السد - فولاد ؛ محکوم به برد

بازی سرنوشت!

۱۳۹۴/۰۱/۳۰ - ۲۳:۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۷۸۴۷۶
بازی سرنوشت!
فولاد در لیگ قهرمانان آسیا در قطر میهمان السد خواهد بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در چارچوب هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا السد در خانه به مصاف فولاد نماینده کشورمان خواهد رفت. دیداری که نتیجه آن سرنوشت گروه 3 را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد. این دیدار در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار خواهد شد.

موقعیت: تیم السد با پایان یافتن لیگ قطر با 57 امتیاز و 5 امتیاز اختلاف نسبت به لخویا در جای دوم ایستاد و حضور خود را در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا مسجل کرد. السد در گروه 3 رقابت های امسال نیز با 7 امتیازی که از 4 دیدار قبلی گرفته تا حد زیادی خود را به صعود از این گروه امیدوار کرده است. آنها در لیگ خود نیز در 5 دیدار آخر در 4 دیدار به پیروزی رسیده اند و از هر لحاظ آماده اند.

در مقابل فولاد در لیگ ایران 4 امتیازی است و در جایگاه چهارم قرار دارد. البته اختلاف قرمزهای خوزستان تا صدر تنها 3 امتیاز است و آنها از شانس برای کسب عنوان قهرمانی برای دومین سال پیاپی برخوردار هستند. اما در لیگ قهرمانان اوضاع متفاوت است. جایی که فولاد با 3 تساوی و 1 شکست و تنها با 3 امتیاز در جای چهارم گروه قرار دارد و اگر قصد صعود دارد باید با امتیازات کامل این 2 دیدار باقی مانده را به پایان برساند. به نوعی این دیدار می تواند بازی سرنوشت برای نماینده کشورمان باشد.

نیمکت: اسکوچیچ کروات سرمربی خوب و با درایت فولاد برخلاف لیگ ایران و با وجود اینکه در تیم های عربی سابقه مربیگری دارد نتوانسته از عهده تیم های لیگ قهرمانان برآید و تیمش از شانس کمی برای صعود از این گروه حتی به عنوان تیم دوم برخوردار است.

در سوی مقابل سرمربی 45 ساله و مراکشی قطری ها نتایج خوبی چه در لیگ ستارگان قطر و چه در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است. حسن عموته با دوم کردن تیمش در لیگ داخلی و تا اینجا حضور در مرحله بعد لیگ قهرمانان خود را اثبات کرده و با هوش خوبی که دارد کار را در جاسم بن حمد برای فولادی ها سخت خواهد کرد.

ستاره: جدال شماره 10 های دو تیم در این دیدار می تواند دیدنی باشد. خلفان ابراهیم و اسماعیل شریفات از بازیکنانی هستند که در نتایج فصل اخیر تیمشان در دو جبهه داخلی و خارجی نقش زیادی ایفا کرده اند. شریفات با سرعت بالا و قدرت دریبل زنی مثال زدنی در همه جای زمین می تواند موثر باشد و به عنوان یک ستاره در تیمش کمک شایانی به کسب نتیجه و البته هر 3 امتیاز در این دیدار کند. در کنار شریفات نیز می توان از آلویز نانگ که دوباره به اوج برگشته نیز به عنوان یک مهره خطرناک نام برد.

اما در سوی دیگر خلفان بیشتر یک بازیکن فانتزی است و سبک بازی او به گونه ای است که بیشتر روی پاس های خطرناک و شوت از راه دور دفاع و دروازه حریفان را با مشکل روبه رو خواهد کرد. در کنار او می توان به کاپیتان السد یعنی ندیر بلحاج الجزایری نیز اشاره کرد که تجربه بالای او می تواند به قطری ها برای کسب نتیجه در این دیدار کمک کند.

حاشیه: سال قبل لیگ قهرمانان و در مرحله یک هشتم نهایی بود که السد موفق شد با قانون گل زده در خانه حریف فولاد را از رسیدن به جمع 8 تیم برتر مسابقات ناکام بگذارد و حالا وقت آن رسیده که فولاد با انتقامی جانانه بتواند کار السد را به هفته پایانی و رویارویی با الهلال بکشاند.

آنها که نیستند: ارشاد یوسفی به دلیل مشکل مالیاتی و سروش رفیعی نیز به دلیل مشکلات سربازی نمی توانند فولاد را همراهی کنند. البته مشکل مصدومیت بدرلو و جماعتی حل شده و آنها در این دیدار حضور خواهند داشت. در سوی مقابل السد طلال بلوچی و تایسیر یحیی را در اختیار ندارد.

نمایش آخر: فولاد در لیگ ایران و در دیدار آخر خود 3-2 نفت مسجد سلیمان را مغلوب کرد و در لیگ قهرمانان نیز مقابل الهلال در عربستان 2-0 شکست خورد. در سوی مقابل نیز السد در دیدار آخر خود در هفته پایانی لیگ قطر 2-0 تیم انتهای جدولی الشمال را 2-0 مغلوب کرد اما در لیگ قهرمانان در ازبکستان با 5 گل مغلوب لوکوموتیو شد.

دیدار رفت: بازی رفت دو تیم در ورزشگاه غدیر اهواز بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

بازی دیگر: لوکوموتیو - الهلال

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز