بانوی کماندار تیم ملی جانبازان و معلولین:

با تیر و کمان به آرامش رسیدم / توانمندی هایم را با ورزش شناختم

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۱۰:۵۲:۴۳
کد خبر: ۲۸۰۴۲۵
با تیر و کمان به آرامش رسیدم / توانمندی هایم را با ورزش شناختم
فرزانه عسگری، بانوی ملی پوش تیم تیر و کمان جانبازان و معلولین است که در دور جدید اردوهای آمادگی به تیم ملی دعوت شده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فرزانه عسگری، بانوی ملی پوش تیم تیر و کمان جانبازان و معلولین است که در دور جدید اردوهای آمادگی به تیم ملی دعوت شده است.

وی با پایان یافتن اولین مرحله از تمرینات تیم ملی در سال جدید، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون پیرامون شرایط این اردو و آمادگی خود انجام داد.

عسگری در خصوص روی آوردنش به رشته تیر و کمان گفت: سال 86 از طریق بهزیستی شهرستان میانه، به همراه تعدادی از ورزشکاران ناشنوا به هیئت تیر و کمان معرفی شدیم و شروع فعالیتم در این رشته از این هیئت است.

بانوی کماندار تیم ملی در ادامه گفت: از ابتدا تا سه سال در رشته ریکرو فعالیت می کردم و به عنوان نایب قهرمانی استان هم دست یافتم، سپس در مسابقات قهرمانی کشور جانبازان و معلولین از طریق آقای کهتری تشویق شدم تغییر رشته بدهم و پس از آن در کامپوند فعالیتم را ادامه دادم و در مسابقاتی که سال 90 در فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد به عنوان نایب قهرمانی دست یافتم.

وی با اشاره به اولین اعزام برون مرزی به همراه تیم ملی افزود: سال 92 برای اولین بار در اعزام برون مرزی با تیم ملی حضور داشتم و در مسابقات جهانی تایلند 2014 ، تا مرحله یک هشتم نیز پیش رفتم و در شمار هشت نفر اول قرار گرفتم که این دستاورد برای من با توجه به اولین تجربه برون مرزی بسیار حائز اهمیت و یک نقطه عطف بود.

تنها تیرانداز بانوی کامپوند استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در تیر و کمان به آرامش خاصی رسیدم که به خاطر آن حاضر شدم تمام سختی های تمرین و نبود تجهیزات را قبول کنم و باز در این رشته فعالیت کنم. محیط تیم ملی و همین طور ورزشکارانی که با هم در اردو هستیم بسیار خوب است و مانند یک خانواده در کنار هم هستیم و با این شرایط احساس می کنم که هر روز از روز گذشته بهتر هستم و روند روبه رشدی را در تیر و کمان پیش گرفته ام.

عسگری افزود: من رشته کامپوند را بدون مربی آغاز کردم و اطلاعات و نکات لازم را در خلال مسابقات و همین طور به صورت تلفنی از آقای کهتری پیگیری می کردم و تلاش می کردم در مسابقات حضور داشته باشم و اشکالاتم را در این فرصت اصلاح کنم.

وی پیرامون مسابقات پاراآسیایی اینچئون گفت: برای حضور در ترکیب تیم ملی در بازی های پاراآسیایی، موفق به کسب حد نصاب لازم نشدم اما در مسابقات رکوردگیری تیم ملی که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، توانستم با بهبود رکوردهایم به عنوان یکی از مدعوین تیم ملی به تمرینات راه یابم.

ملی پوش تیم تیروکمان در ادامه افزود: من علاوه بر این که به عنوان یک ورزشکار در این رشته فعالیت دارم، مربی گری نیز می کنم و در محل سکونتم مربی هیئت تیر و کمان نیز هستم. این پیشرفت در تیر و کمان و علاقه برای ادامه دادن مسیر را مدیون خانواده ام هستم که از من حمایت کردند و کمک کردند تا در این رشته پیشرفت کنم.

عسگری از تاثیر ورزش در زندگی شخصی اش اینگونه می گوید: پیش از آغاز فعالیت های ورزشی، با دیگر افرادی که معلولیت داشتند ارتباط نداشتم، ولی از وقتی ورزش را شروع کردم و با دیگر بچه ها آشنا شدم متوجه شدم که توانایی هایی دارم که نادیده گرفته بودمشان و یا اصلا کشفشان نکرده بودم. این ارتباطات به من کمک کرد تا بتوانم توانمند و مستقل شوم.

نظر شما