غلامرضا محمدی در گفتگو با برنا:

دستاورد بزرگ جام جهانی درخشش جوان ترها بود/ کاش یزدانی روی تشک نمی رفت

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۰۱:۰۶:۰۰
کد خبر: ۲۷۷۷۲۰
مربی سابق تیم ملی کشتی گفت: سیداحمد محمدی فراتر از انتظار ظاهر شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا غلامرضا محمدی قهرمان و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد مثل تمامی ورزش دوستان ایرانی از نتایج و نحوه مبارزات شاگردان رسول خادم در جام جهانی آمریکا خوشحال است اما معتقد است نباید در باد این پیروزی ها بخوابیم. محمدی در گفتگو با خبرنگار برنا درباره رقابت های جام جهانی کشتی صحبت کرده است.

 

* مسابقات کشتی جام جهانی آمریکا را چطور ارزیابی می کنید؟

بزرگ ترین دستاورد این دوره از مسابقات جام جهانی برای کشتی ایران، حضور چهره های جوان و درخشش آن ها بود.

 

* عملکرد کدامیک از این جوانان چشم شما را گرفت؟

حسن یزدانی در عین جوانی فوق العاده ظاهر شد و در وزن 70 کیلوگرم یکه تازی کرد. بهنام احسان پور در 61 کیلوگرم هم مبارزات خوبی به ویژه برابر علی‌اف آذربایجانی انجام داد. همین طور محمدحسین محمدیان که ثابت کرد آینده از آن اوست.

 

* چه اتفاقی در جام جهانی لس آنجلس شما را غافلگیر کرد؟

پیشرفت کشتی آمریکا چشمگیر بود. با توجه به اینکه شهریور ماه مسابقات جهانی در لاس وگاس برگزار می شود، به نظر می رسد آمریکایی ها برنامه ریزی وسیعی برای موفقیت در این رقابت ها داشته اند. البته بچه های ما هم خیلی خوب ظاهر شدند و اقتدار کشتی ایرانی را به رخ کشیدند.

 

* صعود مسعود اسماعیل پور از 61 کیلو به 65 کیلوگرم را اصولی می دانید؟

از آنجایی که وزن 61 کیلوگرم در المپیک برگزار نمی شود، فکر می کنم مسعود تصمیم درستی گرفت. البته او رقبای گردن کلفتی هم در داخل کشور دارد و اول باید از سد آن ها بگذرد.

 

* منظورتان سیداحمد محمدی است؟

سیداحمد محمدی که فراتر از انتظار ظاهر شد. هم محمدی و هم رقبای جوان دیگر که یکی پس از دیگری از راه می رسند.

 

* یکی از نکات مثبت جام جهانی لس‌آنجلس آمادگی جسمانی بالای کشتی گیران ایرانی بود؟

بدون تردید بچه های ما زیر نظر کادر فنی تمرینات خوب و پرفشاری را پشت سر گذاشتند که باعث شد هم تا لحظه آخر از نظر بدنی کم نیاورند و هم اعتماد به نفسشان بالاتر رفته و به خودباوری برسند.

 

* در کنار تمامی اتفاقات مثبت جام جهانی، شکست رضا یزدانی هم خیلی تلخ بود؟

قبل از اینکه جواب سوال شما را بدهم یک چیزی یادم آمد که حیفم آمد نگویم. پیروزی در جام جهانی آمریکا بسیار با ارزش است اما فراموش نکنیم روس‌ها با نفرات سوم و چهارم خود را به لس‌آنجلس برده بودند. برای روس‌ها و آمریکایی‌ها مسابقات جهانی و المپیک اولویت دارد و باید حواسمان جمع باشد.

 

* بسیار خوب، حالا پاسخ پرسش ما را می دهید؟!

دقیق نمی دانم قبل و بعد از سفر دقیقا به رضا یزدانی چه گذشته و چه اتفاقی افتاده است اما شنیدم مدت ها به دلیل مصدومیت از تمرین جدی معاف بوده است. حالا با این شرایط و عدم آمادگی نباید در آمریکا روی تشک می رفت.

 

* ولی ظاهرا به اصرار خودش به جام جهانی رفته است؟

اینکه رضا  یزدانی به عنوان کاپیتان می رفت و کنار تیم به جوان ترها روحیه می داد، خیلی خوب بود ولی کشتی گرفتن او و آن طور شکست خوردن باعث افسوس همه ما شد. یزدانی یک سرمایه ملی و قهرمانی است که ما در میادین بین المللی همواره از او اقتدار و صلاحیت دیدیم و کاش برابر شریف‌اف آذربایجانی کشتی نمی گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز