خرم خبر داد:

سند برنامه یک ساله امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان تدوین شد

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۱:۱۶
کد خبر: ۲۷۵۷۱۸
سند برنامه یک ساله امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان تدوین شد
مسئول امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان با بیان این که سال 94را با شعار "برنامه محوری " آغاز کرده ایم ، گفت: نخستین اقدام ما در این راستا آماده سازی سند برنامه یک ساله امور ایثارگران این وزارتخانه جهت انجام اهدافمان به صورت راهبردی و استراتژیک است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد خرم در مصاحبه با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سفارش دکتر گودرزی مبنی بر اهتمام جدی تر به انجام امور بر اساس برنامه های مدون ،گفت: هدف ما این است که امسال در حوزه امور ایثارگران از اول فروردین تا آخر اسفندماه برنامه محور عمل کرده و نسبت به سال گذشته برنامه ریزی های راهبردی این دفتر را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: سال 94را با شعار "برنامه محوری " آغاز کرده ایم و در این راستا 2 کار ویژه انجام گرفته ؛ نخستین اقدام ما آماده سازی سند برنامه یک ساله امور ایثارگران این وزارتخانه جهت انجام اهدافمان به صورت راهبردی و اقدام دیگر ما تنظیم سندچشم انداز 5 ساله برای این دفتر است.

محمد خرم افزود: ماده 44 پنجمین برنامه توسعه کشور در خصوص مسائل حقوقی و درمانی و رفاهی ایثارگران بسیار کارآمد واقع شده است از این روی سندچشم انداز 5 ساله را براساس برنامه پنجم و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تنظیم کردیم وهم اکنون در حال باز بینی و بررسی مجدد آن هستیم.

اوادامه داد:امسال از جمله اقداماتی که انجام خواهیم داد ارسال پیشنهادهایی به بنیاد شهید برای تدوین قانون پنج ساله ششم است. با توجه به اتمام برنامه پنجم توسعه در سال جاری و تنظیم برنامه ششم از سوی دولت ،در حال تشکیل کارگروه هایی در حوزه ایثارگران هستیم تا بهترین پیشنهادات را برای برنامه ششم ارائه دهیم.

وی همچنین در خصوص بیمه درمانی ایثارگران تصریح کرد: براساس مصوبه بودجه 93 مجلس بیمه درمانی ایثارگران توسط بنیاد شهید پرداخت می شد . با توجه به درخواست عزیزان ایثارگر، ما نیز در کنار دیگر دستگاه های دولتی و سایر وزرا ، جلساتی را در این خصوص با بنیاد شهید جهت جلب نظر مساعد شورای اسلامی برای تغییر این قانون برگزار کردیم . به حمدالله موفق به تغییر این رویه شده و از سال 94 با توجه به بودجه مجلس شورای اسلامی و پیشنهاد دولت بیمه درمانی این عزیزان در داخل وزارت خانه انجام خواهد شد.

محمد خرم در پایان اضافه کرد از جمله فعالیت های ویژه ی سال گذشته ی دفتر ایثارگران اجرایی کردن ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بود.

این ماده قانونی اجازه پرداخت 25 درصد فوق العاده ایثارگری را به ایثار گران و فرزندان شاهد میدهد که با مساعدت دکتر مناف هاشمی و موافقت دکتر گودرزی و تلاش های این حوزه در وزارت ورزش و جوانان اجرایی شد .ما از معدود دستگاه هایی هستیم که موفق به انجام این کار شدیم و معوقات این عزیزان را از ابتدای سال 93 در روز های پایانی سال گذشته پرداخت کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز