جام جهانی کشتی آزاد - آمریکا؛

آغاز بی حرف و حدیث

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۰۳:۰۳:۱۰
کد خبر: ۲۷۶۶۵۵
آغاز بی حرف و حدیث
ایران در نخستین دیدار خود در آوردگاه جهانی مقابل بلاروس 8-0 به پیروزی رسید.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس و در سالن فوروم اینگلوود برای تیم ملی کشورمان با دیدار مقابل بلاروس آغاز شد که ایران در دیداری راحت با قدرت و با نتیجه 8-0 به پیروزی رسید و گام اول را محکم برداشت.

وزن اول (57 کیوگرم):

حسن رحیمی نفر سوم جهان مقابل آندریف قرار گرفت که از قضا او هم عنوان سومی مشترک را با رحیمی در اختیار داشت. ملی پوش کشورمان وقت اول را 3-0 به سود خود پایان داد. در وقت دوم نیز به اداره کشتی پرداخت و با یک زیرگیری هوشمندانه حریف را از تشک خارج کرده و نتیجه را به 4-0 تغییر داد. در ادامه کشتی گیر بلاروس قصد داشت به پیروزی برسد و با یک زیرگیری رحیمی را خاک کرده و به 2 امتیاز رسید. در نهایت رحیمی 4-2 به پیروزی رسید و چراغ اول ایران را در آوردگاه جهانی روشن کرد.

وزن دوم (61کیلوگرم):

بهنام احسان پور در وزن 61 کیلوگرم مقابل ماکسیمائو قرار گرفت. نماینده بهشهری کشورمان که قهرمانی جام تختی را نیز یدک می کشد بیشتر سعی بر کنترل کشتی داشت و اولین امتیاز خود را با اخطار فنی کسب کرد و وقت اول با همین نتیجه به پایان رسید. در ابتدای تایم دوم او طوفانی آغاز کرد و با یک زیر سر رو توانست حریف را خاک کرده و دو امتیاز دیگر کسب کند.

احسان پور با یک زیرگیری حریف خود را خاک کرده و سپس در خاک با استفاده از فیتیله پیچ حریف خود را به پل زد و با نتیجه 7-0 به پیروزی دست یافت.

وزن سوم (65 کیلوگرم):

وزن سوم جایی بود که سید احمد محمدی نفر دوم رنکینگ جهانی و نایب قهرمان جهان به مصاف نوریکائو نفر پنجم جهان رفت. محمدی امتیاز اول را با خاک کردن حریف و سپس امتیاز دوم را با خارج کردن حریف از تشک گرفت. دو امتیاز بعدی محمدی نیز پس از یک زیرگیری خوب و خاک کردن حریف بدست آمد. محمدی باز هم توانست حریف را از تشک خارج کرده و 5-0 جلو بیافتد. زیرگیری های او ادامه یافت تا با 3 زیر متوالی در 2:37 ثانیه حریف خود را با نتیجه 11-0 شکست داد.

وزن چهارم (70 کیلوگرم):

حسن یزدانی تنها نماینده 70 کیلوگرم کشورمان به مصاف سافیان رفت. یزدانی قهرمان جوانان جهان و جام تختی در ثانیه 47 موفق شد رقیب خود را خاک کند و 2 امتیاز اول را کسب کند. دلاور جویباری کشورمان در ادامه با زیر حریف رو به رو شد و از تشک خارج و 1 امتیاز به حریف داد. در ادامه یزدانی با یک کش و قوس حریف را خاک و 4-1 پیش افتاد.  حریف که دیگر نای مبارزه نداشت یک بار دیگر در وقت اول خاک شد و تایم اول با نتیجه 6-1 برای نماینده جوان کشورمان به پایان رسید. در تایم دوم نیز با 2 خاک پیاپی و یک فیتیله پیچ یزدانی امتیاز خود را مقابل رقیب خسته اش به 10 رساند و چهارمین برد ایران را کسب کرد.

وزن پنجم (74 کیلوگرم):

مرتضی رضایی قلعه در 74 کیلو به مصاف شعبانوف دارنده 2 برنز جهان رفت و در ابتدا غافلگیر شده و 2 امتیاز در خاک به حریف خود داد و وقت اول با حساب 2-0 به سود شعبانوف به پایان رسید. در تایم دوم نیز شعبانوف با خاک کردن رضایی قلعه نشان داد آمادگی بالایی دارد. اما این پایان کار نبود و جوان کشورمان با یک زیرگیری از پای چپ حریف 2 امتیاز کسب کرد. در ادامه رضایی قلعه با یک حرکت خوب 2 امتیاز دیگر کسب کرد. نتیجه را 4-4 کرده و با توجه به اینکه امتیاز آخر را گرفت برنده اعلام شد. این پیروزی پنجمین پیروزی ایران بود تا برد خود را در دیدار اول قطعی کند.

وزن ششم (86 کیلوگرم):

علیرضا کریمی قهرمان جوانان جهان به مصاف محمداف رفت. کریمی ابتدا 2 امتیاز عقب افتاد اما در ادامه 3 امتیاز کسب کرد. قبل از پایان تایم اول نماینده بلاروس با خاک کردن کریمی 2 امتیاز دیگر کسب کرد و 4-3 وقت اول به پایان رسید. اما در تایم دوم اوضاع فرق کرد و ابتدا کریمی با یک زیر زیبا و سپس با یک درخت‌کن دیدنی نتیجه را به 7-4 تغییر داد و ششمین پیروزی ایران را کسب کرد.

وزن هفتم (97 کیلوگرم):

رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی کشورمان به مصاف یانکوفسکی رفت. خادم که قصد محک زدن یزدانی را داشت در دیداری راحت او را به میدان فرستاد. همانطور که پیش بینی می شد یزدانی با آمادگی بالا به مصاف حریف رفت و در 2:37 ثانیه رقیب خود را 10-0 مغلوب کرد.

وزن هشتم (125 کیلوگرم):

پرویز هادی پهلوان سال 93 ایران و قهرمان بازی های آسیایی اینچئون به مصاف آلکسی شیماروف کشتی گیر نامدار بلاروس که در مسابقات قهرمانی جهان استانبول قهرمان شده بود، رفت. هادی در ابتدا با یک زیرگیری خوب شیماروف را از تشک خارج کرده و امتیاز اول را گرفت. هادی در ادامه با زیرگیری از مچ‌پا حریف خود را خاک کرده و 2 امتیاز دیگر کسب کرد. در ادامه هادی با خارج کردن حریف از تشک یک امتیاز دیگر کسب کرده و 4-0 جلو افتاد. این پایان کار نبود و با یک زیرگیری دیگر حریف خود را خاک کرده و 6-0 جلو افتاد و با همین نتیجه به پیروزی رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز