بانوان مسئول در ورزش باید حضوری پررنگ در تصمیم سازی ها داشته باشند

دکتر احمدی: رهبر معظم بزرگ ترین حامی ورزش زنان هستند

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۱۵:۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۷۷۴۸۸
دکتر احمدی: رهبر معظم بزرگ ترین حامی ورزش زنان هستند
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: حضور مقتدرانه بانوان با حفظ ارزش های فرهنگی در عرصه های بین الملل نشان داده است که چه ظرفیت عظیمی در این حوزه وجود دارد. با جرات می توان گفت امروز ورزش بانوان کشورمان الگوی تمام کشورهای اسلامی و حتی کشورهایی است که به اخلاقیات معتقدند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکترعبدالحمید احمدی در همایش تکریم مقام زن که صبح امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: نخستین برنامه ای که در سال جدید زیر نظر شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شده متبرک به نام حضرت زهرا(س) است. امیدواریم به برکت این نام بیش از پیش در تمامی عرصه ها به توفیق دست یابیم و قطره ای از اخلاق فاطمی را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری و ساری کنیم. شیعه علی و فاطمی بودن در ادعا بسیار ارزشمند است، اما در عمل باید در همه ابعاد نشان داده شود.

وی افزود: خوشبختانه منابع فرهنگ شیعی در دسترس است و تا جایی که مقدور است تلاش می کنیم برکات این فرهنگ را وارد زندگی خود کنیم. یکی از این راه ها نامگذاری فرزندان به نام های ارزشمند اهل بیت(ع) است. براساس آمار حدود 11 میلیون نفر از جمعیت ایران با نام فاطمه و یا القاب منتسب به آن حضرت نامگذاری شده اند.

احمدی با اشاره به حوزه ورزش بانوان اظهار داشت: در سال های اخیر ورزش بانوان رشد و پیشرفت خوبی داشته است و این را مدیون تلاش این حوزه هستیم. به هیچ وجه نمی توان پیشرفت هایی که در بخش های مختلف ورزش زنان صورت گرفته را  با سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: حضور مقتدرانه بانوان با حفظ ارزش های فرهنگی در عرصه های بین الملل نشان داده است که چه ظرفیت عظیمی در این حوزه وجود دارد. به جرات می توان گفت امروز ورزش بانوان کشورمان الگوی تمام کشورهای اسلامی و حتی کشورهایی است که به اخلاقیات معتقدند. این دستاوردی بزرگ است که بتوانیم در عرصه های دشوار بین الملل با حفظ چارچوب ها و حدود شرعی و عرفی، حضوری مقتدرانه داشته باشیم و دستاوردهای بانوان گرامی کشورمان را ارائه دهیم.

احمدی تاکید کرد: اینکه نخستین طلای بازی های آسیایی اینچئون را یک بانو کسب کرد برای ما ارزشمند و نویدبخش این است که همچنان این عرصه جای افتخارآفرینی بیشتری دارد.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان افزود: این باور نزد مسئولان ورزش کشور به وجود آمده که اهتمام ویژه ای به ورزش بانوان داشته باشند، از نگاه تزئینی و تشریفاتی در این حوزه بپرهیزند و شرایطی را فراهم کنند که سلامت بانوان و سلامت جامعه را تضمین کند. از همین منظر است که ورزش بانوان اهمیت دوچندانی یافته است.

وی گفت: اینکه آمار قابل توجهی در حوزه ورزش بانوان نداریم ضعف بزرگی محسوب می شود، پس باید شرایط مناسب و فرصت برابر پرداختن به ورزش در حوزه بانوان نیز فراهم شود. بخشی از این مسئله متوجه مدیران و دست اندرکاران و بخش مهمتر آن متوجه بانوانی است که در عرصه ورزش هستند و باید حضورشان موثرتر و پررنگ تر باشد. اگر هم به لحاظ حقوقی ایرادی وجود دارد در این بین باید با همکاری و هم افزایی برطرف شود و به همین میزان که به ورزش مردان در میادین بها داده می شود به ورزش زنان هم اهمیت داده شود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تاکید کرد: بانوان مدیر و مسئول در ورزش کشور باید برای حمایت از ورزش بانوان، حضوری پررنگ تر در تصمیم سازی های مدیریتی داشته باشند. بزرگترین حامی ورزش بانوان در کشورمان مقام معظم رهبری هستند که تاکید دارند بانوان با حفظ ارزش های ایرانی ـ اسلامی، حضوری پررنگ در میادین بین المللی ورزش داشته باشند. نگاه ایشان فراتر از بحث صرف ورزشی است ومعتقدند حضور با حجاب و عفاف پیام فرهنگی بزرگی برای جهانیان دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم امسال سال خوبی برای ورزش کشور باشد و بانوان ورزشکار ما بتوانند با کسب سهمیه بیشتر، حضوری پررنگ تر در میادین جهانی و بخصوص المپیک و پاراالمپیک داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز