درباره گفتگوهای خودجوش برخی از اهالی کشتی

با جوسازی نمی توان حق سازی کرد!

۱۳۹۴/۰۱/۳۰ - ۱۴:۵۰:۴۶
کد خبر: ۲۷۸۶۷۶
با جوسازی نمی توان حق سازی کرد!
قانون و مقررات اهدای پاداش به قهرمانان، اهدای جایزه به دلیل پیروزی انفرادی مقابل یک قهرمان جهان و المپیک، یا کسب قهرمانی تیمی در یک مسابقه غیر معتبر و غیر رسمی، را الزام آور نکرده است.

چهل و سومین دوره مسابقات کشتی آزاد جام جهانی با قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید و تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب چهارمین قهرمانی پیاپی و ششمین قهرمانی در جام جهانی کشتی آزاد به میهن بازگشت.

پیکارهای جام جهانی 2015 با شرکت هشت تیم ایران، روسیه، آمریکا، آذربایجان، کوبا، ترکیه، بلاروس و مغولستان در شهر لس آنجلس برگزار و تیم های ایران، آمریکا و آذربایجان عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

پس از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد به میهن، بعضی ها به صورت خودجوش و نه به دلیل اقدامی سفارشی و فرمایشی، جوسازی برای حق سازی را در دستورکار قرار دادند تا به زعم خود مسئولان مربوطه به خصوص وزیر ورزش و جوانان را مجبور به اهدای پاداش های مورد نظر مطروحه کنند!

به منظور پاسخگویی به جوسازی های به اصطلاح دلسوزانه، خیرخواهانه و خودجوش بعضی حضرات ناچار به نگارش این مطلب شدیم اما هرگز و به هیچ عنوان قصد نادیده گرفتن زحمات و تلاش های ملی پوشان و افتخارآفرینان کشتی را نداشته و نداریم.

در روزهای اخیر بعضی ها به صورت خودجوش در بوق و کرنا کرده اند که چرا به قهرمانان جام جهانی کشتی حواله خودرو نمی دهند؟ بعضی از همین دلسوزان فرمایشی به رعایت قانون و مقررات اهدای پاداش به قهرمانان استناد کرده و  برطبل اجرای این مقررات می کوبند! گویا این سروران گرامی توجه ندارند مسابقات جام جهانی در چارچوب هیچ یک از مقررات اهدای پاداش به قهرمانان نمی گنجد و جام جهانی کشتی را به هیچ عنوان نمی توان با هیچ مسابقه ای که شامل پاداش و جوایز می شود، همطراز دانست.

حتی پرداخت پاداش به قهرمانان آسیا، براساس همین مقررات اهدای جوایز در همه رشته ها را نیز نمی توان در یک سطح و اندازه و اعتبار دانست. آیا قهرمانی در مسابقاتی که با حضور 8 کشور برگزار شده و گروهی از تیم های حاضر نه تنها با نفرات اصلی و ملی پوشان شان شرکت نکرده، بلکه حتی بعضی ها با یک تیم کامل و هشت نفره هم روی تشک حاضر نشدند، را می توان با مسابقات معتبر و رسمی هم سطح دانست؟!

در همین جام جهانی 2015 کشتی آزاد، روسیه به عنوان مدعی ترین تیم دنیا، حتی یکی از ملی پوشانش را نیز به لس آنجلس نبرده و ترکیه مقابل ایران با دو کشتی گیر کمتر روی تشک آمد و کشتی را واگذار کرد!

آیا قهرمانی در چنین مسابقاتی را می توان با موفقیت در میادین رسمی هم سان دانسته و با جوسازی خودجوش، خواستار اهدای جوایزی معادل موفقیت در میادین رسمی نظیر قهرمانی جهان و المپیک شد؟!

بازهم تاکید می کنیم به هیچ عنوان قصد نادیده گرفتن درخشش خیره کننده و اقتدار جوانان شایسته کشورمان در مصاف با بعضی قهرمانان جهان و المپیک در جام جهانی 2015 آمریکا را نداریم و معتقدیم این افتخار بر پیشانی فدراسیون کشتی حک خواهد شد ولی قطعا قانون و مقررات اهدای پاداش به قهرمانان، اهدای جایزه به دلیل پیروزی انفرادی مقابل یک قهرمان جهان و المپیک، یا کسب قهرمانی تیمی در یک مسابقه غیر معتبر و غیر رسمی، را الزام آور نکرده و اگر اینگونه باشد؛ برای موفقیت در هر تورنمنتی باید پاداش ویژه در نظر گرفت. مگر قانون و مقررات مصرح پیرامون اهدای جوایز به قهرمانان چنین اجازه ای می دهد؟!

قطعا برای ایجاد انگیزه در ملی پوشان کشتی به منظور ادامه افتخارآفرینی در میادین معتبر و رسمی قاره ای، جهان و المپیک باید تدابیری اتخاذ کرد تا به این مهم نائل شد ولی نمی توان با جوسازی های خودجوش و غیر سفارشی!! شبهه حق سازی را ترویج کرده و تمام ارکان کشور را بدهکار قهرمانی کشتی در جام جهانی جلوه داد!این مساله در خصوص دیگر رشته های ورزشی نیز صادق است،باید زمینه رفاه قهرمانان ایجاد شود ولی قرار نیست این کار از مسیری خارج ار قانون انجام گیرد.

در این که باید به کشتی گیران و افتخارات کشتی نگاه و توجه ویژه ای داشت هیچ شک و شبهه ای نیست ولی با شانتاژهای غیرمعقول نه تنها احقاق حق نمی شود، بلکه اعتراض یا انتقاد به کم لطفی در موفقیت های جهانی و المپیک کشتی را نیز به سطح همین مسابقات جام جهانی تنزل می دهد.

نظر شما
نظرات
احمد حسینی- ساری
|
-
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
واقعا مطلب زیبا و جالبی بود. به راستی چرا باید بابت قهرمانی میان تیم های درجه 2 پاداش بزرگی به کشتی گیران داد؟ همه تیم ها با نفرات درجه 2 خود آمده بودند و سوای آمریکا که میزبان بود و آذربایجان هم به دلیل میلیون ها دلار هزینه دنبال قهرمانی می گشت، فقط تیم ایران بود که همه نفرات اصلی اش را به همراه برد و حتی رضا یزدانی مصدوم را مجبور به کشتی گرفتن کردند!
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز