منچستر یونایتد – منچستر سیتی؛

۱۷۰ با طعم اروپا!

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۲۳:۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۷۶۲۹۹
۱۷۰ با طعم اروپا!
در چارچوب هفته سی و دوم لیگ برتر انگلیس دو تیم به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در چارچوب هفته سی و دوم لیگ برتر فردا دربی بزرگ شهر منچستر به میزبانی اولدترافورد برگزار خواهد شد.

تاریخچه: دو تیم شهر بزرگ منچستر نخستین بار در 12 نوامبر 1881 و با نام های متفاوتی به مصاف هم رفتند. نیوتون هلث (منچستر یونایتد) و وست گورتون (منچستر سیتی) نام های ابتدایی دو تیم محبوب شهر منچستر است که به مرور زمان تغییر یافت. نتیجه نخستین دیدار دو تیم نیز به سود قرمزها و با نتیجه 3-0 به پایان رسید.

موقعیت: یونایتد که 20 سال در فوتبال جزیره آقایی می کرد از سال گذشته و با بازنشستگی سر الکس فرگوسن اوضاعش به هم ریخت. تا جایی که فصل قبل به رتبه هفتم جدول رسیدند. اما تغییرات در این تیم و اخراج  مویس و حضور فان خال زود نتیجه داد و سرمربی اسبق تیم ملی هلند حالا تیمی منسجم تر از قبل ساخته و به احتمال فراوان شیاطین سرخ را فصل بعد و پس از یک فصل غیبت در لیگ قهرمانان خواهیم دید.

در سوی مقابل نیز من سیتی که قهرمانی فصل قبل را یدک می کشد ابتدای فصل جدید را خیلی خوب آغاز کرد اما هرچه به جلوتر رفتیم قدرت آنها تحلیل رفت و نتایج بد پشت سر هم گریبان سیتیزن ها را گرفت. این افت محسوس در چند هفته اخیر شدت گرفت و آبی ها حالا جایگاه دوم خود را از دست داده و پایین تر از همشهری خود در جای چهارم جدول رده بندی لیگ جزیره قرار گرفته اند و با توجه به شرایطی که دارند کمی حضور آنها در فصل بعد لیگ قهرمانان به خطر افتاده است.

کسب 3 امتیاز بازی می تواند تا حدود زیادی حضور یکی از دو تیم را در لیگ قهرمانان فصل بعد قطعی کند.

نیمکت: حضور فن خال در اولدترافورد جانی تازه به پرافتخارترین تیم جزیره داد. فصلی که فن خال با تکیه بر ستارگانش و همچنین تجربه بالای خود فراتر از انتظار ظاهر و تیم ضعیف و غیر قابل تحمل فصل قبل دیوید مویس را تقریبا به فراموشی سپرد. حضور در جای سوم جدول پس از فصلی کابوس وار برای طرفداران یونایتد خبری خوب است و حتی آنها را به قهرمانی در فصل آتی نیز امیدوار کرده است.

2222222

در سوی مقابل مانوئل پیگرینی شیلیایی که سابق هدایت رئال مادرید را نیز در کارنامه دارد فصل قبل تیم را به عنوان قهرمانی رساند و در آغاز فصل جدید نیز عملکرد خوبی داشت اما رفته رفته به دلایل نامعلومی افت شدیدی داشت و جایگاه خود را متزلزل کرد. نتایجی که سیتیزن ها در سال 2015 کسب کرده اند اصلا به مذاق شیخ منصور خوش نیامده و به احتمال فراوان دومین فصل پیگیرینی آخرین فصل او در تیم دوم شهر منچستر نیز خواهد بود. از نام های احتمالی جانشینی وی می توان به پپ گواردیولا، کارلو آنچلوتی و رافا بنیتز اشاره کرد.

00

عدد بازی: دو تیم تا به حال 169 بار به مصاف هم رفته اند. 69 برد برای یونایتد، 49 برد برای سیتی و 51 تساوی حاصل کار دوتیم بوده است.

*در 4 دیدار اخیر دو تیم یونایتد هرگز نتوانسته پیروز شود و همه آنها را واگذار کرده است.

*قرمزها هیچگاه 5 دیدار متوالی مقابل تیمی مغلوب نشده اند.

*آگوئرو در 3 دیدار اخیر دو تیم موفق به زدن 4 گل شده است.

*یونایتد در 4 دیدار اخیر 10 گل از سیتیزن ها دریافت کرده است.

*همه 4 گل ادین ژکو مقابل شیاطین سرخ در ورزشگاه اولدترافورد به ثمر رسیده است.

*از 8 گلی که رونی در لیگ به سیتی زده است 3 تای آنها در اولدترافورد زده شده است و 3 گل آخر او نیز در اتحاد به ثمر رسیده است.

*هیچ مربی برای سیتیزن ها پس از سال 2006 در 4 دیدار خارج از خانه شکست نخورده است. ولی این دیدار می تواند این رکورد را بشکند.

*آگوئرو در 6 دیدار آخر سیتیزن ها موفق نشده برای این تیم گلزنی کند.

*مهاجم آرژانتینی سیتی با 69 گل زده در کنار بازیکنانی چون لوئیز سوارز و کوین نولان قرار دارد.

*آندر هررا با 2 گلی که در دیدار اخیر یونایتد به ثمر رساند به جمع 15 نفر گلزن اسپانیایی پیوست که موفق شده اند در یک دیدار لیگ جزیره 2 گل بزنند. خوان ماتا از یونایتد و خسوس ناواس و داوید سیلوا از سیتی نفراتی در این دیدار هستند که پیش از یان به این رکورد رسیده اند.

*رونی با زدن 11 گل در دربی منچستر رکورددار است.

ستاره: کاپیتان رونی شماره 10 یونایتد ها بی شک ستاره تیمش است. او در هر بازی در همه جای زمین حضور دارد و قدرت بدنی بالای او نیز باعث می شود 90 دقیقه برای تیمش تلاش کند. او از هر نظر برترین بازیکن یونایتد است و بازی های خوب او در دربی منچستر نیز همواره کار را برای همشهری آبی پوش یونایتد سخت کرده است.

6

در سوی دیگر آبی ها سرخیو آگوئرو فرصت طلب را دارند که بدون اغراق ستاره آنهاست. البته او در چند بازی اخیر دچار افت شده و نتوانسته گلزنی کند اما همیشه مهره خطرناکی به شمار می رود.

33333

دوئل: نبرد تن به تن این دیدار در میانه میدان است. جایی که مروانه فلینی بلژیکی مقابل یایا توره قرار خواهد گرفت. دو نفری که در نتایج مثبت اخیر تیمشان نقش زیادی داشته و از بهترین هافبک های دفاعی لیگ جزیره به شمار می روند. جدال بیشتر قدرتی آنها در این دیدار جذابیت خاصی به دربی 170 خواهد داد.

987

دیدار رفت: بازی رفت دو تیم با نتیجه 1-0 و به سود سیتیزن ها در ورزشگاه اتحاد به پایان رسید. سرخیو آگوئرو در دقیقه 63 زننده تک گل بازی بود.

آخرین نمایش: شکست 2-1 سیتی در مقابل کریستال پالاس این تیم را از کورس قهرمانی دور و به رده چهارم فرستاد.

در سوی مقابل نیز یونایتد با نتیجه 3-1 مقابل ویلا به پیروزی رسید و به رده سوم جدول صعود کرد.

داور: قضاوت این دیدار بر عهده مارک کلاتنبرگ داور 40 ساله انگلیسی است که از داوران درجه 1 فوتبال جزیره به شمار می رود.

استیو بِک و جان کالین به عنوان کمک داور او را در این دیدار حساس همراهی می کنند و یان موس داور چهارم است.

5

غایبان: جانی اوانس تنها محروم این دیدار است. همچنین حضور ویلفرد بونی از سیتی و کریس اسمالینگ و جیمز ویلسون از یونایتد به علت مصدومیت در هاله ای از ابهام است.

پیش بینی: پیش بینی می شود با توجه به سبقه دو تیم در رویارویی مقابل یکدیگر دیدار جذابی را شاهد باشیم و با توجه به نتایج اخیر دو تیم و افت محسوس سیتیزن ها احتمال برد شیاطین سرخ در خانه بیشتر است.

 

/ مهراد رحیمی/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز