دکتر هاشمی:

قسمتی از مبلغ فروش سرخابی‌ها به وزارت ورزش و جوانان می‌رسد

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۱۳:۵۷:۲۵
کد خبر: ۲۷۶۱۸۲
قسمتی از مبلغ فروش سرخابی‌ها به وزارت ورزش و جوانان می‌رسد
معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سعی می‌کنیم نسبت به دوره‌های قبلی در پرداخت آن عملکرد بهتری داشته باشیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان  گفت: به صورت میانگین 89 درصد منابع مالی سال 1393 فدراسیون‌ها واریز شده است و احتمال می‌دهم تا آخر فروردین ماه هم پرداختی به فدراسیون‌ها داشته باشیم.

دکتر سید مناف هاشمی، معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه نشست همدلی و اتحاد خانواده‌ هندبال، تصریح کرد: منهای والیبال که دیروز یک و نیم میلیارد از بودجه اش را پرداخت کردیم، 89 درصد بودجه 1393 فدراسیون‌ها به صورت میانگین واریز شد. من پیش‌بینی می‌کردم که حدود 90 درصد بودجه واریز شود. البته شاید برخی از فدراسیون‌ها حدود 78 درصد و برخی دیگر حدود 100 درصد بودجه را دریافت کرده باشن. این موضوع بر اساس سیاست‌های کمیسیون تخصیص برنامه‌ریزی می‌شود و بنده به عنوان مجری اولویتها را بر عهده می‌گیرم. کمیسیون حوزه قهرمانی صاحب نظر است و ما هم سعی می‌کنیم همراهی لازم را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که درباره دلایل لغو سفر تیراندازی و گلایه برخی از روسای فدراسیون‌ها گفت: من به طور قطع می توانم بگویم که 80 درصد بودجه فدراسیون تیراندازی را نداده‌ایم. در ایامی که این تیم سفر داشت تلاش کردیم که اعتبارات وصول شود. می دانم به همه فدراسیون‌ها جدولی که در اختیار داریم اعتبار لازم را دریافت کرده‌اند. من فکر نمی‌کنم رییس فدراسیونی باشد که برای منابع مالی به مشکل غیر قابل حلی برخورد کرده باشد، اما برخی از تعهدات دو طرفه است. همان طور که ما نسبت به فدراسیون‌ها متعهد هستیم فدراسیون‌ها هم نسبت به ما تعهد دارند. ببنید که چقدر از این تعهدات را عملی کرده‌اند مثلا مهدوی در فدراسیون هندبال گفت که شما هر چقدر بدهید 10 برابرش را ایجاد می‌کنیم. خب من هم سعی می‌کنم بیشتر از یک میلیارد به آنها بدهم، زیرا دوست دارم که منابع بیشتری را جذب کنم.

وی درباره پرداخت دور جدید منابع مالی به فدراسیون‌ها گفت: پیش‌بینی من این است که تا اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه پرداخت جدیدی به فدراسیون‌ها داشته باشیم. در حوزه عمرانی رشد 68 درصدی را تجربه می‌کنیم. شرکت تجهیز از 113 میلیارد به 185 میلیارد رسیده است اعتبارات وزارتی هم رشد کمتری داشته است. از 150 میلیارد به 170 میلیارد رسیده است. کمک ما به فدراسیون از بودجه جاری تامین می‌شود و سعی می‌کنیم نسبت به دوره‌های قبلی در پرداخت آن عملکرد بهتری داشته باشیم.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به پرسشی درباره این که داورزنی گفته که بودجه دولت را نمی خواهد گفت: آنچه که حق والیبال است می‌دهیم و خوشحالیم که والیبال درآمدزایی می‌کند. می‌دانیم که منابع مازاد دولتی را برای کارهای زیربنایی هزینه می‌کنند. ما برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به قول‌هایی که داده شده است عمل کنیم. یک و نیم میلیاردی که قبلا برای پاداش قول داده شده بود به فدراسیون والیبال پرداخت شد. البته درباره حواله خودروها هنوز چیزی به من ابلاغ نشده اما می دانم که این موضوع در دولت در حال بررسی است.

وی درباره میزبانی واترپلو ایران در مسابقات جهانی توسعه نیز گفت: من صاحب صلاحیت نیستم که بگویم که کدام اردو و کدام مسابقه مهم‌تر است اما هر دستوری که از سوی معاونت حرفه‌ای و قهرمانی بیاید آن را عملی می‌کنیم تاکنون هیچ دستوری نبوده که در سال 93 از سوی معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بیاید و اعتبار لازم را نگیرد. اگر لازم باشد حتی از بخش‌های دیگر به یک حوزه خاص تزریق می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که درباره منابع مالی وزارت ورزش و جوانان از ماده 88 نیز گفت: درآمد شرکت توسعه حدودا بالای 30 میلیارد تومان بوده ، اما رقم دقیق آن را نمی‌دانم. درآمد سایر ما از ماده 88 حدود 24 میلیارد تومان بوده است. پیش‌بینی ما این است که در سال 94 این رقم دو برابر شود. البته مصوب کردیم که برخی از اماکن در اختیار ورزش حرفه‌ای و در ورزش بانوان و ورزش همگانی قرار بگیرد و به صورت حاکمیتی عمل کنیم تا این اماکن را در اختیار بگیریم البته قرار شد تا پول آب و برق و تامین هر منابع به اداره کل‌ها یا فدراسیون‌ها واگذار شود و یا این طور نباشد که یک فدراسیون برای تامین پول آب و برق یک مکان ورزشی درگیر شود. قبل از اعطای اماکن ورزشی از آنها تعهد می‌گیریم. واگذاری به بخش خصوصی طبق ماده 88 به خاطر کاهش هزینه‌های دولت و نه تنها درآمدزایی صورت می‌گیرد. فرض کنید که تمام اماکن ورزشی در کشور فقط دو نیرو داشته باشد. خب ما باید حقوق حجم زیادی از منابع انسانی را بر گردن بگیریم. به همین خاطر است که ما باید طبق ماده 88 اماکن ورزشی واگذار شود، اما همان طور که گفتم اماکن ورزشی مورد نیاز در حوزه قهرمانی و همگانی و بانوان را به فدراسیون‌ها و اداره کل‌ها واگذار می‌کنیم.

هاشمی در پایان درباره اینکه پول فروش سرخابی‌ها به وزارت ورزش و جوانان تعلق دارد یا خیر گفت: ما با دولت مکاتبه کردند. آنها به من این مجوز را داده‌اند که اگر این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود قسمتی از منابع به وزارت ورزش می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز