قاب روز

گواردیولای ثانی در لانه زنبور!

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۴۴:۴۴
کد خبر: ۲۷۹۰۹۲
گواردیولای ثانی در لانه زنبور!
روش بازی تیم های توخل مبتنی بر استفاده از توپ و پرسینگ های بیش از حد و دفاع جسورانه می باشد. همه این فاکتورها به بارسلونای پپ گواردیولا نزدیک است

هفته گذشته بود که  باشگاه دورتموند از کنفرانس مطبوعاتی غیر منتظره یورگن کلوپ خبر داد.  همه گوش ها را تیز کرده بودند تا ببینند سرمربی دوست داشتنی دورتموند چه می خواهد بگوید.

حرف های درگوشی درست از آب در آمده بود. سرمربی ۴۷ ساله دورتموند اعلام کرد می خواهد بعد از ۷ سال دورتموند را در انتهای فصل ترک کند. خبری که همه را متعجب کرد و باید با دورتموند دوست داشتنی یوگی کلپوپ خداحافظی می کردیم.

از فردای آن روز رسانه ها از نام های مختلفی به عنوان جایگزین کلوپ یاد می کردند اما باشگاه گزینه نهایی خود را پیدا کرده بود. مربی ای که نامش حول و حوش هامبورگ و حتی تیم ملی آلمان به گوش می رسید به عنوان سرمربی فصل بعد زنبورها انتخاب شد.

توماس توخل رسما چهارشنبه به مدت ۳ سال سرمربی دورتموند شد؛ جایگزین کلوپ.

توخلززز

مسئولان دورتموند مانند یورگن کلوپ، سرمربی جدید خود را هم از ماینز استخدام کردند. توخل در حالی که تا آستانه عقد قرارداد با هامبورگ پیش رفته بود؛ تصمیم گرفت راه خود را کج کند و به سمت وست فالن و گزینه هیجان انگیزی چون دورتموند بیاید.

توماس توخل متولد ۲۹ آگوست ۱۹۷۳ در کرومباچ آلمان غربی است. وی فوتبال خود را از همان تیم شهرش آغاز کرد و سپس راهی آگزبورگ شد و بعد از آن به کیکرز رفت و در سن ۲۵ سالگی و در باشگاه اولم به دلیل مشکل غضروفی بالاجبار فوتبال را کنار گذاشت.

دو سال بعد توخل وارد فاز جدیدی از زندگی ورزشی اش شد و شغل مربیگری را برای آینده اش انتخاب کرد. انتخابی که بر خلاف دوران بازیگریش موجبات موفقیت و شهرتش را فراهم در فوتبال آلمان را فراهم آورد.

سرمربیگری تیم های زیر ۱۴ و ۱۹ سال اشتوتگارت آغاز راه طولانی توخل بود. وی بعد از ۵ سال این تیم را ترک کرد و به آگزبورگ بازگشت و سه سال تقریبا موفق را در تیم دوم آگزبورگ گذراند و سپس به ماینز پیوست.

۵ سال حضور او در ماینز باعث شد تا وی بتواند با برجای گذاشتن میانگین ۱/۴۱ امتیاز در هر بازی بهترین مربی تاریخ این باشگاه لقب بگیرد و مربیانی چون یورگن کلوپ با رکورد ۱/۱۳ را پشت سر بگذارد.

فصل ۲۰۱۰-۱۱ زمانی بود که نام توخل بر سر زبان ها افتاد. وقی که تیم او در هفت هفته ابتدایی بوندسلیگا به ۷ برد رسید و یکی از این پیروزی ها در برابر بایرن مونیخ به ثبت رسید. ماینز در انتهای آن فصل پنجم شد.

توماس به کار با ماینز ادامه داد و در فصل ۲۰۱۳-۱۴ با کسب عنوان هفتمی  این تیم رابه لیگ اروپا فرستاد.

بعد از آن او تصمیم گرفت از سمت سرمربی گری ماینز کناره گیری کند و در خائه بنشیند و از بیرون گود مشق مربیگری کند و به رسیدن پیشنهادهای بهتر امیدوار باشد.

اتفاقی که بعد از حدود ۱ سال رخ داد و توخل مرد اول نیمکت یکی از بزرگترین تیم های آلمان شد.

حالا همه منتظرند تا این فصل به اتمام برسد و توخل رسما هدایت دورتموند  را در دست بگیرد و برنامه های خود را در  باشگاه زردها پیاده کند.

توخلزززز

روش بازی تیم های توخل مبتنی بر استفاده از توپ و پرسینگ های بیش از حد و دفاع جسورانه می باشد. همه این فاکتورها به بارسلونای پپ گواردیولا نزدیک است و خود توخل هم به آن اذعان دارد: از بارسلونای پپ گواردیولا چیزهای خیلی زیادی یاد گرفته ام.

 

/نوید استادرحیمی/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز