بررسی همه احتمالات قهرمانی لیگ برتر

تهران، اصفهان، تبریز و اهواز در کورس قهرمانی/ این جام واس ماس!

۱۳۹۴/۰۱/۲۹ - ۲۳:۰۱:۵۳
کد خبر: ۲۷۸۳۸۵
تهران، اصفهان، تبریز و اهواز در کورس قهرمانی/ این جام واس ماس!
در حالی که تنها 4 هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده است؛ 6 تیم برای کسب عنوان قهرمانی شانس دارند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، لیگ چهاردهم هم به ایستگاه های پایانی خود نزدیک می شود و دوباره هیجان و استرس به فوتبال نه چندان تماشاگرپسند ما برمی گردد. مانند هر سال یک سری از تیم ها برای قهرمانی می جنگند، تعدادی از تیم ها برای بقا در حال رقابت هستند و مابقی باشگاه ها هم در میانه جدول هستند و نه امید به قهرمانی دارند و نه خطری برای افتادن حس می کنند.

لیگ ایران طبق سالیان گذشته بسیار نزدیک و تن به تن دنبال می شود و فاصله تیمها به حدی است که 6 تیم برای فتح خلیج فارس امید دارند. تیم های تراکتورسازی، نفت ، استقلال،فولاد، سپاهان و ذوب آهن بخت های اصلی فتح جام هستند و باید ببینیم در نهایت عروسی به کدام کلان شهر خواهد رفت.

در ادامه قصد داریم شانس هر یک از این تیمها را برای قهرمانی بسنجیم:

تراکتورسازی:

2015_04_16_0626

صدرنشین حال حاضر کشورمان با اولیویرا در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. از زمانی که تونی به تبریز بازگشته، آن ها از 7 بازی لیگ خود به 6 پیروزی دست پیدا کرده اند و در حال حاضر با 50 امتیاز صدرنشین لیگ هستند و امید زیادی به کسب اولین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر دارند. اتفاقی که با توجه به بازی های پیش روی آذری ها بسیار سخت به نظر می رسد.

تراکتور در 4 بازی پیش روی خود مقابل 3 تیم تهرانی قرار خواهد گرفت. دو مسابقه خارج از خانه در مقابل پیکان و استقلال و دو دیدار خانگی در برابر گسترش فولاد و نفت تهران کار پرشورها را برای قهرمانی سخت تر از قبل می کند. همچنین باید اشاره کرد که دو تا از 4 مسابقه تراکتور مقابل تیم هایی است که شانس قهرمانی دارند و همین کار مردان تونی را برای قهرمانی دشوار تر می کند.

آن ها در دور رفت در این 4 بازی تنها 4 امتیاز گرفتند و اگر بخواهند به قهرمانی برسند باید به مراتب نتایج بهتری کسب کنند. البته لازم به ذکر است در دور رفت سرمربی تراکتور رسول خطیبی بود.

نفت تهران:

1-(2)

علی منصوریان و تیم دوست داشتنی اش بعد از هفته ها صدر جدول را از دست دادند و حالا با دو امتیاز اختلاف نسبت به تراکتورسازی در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارند.

شاگردان علی منصوریان در دو بازی گذشته خود 2 باخت بدموقع را تجربه کردند و اگر می خواهند اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را بدست بیاورند باید در 4 مسابقه پیش روی خود حداکثر امتیازات جمع آوری کنند.

آن ها سال پیش با یحیی گل محمدی تا آستانه فتح جام پیش رفتند اما این افتخار برای آن ها بدست نیامد و به ردم سوم قناعت کردند.

حالا نفت باید 4 فینال خود را با تیمهای ملوان، پدیده، صبا و تراکتورسازی برگزار کند. بدون شک اگر نفت نتواند 3 مسابقه اولش را با موفقیت پشت سر بگذارد، جدالشان با تراکتورسازی حساسیت خود را از دست خواهد داد.

دیدار با پدیده و تراکتور مسابقه های خارج از خانه نفتی ها هستند.

طلایی پوشان تهران در صورتی که بتوانند مانند دور رفت این 4 مسابقه را به اتمام برسانند می توانند، خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کنند.

سپاهان:

5000

پای ثابت مدعی های قهرمانی لیگ برتر، امسال هم با حسین فرکی مدعی است و می خواهد پنجمین قهرمانی خود را در تاریخ لیگ برتر به ثبت برساند و نام خود را بیش از پیش درفوتبال کشورمان بدرخشاند.

زردهای نصف جهان تقریبا در بین تیمهای مدعی با نام های کوچکتری مسابقه دارند و همین می تواند کار آن ها را برای رسیدن به هدفشان راحت تر کند.

دیگر فاکتور مثبت سپاهان این است که هم بازیکنان با تجربه ای دارند و هم حسین فرکی راه قهرمان کردن تیم ها را به خوبی بلد است و می خواهد برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند.

آن ها دو بازی اخیر خود را هم مقابل تیم های تراکتور و پرسپولیس با پیروزی پشت سر گذاشته اند و اگر بتوانند همین روند را دنبال کنند؛ باید روی آن ها برای قهرمانی لیگ امسال حساب ویژه ای باز کرد.

نصف جهانی ها در دور رفت مقابل راه آهن، استقلال خوزستان، نفت مسجد سلیمان و سایپا 10 امتیاز دشت کردند و امیدوار هستند بتوانند از خستگی نمایندگان آسیایی استفاده کنند و رباینده جام چهاردهم لقب بگیرند.

فولاد:

98

قرمزهای خوزستانی در حالی که  با توجه به از دست دادن ناگهانی چند بازیکن کلیدی خود امیدی به قهرمانی نداشتند و کسی از آن ها توقع بالانشینی را نداشت، توانستند از هوش بالای سرمربی کروات خود استفاده کنند و با استفاده از ناکامی تیم های صدرنشین خود را به 3 امتیازی صدر جدول برسانند و به دومین قهرمانی پیاپی خود می اندیشند.

دراگان اسکوچیچ در دومین سال حضورش در لیگ برتر فوتبال کشورمان توانایی های بالای خود را به نمایش گذاشته و امید دارد با استفاده از جوانی بازیکنانش هت تریک قهرمانی لیگ برتر را بدست بیاورند.

سخت ترین مسابقه پیش روی فولادی ها همان اولین دیدارشان با ذوب آهن است. دیداری که می تواند یک تیم را از گردونه مدعیان قهرمانی به طور کامل خارج کند.

قرمزهای اهواز باید مانند تراکتور سازی و نفت در آسیا هم با حریفان خود رقابت کنند و همین می تواند کار را برای آن ها به مراتب سخت تر کند و حتی به قیمت از دست رفتن بخت قهرمانیشان هم باشد.

استقلال:

DSC_5399

تساوی مقابل ملوان، شانس استقلال و امیر قلعه نویی را برای قهرمانی در لیگ برتر کم تر از قبل کرد. در حال حاضر فاصله آبی پوشان با صدر جدول 7 امتیاز است. جدال با تیمهای پدیده، صبا، تراکتور و پرسپولیس نشان می دهد که آبی های تهرانی کار سختی برای قهرمانی دارند ولی تجربه امیر قلعه نویی و همچنین امتیاز ویژه استقلال، مبنی بر اینکه پایتخت نشینان تنها تیم مدعی قهرمانی هستند که 3 بازی خانگی پیش روی خود دارند باعث می شود آبی ها و هوادارانشان هنوز بارقه های امید برای فتح ستاره چهارم داشته باشند.

ذوب آهن:

SAZA1892

بدون شک بهترین تیم حال حاضر ایران ذوب آهن اصفهان است. سفید سبزهایی که شاید زیباترین بازی ممکن را در لیگ برتر به نمایش می گذارند و این را مدیون درایت یحیی گل محمدی و مدیریت بدون نقص و هوشمندانه سعید آذری هستند.

مدیری که به سرمربی جوان تیمش اعتماد داشت و علی رغم نتایج ناامیدکننده ذوب آهن در هفته های ابتدایی لیگ پای کادر فنی تیم خود ایستاد و حالا جواب صبر خود را می دهد.

بردن ذوب آهن امروز شاید سخت ترین کار ممکن برای تیم های لیگ برتری باشد.

بدون شک تیم یحیی کم ترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی در بین 5 تیم دیگر دارد ولی بازهم نباید شاگردان این سرمربی جوان را دست کم گرفت.

اصفهانی ها باید 6 امتیازی ترین جدال خود را در همین هفته پیش رو مقابل فولاد انجام دهند و تنها در صورتی که بتوانند حریف سرسخت خود را شکست دهند می توانند به ادامه لیگ و قهرمانی امیدوار باقی بمانند.

البته طبق گفته خود گل محمدی، ذوب آهن برای کسب سهمیه آسیا به مسابقات آتی نگاه می کند و هدف اصلیشان فتح جام حذفی خواهد بود.

ذوبی ها در دور رفت از 12 امتیاز ممکن 4 دیدار آخرشان به 7 امتیاز رسیدند و صد در صد اگر بازهم بخواهند همین امتیازات را کسب کنند، کسب سهمیه هم برایشان دور از دسترس به نظر می رسد ولی اشتباه بزرگ، این است که این تیم قدرتمد ذوب را با تیم نیم فصل اول مقایسه کرد. آن ها در دو هفته اخیر در مقابل استقلال و نفت تهران بهترین بازی های ممکن را به نمایش گذاشته اند و با این شیوه بدون شک حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

همان طور که مشاهده شد رقابت قهرمانی بسیار تنگاتنگ و زیبا خواهد بود و باید ببینیم کدام یک از این 6 تیم جام را بالای سر می برند. باید ببینیم سپاهان و استقلال  از تجربه بالای خود استفاده می کنند و یک جام به جام های قبلی خود اضافه می کنند یا از بین نفت، تراکتور و ذوب آهن یک تیم برای اولین بار به قهرمانی لیگ برتر می رسد. البته فولاد هم به فکر ثبت دومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر خواهد بود و نباید از این تیم حرفه ای غافل شد.

تراکتور سازی صدرنشین سخت ترین بازی های ممکن را بین این 6 تیم دارد و از طرفی تیم های استقلال و ذوب آهن و سپاهان به علت عدم حضور در لیگ قهرمانان آسیا فرصت بیش تری برای استراحت کردن خواهند داشت و اگر تیم های آسیایی نتوانند از نیمکت خود به نحو احسن استفاده کنند می توانند بخت بیش تری برای قهرمانی داشته باشند.

پدیده تیمی است که نقش غیر قابل انکاری در مشخص کردن تیم قهرمان این فصل ایفا خواهد کرد.این تیم باید در 4 دیدار باقی مانده با تیم های استقلال، نفت، ذوب آهن و فولاد بازی کند. صبا هم باید مقابل نفت، فولاد و استقلال مسابقه دهد. ملوان هم دیگر تیمی خواهد بود که فولاد، ذوب آهن و نفت باید مقابل این تیم صف آرایی کنند.

حال با توجه به این شرایط به نظر شما کدام تیم می تواند فاتح لیگ چهاردهم باشد؟

................................................

رحمان رضایی: بعید می دانم استقلال قهرمان شود/ نفت و سپاهان بیش ترین شانس را دارند

رحمان رضایی

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رحمان رضایی پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره لیگ برتر فوتبال کشورمان و بازی های باقی مانده از این مسابقات و شانس 6 تیم باقی مانده برای قهرمانی توضیح داد.

وی ابتدا درباره سطح مسابقات لیگ برتر توضیح داد: لیگ امسال تا به اینجا سطح بدی نداشته است. مخصوصا در این هفته ها که شاهد بازی های پرگلی هستیم و تیم ها همگی تا آخرین توان خود تلاش می کنند تا به هدفشان برسند. در حال حاضر هم با توجه به نتایجی که در صدر جدول بدست آمده تیم های زیادی برای قهرمانی شانس دارند و در آن سو چند تیم هم برای ماندن در لیگ برتر با هم در حال رقابت هستند و این به زیبایی های لیگ چهاردهم می افزاید.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: تیم ها در داخل کشورمان از لحاط فنی بسیار نزدیک به هم هستند و باشگاه ها تیم ها  را طوری می بندند که به کم تر شدن فاصله ها دامن می زنند.

مدافع سابق تیم ملی ایران نظر خود را درباره تیم های مدعی لیگ امسال عنوان کرد: تیم های نفت و تراکتورسازی چند سال است که عملکرد خوبی دارند و امسال هم روی کاغذ بیش ترین شانس را دارند. از طرفی استقلال و سپاهان هم همیشه جزو تیم های مدعی بوده اند واین فصل هم این ماجرا تکرار شده است. البته نباید از فولاد غافل شویم. تیمی که 2 بار تاکنون لیگ برتر را برده و بسیار قابل احترام هستند.

وی در ادامه درباره استقلال هم صحبت کرد: به نظرم استقلال به دلیل ترس و فشاری که در تیم خود دارد نمی تواند به خوبی از گل های خود محافظت کند و به همین به مشکل می خورند. شانس قهرمانی استقلال با توجه به بازی های پیش رو بسیار بعید و سخت به نظر می رسد.

رضایی شانس دو تیم را برای قهرمانی بیش تر از بقیه می داند: با توجه به شرایط موجود و بازی های پیش رو، به نوبه خودم شانس تیم های نفت و سپاهان را از بقیه تیمها بیش تر می دانم.

سپاهان در کنار نفت و به دلیل اینکه با هیچ کدام از بالالنشین ها بازی رو در رو ندارد بخت زیادی برای کسب یک قهرمانی دیگر خواهد داشت. همچنین آن ها در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور ندارند و همین باعث می شود آن ها را جزو یکی از اصلی ترین گزینه های فتح جام چهاردهم بدانیم.

نکته جالب این است که رحمان رضایی صدرنشین فعلی لیگ برتر را مدعی اصلی قهرمانی نمی داند: به عقیده من تراکتور تجربه لازم برای کسب عنوان قهرمانی را ندارد؛ آن ها این مشکل را در سال های گذشته هم نشان داده اند. به اضافه اینکه تراکتور در 4 بازی پیش روی خود در برابر دو تیم بالانشین بازی دارد و همین کار آن ها را سخت می کند و نباید فراموش کنیم درگیر بودن این تیم دوست داشتنی در لیگ قهرمانان آسیا را که یک مشکل حاد دیگر برای سرمربی پرتغالی آن ها به وجود می آورد.

رضایی در انتها از علاقه اش به قهرمانی یک تیم خاص در لیگ امسال صحبت کرد: به شخصه دوست دارم تیم نفت تهران قهرمان لیگ امسال شود. آن ها از بازیکنان و کادر فنی جوان بهره می برند و اثبات کرده اند بدون پول هم می توان تیمی قدرتمند ساخت. البته به شخصه احترام زیادی برای مابقی تیمهای در کورس قائل هستم ولی خیلی دوست دارم نفت امسال یک جام بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز