بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در یک نگاه؛

رقابت ۴۳۵۰ ورزشکار در ۲۳ رشته / ۵۱۹ روز تا آغاز مسابقات

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۳:۰۵:۵۶
کد خبر: ۲۷۵۶۶۵
رقابت ۴۳۵۰ ورزشکار در ۲۳ رشته / ۵۱۹ روز تا آغاز مسابقات
بیش از 500 روز تا آغاز رقابتهای پارالمپیک 2016 در ریودوژانیرو کشور برزیل باقی مانده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سال ۲۰۱۵ برای کشورهایی که نمایندگان خود را به این رقابتها اعزام می کنند، به دلیل کسب سهمیه‌های لازم جهت ورود به مسابقات پارالمپیک، سالی سرنوشت ساز و دارای اهمیت است.

در ایران نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، اردوهای آمادگی تیم های ملی برای شرکت در مسابقات مختلف کسب سهمیه آغاز شده و این اعزام ها از ماه آینده قوت بیشتری خواهند گرفت.

بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، از ۷ تا ۱۸ سپتامبر (۱۶ تا ۲۷ شهریور ۹۵) با حضور ۴۳۵۰ ورزشکار از ۱۷۸ کشور جهان برگزار خواهد شد.

در این مسابقات ورزشکاران در ۲۳ رشته با هم  رقابت می کنند و در مجموع ۵۲۸ مدال توزیع خواهد شد که از این میان ۲۲۶ مدال به زنان، ۲۶۴ مدال به مردان و ۳۸ مدال در رشته های میکس، توزیع می‌شود. از ۲۳ رشته حاضر در این مسابقات، دو رشته پاراکانو و پاراترایتالون (مسابقات سه گانه) نیز اولین بار است که به مجموع رشته های پارالمپیک افزوده می شوند.

برای اولین بار است که یک کشور از آمریکای جنوبی میزبان مهم ترین رویداد ورزشی افراد دارای معلولیت در جهان است و برای این اتفاق مهم ۲۰ ورزشگاه در ۴ نقطه از شهر ریو در نظر گرفته شده است که پیش از آغاز رسمی مسابقات، ۱۲ رقابت آزمایشی از اوت ۲۰۱۵ تا مه ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد.

برای برگزاری این مسابقات ۲۵۰۰۰ نیروی داوطلب، ۴۵۰۰۰ نیروی پیمانکار و ۵۰۰۰ نیروی ثابت پیش بینی شده که سازماندهی این رویداد بزرگ ورزشی را بر عهده دارند.

از نکات جالب توجه، آمار تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای مسابقات است که اینگونه اعلام شده؛ ۴۱۷ توپ فوتبال، ۲۰۰۰ سیبل تیر و کمان، ۴۰۰۰ چشم بند برای رشته گلبال، ۶۷۲۰ توپ تنیس با ویلچر، ۶۴۸۰ توپ تنیس روی میز، ۳ میلیون و نیم وعده غذایی و ۱۰ هزار تختخواب.

برای تماشای این مسابقات یک و هشت دهم میلیون بلیت در نظر گرفته شده است.

نظر شما