مهدی رحمتی در گفتگو برنا:

رفتنم از استقلال بدترین اتفاق نبود/ پولکی بودم ۹۰۰ میلیون طلبکار نمی‌شدم

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۰۸:۲۴:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۲۷۳
رفتنم از استقلال بدترین اتفاق نبود/ پولکی بودم ۹۰۰ میلیون طلبکار نمی‌شدم
دروازه بان تیم فوتبال پیکان گفت: وقتی در اردوی تیم ملی بودم نمی توانستم به خانواده و فرزندانم برسم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سیدمهدی رحمتی حتی اگر در یک تیم پایین جدول هم بازی کند، باز هم چهره ویژه فوتبال ایران است. جدایی رحمتی از استقلال و اتفاقات حاشیه ای این جدایی، سوژه های داغی را برای رسانه ها رقم زد. رحمتی در تیم کاملا معمولی پیکان توانست روزهای خوبی را سپری کند و  تیمش را به عنوان کمترین گل خورده در لیگ برساند. با مهدی رحمتی درباره اتفاقات سال 93 صحبت کردیم و او مثل همیشه حرفهای داغ و جالبی داشت. حرفهایی که رحمتی شاید تا امروز هیچ جای دیگری آنها را مطرح نکرده و برای اولین بار آنها را بر زبان آورد.

*بهترین اتفاق و بدترین اتفاق سال 93 برایت چه بود؟

کلا سالی معمولی را پشت سر گذاشتم. اتفاق خاصی رخ نداد. شاید عجیب باشد اما نه بدترین اتفاق داشتم نه بهترین! البته همین که اتفاق بدی برایم نیفتاد جای شکر دارد.

*از حضور در پیکان راضی هستی؟

پیکان باشگاهی حرفه ای است که انسان های کاربلد در آن حضور دارند. همه چیز در پیکان سر جایش است و از حضورم در این باشگاه راضی هستم.

*مهدی رحمتی رکورد فوق العاده 120 بازی پی در پی در لیگ برتر را در کارنامه خود دارد. رکورد فوق العاده ای که دیگر کسی به آن دست پیدا نمی کند. چه چیزی باعث شد به این رکورد دست پیدا کنی؟

لطف خدا بوده که شامل حالم شده است. خوشبختانه طی 13 سال که در فوتبال حرفه ای ایران بازی کرده ام، همیشه شرایط ثابتی داشته ام و فراز و نشیب در کارم نبوده است. به قول شما این آمار فوق العاده است اما اگر بازی سپاهان و سایپا در لیگ دهم که آخرین بازی لیگ است را مربی تیم به من استراحت نمی داد، الان آمارم بیشتر از 200 بازی  پی در پی در لیگ برتر بود. این آمار برایم ارزشمند است و خوشحالم که چنین ثباتی در لیگ برتر داشته ام. تمرینات خوب و زندگی سالم باعث شد بتوانم بدون فراز و نشیب فوتبالم را ادامه دهم.

*شاید برای خیلی ها جالب باشد که بدانند سبک زندگی تو چطور بوده که همیشه در اوج هستی؟

همیشه سعی می کنم در یک مسیر مستقیم حرکت کنم. وقتی انسان هدفی را برای خود مشخص کند و به خدا توکل داشته باشد از خط مستقیم زندگی اش منحرف نمی شود. کسی که در مسیر زندگی اش به فکر زندگی سالم و موفقیت باشد به هدفش هم می رسد. من هم همیشه درست تمرین کرده ام و سرم به زندگی خودم بوده است. هیچوقت کاری به حاشیه نداشته ام و همیشه زندگی ام را وقف فوتبال و خانواده ام کرده ام.

*این زندگی فشرده و درگیری زیاد با فوتبال خسته ات نکرده؟

نه چرا خسته شوم؟ همیشه بهترین تمرینات را داشته ام و سعی کرده ام خودم را در اوج حفظ کنم. فوتبال بخش مهم زندگی من است و از آن لذت می برم.

*وقتی امسال هم در تیمی مثل پیکان روی اوج بودی، معلوم شد چرا اصرار داری با حمید بابازاده کار کنی. حضور او چقدر روی موفقیت های تو تاثیر گذاشته؟

کار حمید بابازاده درست است. همیشه گفته ام که بابازاده یکی از بهترین مربی دروازه بان های ایران است. از کار کردن با او راضی هستم چون همیشه چیزهای زیادی دارد که به من یاد بدهد. امسال هم از نظر فنی واقعا سال خوبی برایم بود که بی تردید بابازاده هم در آن نقش داشت.

*در این فصل اکثر مربیان که تیم هایشان جلوی پیکان متوقف شده اند، در مصاحبه هایشان به حضور تو اشاره می کردند و می گفتند اگر رحمتی نبود پیکان را شکست می دادند...

مربیان لیگ برتری به من لطف دارند اما پیکان همیشه با کار تیمی جلو رفته است. وظیفه من توپ گرفتن است و کار خاصی انجام نداده ام. پیکان تیم جوانی است و این پتانسیل را دارد که در آینده بهتر شود.

*پیکان در لیگ می ماند؟

ما همه تلاشمان را می کنیم تا تیم بماند. بچه ها از جان مایه می گذارند و به خواست خدا تیم را در لیگ برتر نگه می داریم. هرگز به نیفتادن فکر نمی کنیم بلکه می خواهیم رتبه بالاتری در جدول داشته باشیم.

*مهم ترین هدف گذاری تو برای سال 94 چیست؟

من همه چیز را در زندگی ام به خدا واگذار کرده ام. هر چه پیش آید، خوش آید. همیشه راضی به رضای خدا بوده ام و هر چه که او برایم مقدر کند به همان تن می دهم. آنقدر هم به خدا توکل دارم که مطمئنم خیر و صلاحم را می خواهد.

*شاید خیلی ها فکر کنند مهدی رحمتی این روزها حال خوبی ندارد...

چرا حالم خوب نباشد؟ همه چیز خوب است و خدا را شکر می کنم.

*اما برخی ها مدعی هستند جدایی از استقلال اتفاق بدی برای تو بود و در روحیه ات تاثیری گذاشت؟

نه به هیچ وجه. جدایی از استقلال بدترین اتفاق سال نبود. هر آمدنی یک رفتنی دارد. قرار نبود من هم تا آخر عمرم در استقلال بمانم. درست است که دوست داشتم در استقلال بمانم چون آنجا را مثل خانه ام می دانم اما نمی توانم بگویم بدترین اتفاق این بود. خدا را شکر که خودم و خانواده ام سالم هستیم.

* برخی در جریان اتفاقات رخ داده در ماجرای جدایی تو از استقلال بودند و حق را به تو دادند اما بعضی هم تو را به پول پرستی متهم کردند و گفتند به خاطر پول از استقلال رفتی؟

باز هم تاکید می کنم جدایی من از استقلال امری نبود که به اراده و خواست من رخ داده باشد. سرمربی تیم من را نخواست پس باید چه کاری انجام می دادم؟ باید برای ماندن در استقلال چه کاری انجام می دادم؟ وقتی باشگاه مذاکراتش را با دروازه بان های دیگر آغاز کرده بود باید در استقلال می ماندم؟ البته که حق مسلم و طبیعی سرمربی استقلال بود که نخواهد با من کار کند. هر مربی سلیقه خود را دارد.

*اما استقلالی ها ادعا می کردند تو به خاطر پایین بودن مبلغ قراردادت نخواستی بمانی و بعد آنها با دروازه بان های دیگر مذاکره کردند؟

اصلا اینطور نیست. باشگاه استقلال از اواخر اردیبهشت مذاکره با دروازه بان های دیگر را آغاز کرده بود. سرمربی و دستیارانش به این نتیجه رسیده بودند که بهتر است من در استقلال نباشم. با چند نفر هم مذاکره کردند و همه چیز هم به گوش من رسید. در واقع یک دور با اکثر دروازه بان های لیگ مذاکره کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند یاد مهدی رحمتی افتادند.

*خود قلعه نویی به تنهایی درباره جدایی تو تصمیم گرفت؟

پیشنهاد یکی از دستیارانش بود که رحمتی از استقلال برود و محسن فروزان بیاید. یادم است که استقلال با چند بازیکن اسم و رسم دار مذاکره کرد و این درحالی بود با من حتی یک تماس هم گرفته نشد.

*درخواست مالی تو از استقلال برای تمدید قرارداد چقدر بود؟

وقتی از من مبلغ درخواستی ام را پرسیدند گفتم هرچه باشگاه صلاح می داند اما می خواهم حرمتم حفظ شود. اگر قرار بود به خاطر پول از استقلال جدا شوم که الان 900 میلیون تومان طلبکار نبودم. ادعاهای برخی از آقایان واقعا خنده دار است.

*لحظه سال تحویل چه چیزی از خدا خواستی؟

برای مردم و خانواده ام آرزوی سلامتی کردم. از خدا خواستم به همه مردم ایران سلامتی، دل شاد و لب خندان بدهد.

*مهدی رحمتی پدری نمونه برای فرزندانش است؟

فکر نمی کنم اینطور باشد اما اگر هم کسی این حرف را می زند به من لطف دارد. شاید هم اگر از پسرانم بپرسید این نظر را نداشته باشند اما جدا از شوخی الان که در اردوی تیم ملی نیستم، فرصت بیشتری برای رسیدگی به فرزندانم دارم. اصلا نفهمیدم علی (پسر اولم) چطور بزرگ شد و کی به مدرسه رفت. وقتی در اردوی تیم ملی بودم نمی توانستم به خانواده و فرزندانم برسم اما الان بیشتر این فرصت پیش آمده و از این وضعیت واقعا خوشحالم.

*برای آینده پسرانت چه برنامه ای داری؟ دوست داری فوتبالیست شوند؟

دوست دارم هر کاری خودشان دوست دارند، انجام دهند. من دلم می خواهد درسشان را بخوانند و به رتبه های بالا برسند. اگر هم خودشان دوست داشته باشند، فوتبالیست شوند.

*بگذریم. مهدی رحمتی هنوز امید دارد به تیم ملی برگردد؟

...(مکث) بگذریم.

 

*گفتگو از پریسا اسلام زاده

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز