الشباب – نفت تهران؛ جوان علیه جوان!

جستجوی امتیاز در صحرای ریاض

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۰۸:۴۱:۱۳
کد خبر: ۲۷۵۲۸۵
جستجوی امتیاز در صحرای ریاض
در چارچوب هفته 4 لیگ قهرمانان آسیا تیم های فوتبال الشباب عربستان و نفت تهران به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فردا در چارچوب هفته نخست دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا تیم های الشباب عربستان و نفت تهران در ورزشگاه ملک فهد ریاض و از ساعت 22:05 به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

موقعیت: نفت تهران پیشتاز لیگ برتر کشورمان است که پس از 2 شکست در هفته های ابتدایی لیگ تا اینجای کار شکستی در ایران نداشته و تنها مقابل پاختاکور در تاشکند 2-1 مغلوب شده است. نماینده کشورمان با اندوخته 4 امتیاز از 3 بازی به این دیدار پا خواهد گذاشت و اگر بخواهد صعود کند باید با امتیاز به ایران باز گردد. در سوی مقابل نیز سفید پوشان الشباب در لیگ کشور خود 5 باخت را متحمل شده و وضعیت مناسبی ندارند. از سوی دیگر دیدار رفت را مقابل نماینده کشورمان واگدار کرده و برای صعود به هر 3 امتیاز این دیدار خانگی نیاز مبرم دارند تا بتوانند امید کوچکی برای حضور در مرحله بعد داشته باشند.

نیمکت: مربی تیم الشباب خیمه پاچه کو بازیکن سابق تیم ملی کشور پرتغال است. او سابقه هدایت تیم هایی مثل الزمالک مصر و بوایشتای پرتغال را دارد و در پرتغال چهره شناخته شده ایست اما در حال حاضر شرایط خوبی را نتوانسته در تیمش فراهم کند و نتایجی که دلخواه مدیران باشگاه است را کسب نکرده و اگر در این دیدار هم موفق به پیروزی و کسب 3 امتیاز نشود شغلش بیش از پیش به خطر می افتد.

اما در زمین ایران شرایط متفاوت است. علی منصوریان که دومین تجربه مربیگری خود را سپری می کند با کسب نتایج دور از انتظار توانسته صدر جدول لیگ ایران را به تسخیر خود در آورد و حتی زمزمه های رسیدن او به نیمکت تیم ملی پس از کی روش نیز شنیده می شود. البته بخاطر کم تجربگی او در مسابقات بین المللی قدرتنمایی نفتی ها در آسیا مثل ایران نبوده اما آنها همچنان از شانس های صعود به مرحله بعد و حضور در جمع 16 تیم برتر قاره کهن هستند.

ستاره: رافینیا. شماره 7 برزیلی الشباب که بی شک یکی از تاثیرگذارترین مهره های این تیم در فصل اخیر بوده ستاره آنها نیز به شمار می رود. بازیکنی که پست اصلی اش حضور در پشت مهاجم نوک است که تقریبا هر برزیلی در این پست جز بهترین های دنیا به شمار می رود و کار خود را بخوبی بلد است. البته در دیدار رفت آنطور که باید رافینیا نشانه هایی از یک ستاره را نشان نداد اما به هر صورت او یک بازیکن کاملا حرفه ای است و با چنین شرایطی کاملا آشناست و خوب می داند برای به خطر انداختن دفاع ودروازه حریف باید چه کاری انجام دهد.

ستاره نماینده ایران هم هم پست رافینیا است. مبعلی 32 ساله و با تجربه که بخوبی بازی مقابل تیم های عربی را بلد است و با پاس های زهردار و شوت های دقیق خود دفاع هر تیمی را با مشکل رو به رو می کند. او تاثیرات مستقیمی روی گل های نفت در این فصل چه در ایران و چه در آسیا داشته و همیشه در لحظات حساس به یاری مهره های جوان و با انگیزه خود رسیده و با تجربه بالایش نتیجه را به سود نفت تغییر داده است. البته در کنار ایمان می توان به بازیکنانی همچون علیرضا بیرانوند، لئوناردو پادووانی و وحید امیری نیز اشاره کرد.

حاشیه: داشتن تماشاگر در شهری که تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس حضو دارند کار سختی است اما در دیدار رفت دو تیم تعداد قابل قبولی تماشاگر به تماشای بازی نفت آمدند و نشان دادند که این تیم رفته رفته پرطرفدار خواهد شد و تماشاگران برای حمایت این تیم در هر نقطه ای حضور خواهند داشت.

آنها که نیستند: در دیدار رفت دو تیم علی قربانی مهاجم نفت آسیب دید و به احتمال فراوان دیدار مقابل الشباب را از دست خواهد داد. نماینده کشورمان در این دیدار بازیکن محروم ندارد. در آن سوی میدان ولید عبدالله دروازبان ملی پوش تیم الشباب به دلیل پارگی رباط صلیبی ماه ها نمی تواند از دروازه تیمش محافظت کند و طبیعتا مسابقه با نفت تهران را از دست می دهد.

نمایش آخر: نمایش آخر دو تیم دیداررفت مرحله گروهی بود که نماینده کشورمان با درخشش امیر ارسلان مطهری موفق شد با نتیجه 2-1 حریف خود را از پیش رو برداشته و 3 امتیاز شیرین را از دیدار خانگی کسب کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز