مجید شایسته در گفتگو با برنا:

به بقا در دسته دوم امیدواریم/ با اقتصاد مقاومتی و جذب اسپانسر محدودیت‌ها را کمتر می‌کنیم

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۰:۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۷۵۵۷۱
به بقا در دسته دوم امیدواریم/ با اقتصاد مقاومتی و جذب اسپانسر محدودیت‌ها را کمتر می‌کنیم
رئیس فدراسیون تنیس گفت: فقط به برد مقابل کویت فکر می‌کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی تنیس ایران در گروه دوم دیویس کاپ آسیا با شکست مقابل اندونزی به پلی آف رفته و باید در این مرحله با کویت رو به رو شود که در صورت پیروزی می تواند در این دسته باقی بماند و در غیر اینصورت به دسته سوم سقوط خواهد کرد مشکلی که 2، 3 بار تکرار شده است.

مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس در گفتگو با برنا درباره این مسابقات و شرایط این روزهای تنیس ایران توضیح داد.

شایسته در مورد مسابقات دیویس کاپ گفت: مسابقات دسته 2 تنیس جام دیویس کاملا با مسابقاتی که در دسته 3 برگزار می شود، متفاوت است و به صورت 3 ست از 5 ست برگزار می شود. تیم هایی که در این سطح حضور دارند، حرفه ای تر و کامل تر از تیمهای دسته 3 هستند و برنامه ریزی دقیقی هم برای حضور در مسابقات دارند.

وی درباره عملکرد ایران در رقابتی که برگزار شد، بیان کرد: ایران در تاریخ این مسابقات تنها 2 بار حضور در دسته دوم را تجربه کرده است. شرایط آب و هوایی کشور میزبان هم مزید بر علت شد که نتوانیم اندونزی را مغلوب کنیم. البته جا دارد این را هم بگویم که تیم اندونزی از تیم های خوب دسته دوم آسیاست و از حق هم نگذریم بازیکنان ایران نمایش خوبی داشتند و یکی از علت های شکست ما آمادگی بدنی بالای تیم مقابل بود که نسبت به نمایندگان ما برتری داشت. البته در دیگر دیدارها مشکل فنی داشتیم و انتظار شکست نداشتیم ولی در هر صورت من از بازیکنانم دفاع می کنم.

رئیس فدراسیون تنیس درباره تنیسورهای تیم ملی گفت: ما بازیکنان با کیفیت و آینده داری در اختیار داریم که مطمئنا در صورت اهمیت دادن به آنها می توان به سطوح بالای تنیس در آسیا دست پیدا کرد. در حال حاضر شاهین خالدان در آمریکا حضور دارد و با توجه به کیفیتی که از تنیس آمریکا سراغ داریم، باید بگویم او یکی از خوب های آسیا در چند سال آینده خواهد شد.

وی درباره اینکه انوشا شاهقلی با 33 سال سن هنوز در تیم ملی حضور دارد، اظهار داشت: شاهقلی بهترین تنیسور حال حاضر ایران است و او هرچه سنش بیشتر می شود پخته تر می شود و در دیدار های حساس می تواند به تیم ملی کمک کند. برای حضور در دیویس کاپ هم مجبور بودیم از او استفاده کنیم زیرا تجربه از اهمیت بالایی در این مسابقات برخوردار است. ما مجبور هستیم همیشه از بهترین ها استفاده کنیم تا نتایج دلخواهمان را بگیریم. شاهقلی در مسابقات انتخابی همیشه جزء نفرات برتر است و ما هم به نتایج مسابقات برای انتخاب ملی پوشان استفاده می کنیم. اگر جوان تر ها کمی آمادگی خود را بالا ببرند و بتوانند انوشا را شکست دهند، حتما از آنها استفاده خواهیم کرد. بازیکنی مثل امیروالا معدنچی هم که در این رقابت ها حضور داشت از سن و سال کمی برخوردار است و می‌تواند در آینده جانشین خوبی برای شاهقلی باشد.

شایسته درمورد برنامه های تیم ملی برای آمادگی هرچه بیشتر جهت مقابله با کویت در تیر ماه سال آینده عنوان کرد: ما چندی پیش شاهد یک اتفاق خوب در جزیره کیش بودیم که زمین های هارد کورت افتتاح شدند و حالا آماده برگزاری اردو هستند. البته مسابقه مقابل کویت در زمین خاک رس مجموعه انقلاب برگزار خواهد شد. جهت حضور قدرتمند و پیروزی مقابل کویت 2 تا 3 ماه در اردو خواهیم بود و بازیکنان را به اوج آمادگی خواهیم رساند. چند مسابقه و اردوی بین المللی را هم پیش بینی کرده ایم که به آمادگی هرچه بیشتر ملی چوشان کمک می کند. در دیدار مقابل کویت میزبان هستیم که امتیاز مثبتی تلقی می شود. اگر موفق شویم این تیم را شکست دهیم در دسته دوم باقی خواهیم ماند و در غیر این صورت به دسته 3 سقوط می کنیم ولی به ماندن در دسته دوم امیدوار هستیم.

شایسته درخصوص اینکه با توجه به کمبود بودجه برای آماده سازی تیم ها چه برنامه ای دارید اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه وجود داشته و خیلی دست و پا گیر بوده و برای آماده سازی تیم ها در درجه اول اقتصاد مقاومتی را مد نظر داریم و می خواهیم با جذب اسپانسرها محدودیت ها را کمتر کنیم.

نظر شما