسیون جودو در انتها گفت: به مردم عزیز کشورم و همچنین تیم دیپلماسی ایران به خصوص جناب طریف بابت موفقیت اخیر تبریک می گویم و امیدوارم ملت ایران همیشه شاد و سلامت باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز