پرسپولیس – النصر؛ ماموریت ۹۰ دقیقه‌ای عبدی

صعود به کمک نصر سعودی

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۴۶۵
صعود به کمک نصر سعودی
پرسپولیس در غیاب حمید درخشان چهارشنبه به مصاف النصر عربستان می رود و با پیروزی در این دیدار می تواند تا حد زیادی شانس خود را برای صعود از این گروه افزایش دهد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا فردا شاهد یکی از حساس ترین بازی های خود خواهد بود. این مسابقه در ورزشگاه آزادی و بین دو تیم پرسپولیس و النصر به انجام می رسد. دیداری که برای هر دو تیم اهمیت فوق العاده ای خواهد داشت. پرسپولیس به واسطه نتایج خوبش در دور رفت با برد در این بازی تا حد زیادی شانس خود را برای رسیدن به دور بعدی قطعی خواهد کرد. در سوی مقابل النصر عربستان با توجه به روحیه بالایش به واسطه صدرنشینی در لیگ عربستان به دنبال کسب سه امتیاز در آزادی و صدرنشینی در آسیا هم هست.

 

موقعیت: سرخپوشان تهرانی هر چه قدر در لیگ برتر اوضاع بدی دارند در لیگ قهرمانان آسیا  در وضعیت خوبی قرار دارند و صدرنشین گروه خود هستند و بازی هایی که در این مسابقات از خود به نمایش می گذارند 180 درجه با بازی هایشان در لیگ متفاوت است. تیم پر طرفدار پایتخت در صورت پیروزی مقابل النصر 9 امتیازی می شود و تا حد زیادی صعودش به دور بعد را قطعی خواهد کرد.

در سوی مقابل النصر عربستان در لیگ حرفه ای کشورش اوضاع خوبی دارد و با 51 امتیاز صدرنشین است. آن ها با 50 گل زده بیش ترین گل را دراین فصل به ثمر رسانده اند  و از این حیث هم رکورد جالبی را به نام خود ثبت کرده اند.

این تیم پایتخت نشین با پیروزی با ارزش هفته گذشته اش در برابر پرسپولیس به اولین پیروزی مرحله مقدماتی خود رسید و حالا با یک امتیاز کمتر نسبت به نماینده ایران در جایگاه دوم گروه قرار دارد.

 

نیمکت: بزرگترین علامت سوال این روزهای پرسپولیس به نیمکت این تیم برمی گردد. جایی که حمید درخشان دو روز پیش استعفا داد و حالا قائم مقام باشگاه در حال مذاکره با برانکو است تا او را جایگزین درخشان کند. اما برای بازی با النصر، هدایت سرخپوشان بر عهده حسین عبدی کمک مربی این تیم خواهد بود و باید ببینیم این مربی بادانش می تواند از پس ماموریت با اهمیتش برآید یا خیر.

abdi

 

خورخه اوروسمان داسیلوا اچوریتو سرمربی 53 ساله و اروگوئه ای النصر عربستان با این تیم روزهای خوبی را سپری می کند و در حال حاضر خورشیدهای سعودی را بالاتر از تیم هایی چون الاهلی، الهلال و الاتحاد در صدر جدول جای داده است.

وی به تازگی به دلیل توهین به داوران عربستانی از طرف کمیته انضباطی فوتبال این کشور 4 جلسه محروم شد و به همین دلیل فعلا در لیگ نمی تواند روی نیمکت تیمش بنشیند.

داسیلوا می داند پیروزی بر پرسپولیس در آزادی می تواند آن ها را تا حد زیادی به صعود از گروه یک امیدوار کند.

DAS

ستاره: آدریان میرزجسکی. بازیکن 28 ساله و لهستانی النصر در بازی رفت توانایی های بالای خود را به همگان نشان داد و اثبات کرد جلوتر از سهلاوی و استویانوف، بهترین بازیکن این تیم زرد و آبی پوش است.

وی از جولای 2014 به النصر آمده و تا سال 2017 هم با این تیم قرارداد دارد. آدریان در دیدار رفت گل اول تیمش را وارد دروازه مکانی کرد و حالا هم جزو خطرناک ترین بازیکنان النصر در آزادی خواهد بود.

635638294990393221

اما در طرف مقابل و در نبود محمد نوری ستاره پرسپولیس مهدی طارمی خواهد بود. جوان اول این روزهای سرخپوشان تهرانی  در بازی مقابل راه آهن هم یکی از گلزنان تیمش بود و حالا امیدوار است بتواند مانند آن بازی دروازه یک تیم زردپوش دیگر را هم باز کند. این بازیکن 22 ساله در دیگر بازی خانگی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم جزو اصلی ترین ستاره های تیمش بود و نقش موثری در 3 تایی کردن لخویا داشت.

136464

 

حاشیه: پرسپولیس در لیگ قهرمانان امسال 4 گل زده و سه گل دریافت کرده که هر سه، این گل ها را از النصر عربستان خورده است.

نصری ها هم تنها تیم گروه هستند که تاکنون شکستی را تجربه نکرده اند و حالا در آزادی سخت ترین آزمون خود را پشت سر خواهند گذاشت.

این بازی در حالی به انجام خواهد رسید که پرسپولیس سومین مربی این فصل خود را روی نیمکت خواهد دید. حسین عبدی به طور موقت و فعلا برای این بازی و تا قبل از مشخص شدن سرمربی جدید، هدایت پایتخت نشینان را بر عهده دارد و بعد از این مسابقه برانکو ایوانکوویچ هدایت سرخپوشان پایتخت را از حسین عبدی تحویل خواهد گرفت. مرد 61 ساله کروات این بازی را از نزدیک و از جایگاه ویژه تماشا خواهد کرد.

حسین هدایتی تمام بلیط های این بازی را خریداری کرده تا هواداران بتوانند به طور رایگان بازی را از نزدیک تماشا کنند. این اتفاق در بازی رفت برای النصر هم افتاده بود و یکی از شیخ نشین ها تمام بلیط های بازی با پرسپولیس را پیش خرید کرده بود.

 

آن ها که نیستند: مهمترین غایب پرسپولیس در این دیدار محمد نوری خواهد بود. وی به دلیل دو کارته بودن نمی تواند تیمش را در این دیدار حساس همراهی کند. محسن بنگر هم به دلیل مصدومیت از ناحیه دست قادر به همراهی تیمش در بازی چهارشنبه نیست. اما در سوی مقابل  تنها محمد سهلاوی شماره 10 تیم ملی عربستان در جام ملت ها تنها غایب خورشیدهای ریاض برای دیدار با سرخپوشان است.

635622665858804653

نمایش آخر: النصر در آخرین بازی خود موفق شد در یک جدال حساس الاتحاد را با نتیجه 3-1 از پیش رو بردارد و دوباره صدرنشین لیگ حرفه ای عربستان شود. گل های شاگردان داسیلوا در آن مسابقه توسط میرزجسکی و آدریان(2بار) به ثمر رسید. اما در سوی مقابل پرسپولیس در دیداری که 4 گل داشت نتوانست از پس تیم قعر نشین و ده نفره راه آهن بربیاید و با نتیجه 2-2 در خانه متوقف شد. گل های پرسپولیس در آن دیدار به وسیله مهدی طارمی و محمد نوری زده شد.

 

بازی رفت: 26 اسفند ماه و در ورزشگاه کینگ عبدالله ریاض دو تیم النصر و پرسپولیس مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت این تیم عربستانی بود که با نتیجه مقتدرانه 3-0 حریف صدرنشین خود را از پیش رو برداشت و 5 امتیازی شد. سوشا مکانی در آن بازی اشتباهات زیادی داشت و نتوانست به خوبی مقابل معدود حملات النصر مقاومت کند. میرزجسکی(32)، استویانوف(87) و راهب(90) گلزنان زرد پوشان عربستانی بودند.

 

این بازی روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی و از ساعت 18:30 دقیقه به وقت تهران به انجام می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز