در تورنمنت‌های مفیدی شرکت کردیم

علیدوستی: استعدادیابی ما هنوز تمام نشده است

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۰:۵۶:۰۹
کد خبر: ۲۷۵۳۵۰
علیدوستی: استعدادیابی ما هنوز تمام نشده است
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: در تورنمنت‌های قطر، بلاروس و ژاپن شرکت کردیم که به نظرم مهمترین آنها تورنمنت بین المللی بلاروس بود، چرا که با تیم‌های اروپایی مثل اواکراین و گرجستان بازی کردیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حمید علیدوستی  سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان پس از کسب مقام قهرمانی در تورنمنت ژاپن، گفت: سطح مسابقات در این تورنمنت خوب بود، چرا که با فوتبال کشورهای آسیای میانه همچون افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان آشنا شدیم و توانستیم خودمان را مقابل آنها محک بزنیم. بدون شک ارتباط با کشورهای آسیایی مخصوصا ژاپن باعث می‌شود تا فوتبال پایه ایران رشد کند و رقابت با تیم‌هایی که در آسیا حرف اول را می‌زنند به سطح ارتقای فوتبال ایران کمک به سزایی می‌کند و ما می توانیم از آنها الگوبرداری کنیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه درباره نتایج تیم نوجوانان در این رقابت‌ها گفت: نباید به نتایج کسب شده در این مسابقات فکر کنیم. باید بیشتر روی بینش توسعه و پیشرفت نظر داشته باشیم. هر چند که در طول مسابقات موفق به کسب نتیجه خوب هم شدیم و این باعث خوشحالی است، اما چیزی که برای من اهمیت دارد و در سفر بلاروس هم اتفاق افتاد کسب تجربه بین المللی و پیشرفتی است که بازیکنان در مرحله اجرا پس از انجام تمرینات کسب می‌کنند. با توجه به نداشتن تجربیات بین المللی حضور در این قبیل مسابقات موجب افزایش تجربه بین المللی می‌شود.

وی درباره اینکه استعدادیابی در تیم نوجوانان به پایان رسیده است، گفت: استعدادیابی بازیکنان به طور کلی هنوز به اتمام نرسیده است. در طی یک تا دو ماه آینده این مرحله هم به پایان می رسد. تمام تلاش کادر فنی هماهنگی بازیکنان و آمیختگی با برنامه‌های فنی مد نظر است. امیدوارم با آموزش صحیح بتوانیم فوتبال پایه را رونق بدهیم.

علیدوستی با بیان اینکه تیم نوجوانان در مدت 4 ماه در سه تورنمنت بین المللی حضور داشته است گفت: از زمانی که من هدایت این تیم را برعهده گرفتم در سه تورنمنت بین المللی شرکت کردیم، این نشان دهنده این است که فوتبال پایه در فدراسیون از جایگاه ویژه ای برخوردار است. جا دارد از زحمات فدراسیون فوتبال به خاطر تدارک این مسابقات تقدیر و تشکر کنم. به قطر، بلاروس و ژاپن رفتیم. به نظرم مهمترین آنها تورنمنت بین المللی بلاروس بود، چرا که با تیم‌های اروپایی مثل اواکراین و گرجستان بازی کردیم. از لحاظ سنی تمامی تیم‌ها دو سال از بازیکنان ما بزرگتر بودند و این رقابت‌ها برای ما و بازیکنان یک دوره آموزشی به حساب آمد. تورنمنت ژاپن هم تجربه مناسبی بود که شانس بازی با حریفان آسیایی به بازیکنان داده شد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پایان گفت: هدف طولانی تر ما دیدارهای مقدماتی جام ملتهای آسیا در این رده است. البته این رقابتها هنوز قرعه کشی نشده، اما برنامه ریزی ما آن است که بتوانیم در سال 95 به رقابتهای آسیایی راه پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز