دکتر گودرزی: در اقدامات فرهنگی انتظار نتیجه در کوتاه مدت بیهوده است/ بدون وحدت رویه اخلاقی و فرهنگی تغییری اتفاق نمی‌افتد

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۲:۳۲
کد خبر: ۲۷۵۴۹۳
دکتر گودرزی: در اقدامات فرهنگی انتظار نتیجه در کوتاه مدت بیهوده است/ بدون وحدت رویه اخلاقی و فرهنگی تغییری اتفاق نمی‌افتد
نخستین جلسه شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با حضور دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر گودرزی در آغاز این جلسه با پاسداشت فعالیت های تیم مذاکره کننده هسته ایران، ابراز امیدواری کرد که ادامه این راه برکات زیادی را نصیب کشور، جامعه ورزش و جوانان میهمن عزیزمان خواهد کرد.

وی در ادامه با تاکید بر مقوله فرهنگ و تغییر رفتار، اظهار داشت: در اقدامات فرهنگی، انتظار نتیجه در کوتاه مدت، بیهوده است. چرا که هر اقدام فرهنگی، باید به تغییر رفتار منجر شود و برای رسیدن به تغییر رفتار، باید آموزش، یادگیری، نهادینه شدن یادگیری و حتی نهادینه شدن تغییر رفتار را، پشت سر گذاشت و این پروسه، در کوتاه مدت، طی نخواهد شد.

دکتر گودرزی دلیل به بار ننشستن آموزش در جامعه را شتابزدگی در گرفتن نتیجه دانست و افزود: تا زمانی که اسیر این عجله هستیم، هیچ تغییر رفتاری در هیچ حوزه ای از جمله حوزه ورزش رخ نخواهد داد.

وزیر ورزش و جوانان، حوزه ورزش را نیازمند آموزه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: بی شک، در میادین ورزشی ما سوء رفتار وجود دارد و هرگاه در جایی رفتار سوئی رخ دهد، معنایش این است که نسبت به رفتار حسنه، بی اعتقادی وجود دارد.

وی هدف غائی فعالیت های فرهنگی را تغییر رفتار دانست و گفت:ما برای این تغییر رفتار، از نظر مبانی اخلاقی و نظری چیزی کم نداریم، ولی در حوزه عمل دچار مشکلات فراوانی هستیم. با توجه به این مسئله شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان قصد دارد با تجمیع نظری و عملی، به یک تغییر رفتار اصولی و مبتنی بر موازین اخلاقی و فرهنگی دست یابد.

وزیر ورزش و جوانان نقش رسانه ها را در ترویج رفتار مبتنی بر فرهنگ و اخلاق، بسیار کار آمد و اساسی توصیف و تصریح کرد: برخی رسانه ها در پی به کرسی نشاندن حرف خود هستند. اینطور به نظر می رسد که در حوزه ورزش، دیکتاتوری رسانه ای وجود دارد و تا زمانیکه ابزارهای تبلیغی و رسانه های جمعی، دست به دست هم ندهند و به یک وحدت رویه اخلاقی و فرهنگی دست نیابند، هیچ تغییر رفتاری در حوزه ورزش اتفاق نخواهد افتاد.

گودرزی، فعالیت مستمر و دائمی و برخوردهای انضباطی که منجر به تغییر رفتار درست شود را دو زمینه و امکان برای جامعه ورزش کشور دانست و تاکید کرد: باید بخش های مربوط به این دو عامل اساسی، با اهداف فرهنگی همسو و منطبق باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه شاکله کلی این شورا در حوزه ساختاری و محتوایی مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفت و برای عملیاتی شدن تصمیمات این شورا، راهکارها و تدابیر لازم، به شور گذاشته شد.

در این جلسه دکتر احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش، حجـت الاسلام عباسی، رئیس هسته مرکزی گزینش، دکتر گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان، دکتر هاشمی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، دکتر خادم، معاون حقوقی ، مجلس و استان ها، رباب شهریان، معاون ورزش بانوان، محمد قیومی، فرمانده بسیج، خرمی، مدیر کل امور ایثارگران، مسعود امینی، مدیر کل امور فرهنگی و مازیار ناظمی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت ورزش و جوانان به عنوان اعضای شورای فرهنگی حضور داشتند.

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز