تراکتورسازی – الاهلی، آخرین شانس آذری‌ها

رویای انتقام ۷۰ هزار نفری

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۰۸:۳۲:۴۸
کد خبر: ۲۷۵۲۷۸
رویای انتقام ۷۰ هزار نفری
تراکتورسازی در حالی سه شنبه در یادگار امام به مصاف الاهلی عربستان می رود که سه امتیاز این بازی آذری ها را به صعود امیدوار می کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه آغاز می شود و در یکی از حساس ترین بازی ها تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام میزبان الاهلی عربستان خواهد بود. این دیدار می تواند تکلیف خیلی از چیزها را مشخص کند و می توان گفت صعود تراکتورسازی به مرحله بعد در گرو پیروزی در این مسابقه است. شاگردان تونی اولیویرا این روزها در اوج آمادگی قرار دارند و امیدوار هستند با روحیه بالای خود حریف عربستانیشان را از پیش رو بردارند و راه خود را برای صعود به دور دوم این مسابقات هموار کنند.

موقعیت: آذری ها با تونی اولیویرا موفق شده اند به موفقیت های خوبی برسند و در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر به 5 پیروزی دست پیدا کرده اند و حالا بعد از نفت تهران تیم دوم جدول رده بندی هستند و تماشاگران پر شور این تیم آرزو دارند برای اولین بار قهرمانی لیگ برتر را با مربی محبوبشان از آن خود کنند. اما سرخ پوشان تبریزی در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی نداشته اند و با سه امتیاز در رده سوم هستند و سخت به پیروزی مقابل الاهلی صدرنشین احتیاج دارند و اگر این اتفاق برای آن ها رخ ندهد، کار صعودشان به دور دوم به اما و اگر خواهد کشید. الاهلی هم در لیگ حرفه ای عربستان وضعیتی مشابه تراکتورسازی دارد و با اختلاف دو امتیاز نسبت به النصر در جایگاه دوم جدول رده بندی جا خشک کرده است. البته شاگردان گروس لیگ قهرمانان امسال را با قدرت آغاز کرده اند و با 7 امتیاز در صدر گروه چهارم قرار دارند و حتی یک تساوی هم می تواند برای آن ها از تبریز مناسب باشد.

نیمکت: تونی اولیویرا. کسی که در بین تماشاگران آذری محبوبیت خاصی دارد و می خواهد در سومین حضورش با تراکتور در لیگ قهرمانان، آن ها را برای اولین بار به مرحله بعد این مسابقات برساند. کاری که به نظر بسیار سخت می رسد اما با درایت این مربی کارکشته هیچ چیزی غیر ممکن نخواهد بود. تونی در لیگ برتر موفق شده انقلابی در این تیم تبریزی به وجود بیاورد و تیم رده پنجمی با 32 امتیاز را در طول 5 بازی به رده دوم با 47 امتیاز برساند و حالا آن ها یکی از اصلی ترین شانس های قهرمانی به شمار می آیند. سرمربی 62 ساله و سوئیسی الاهلی به تازگی موفق شده بهترین مربی 10 فصل اخیر لیگ عربستان شود. کریستین یورگن گروس توانسته به رکورد 16 پیروزی دست پیدا کند  از این حیث رکورد جدیدی را به نام خود به ثبت برساند. حالا هم به واسطه 11 سال حضورش در بازل از تجربه بالایی برخوردار است و تیمش شانس زیادی برای راهیابی به جمع 16 تیم پایانی دارد.

ستاره: بدون شک ستاره اصلی سرخ ها در بازی مقابل الاهلی لوسیانو ادینیو خواهد بود. بازیکن برزیلی تراکتورسازی هم اکنون با 16 گل، آقای گل لیگ برتر ایران هم هست و حالا امیدوار است بتواند اولین گل آسیایی اش  در یادگار امام را برای تراکتور به ثمر برساند و امیدهای تبریزی ها را برای صعود از این گروه زنده نگه دارد. در سوی مقابل هم در بازی رفت مشخص شد تیسیر الجاسم ستاره اصلی الاهلی در فاز هجومی است. این بازیکن 30 ساله در دیدار رفت هر دو گل نماینده عربستان را وارد دروازه حامد لک کرد و حالا گروس به فرصت طلبی بازیکن باتجربه تیمش احتیاج دارد و روی آن حساب کرده است.

حاشیه: فدراسیون عربستان پیش از شروع مسابقه جنگ روانی را آغاز کرد و طی نامه ای از کنفدراسیون آسیا خواست سلامت بازیکنان و کادر فنی این تیم را در سفر به ایران تضمین کنند. باید ببینیم این جنگ روانی قدیمی عرب ها جواب خواهد داد یا خیر. مسئولین تراکتورسازی هم بعد از بخشش سربازهای فولاد در پی جلب رضایت مسئولین نظام وظیفه هستند تا مجوز حضور سینا عشوری، علی حمودی و شجاع خلیل زاده را  برای حضور در بازی های لیگ قهرمانان  را صادر کنند. مسابقه این دو تیم سه شنبه این هفته و از ساعت 16 آغاز خواهد شد و دمای تخمین زده شده در حین مسابقه 20 درجه سانتی گراد است.

آنها که نیستند: حبیب گردانی مدافع تیم تراکتورسازی با دریافت کارت زرد مقابل الاهلی در عربستان، دواخطاره شده و دیدار روز سه شنبه تیمش را از دست داده است. همچنین فردین عابدینی، شهریار شیروند و محسن دلیر نیز به دلیل آسیب دیدگی قادر به همراهی تیمشان مقابل الاهلی عربستان نیستند. اما تیم الاهلی مصدوم و محرومی برای این مسابقه ندارد.

نمایش آخر: الاهلی در آخرین مسابقه خود موفق شد با یک گل راد را از پیش رو بردارد و با 49 امتیاز در رده دوم لیگ قرار بگیرد. تراکتورسازی هم در خانه موفق شد با سه گل استقلال خوزستان را در هم بکوبد و خط و نشان بزرگی را برای حریف عربستانی خود بکشد.

بازی رفت: بازی رفت این دو تیم با دو گل به سود الشباب خاتمه یافت. هر دو گل این مسابقه روی اشتباه های حامد لک به وسیله تیسیر الجاسم در دقایق 71 و 79 زده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز