کمیل قاسمی در گفتگو برنا:

مدال طلای علیرضا سلیمانی تکرار شدنی است!/ طلسم ۲۶ ساله را می‌شکنم

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۲۳:۰۶:۰۴
کد خبر: ۲۸۱۲۴۷
مدال طلای علیرضا سلیمانی تکرار شدنی است!/ طلسم ۲۶ ساله را می‌شکنم
کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی گفت: برخی اوقات شرایط سمت و حساسیت کشتی ها باعث می شود تا با احتیاط کشتی بگیرم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کمیل قاسمی آزاد کار وزن 125 کیلوگرم کشورمان که در جام جهانی آمریکا خوش درخشید، قصد دارد در مسابقات جهانی 2015 لاس وگاس طلسم 26 ساله سنگین وزن ایران را بشکند. کمیل قاسمی در گفتگو با برنا درباره شرایط این روزهایش صحبت کرده است.

 

* رقابت تو با پرویز هادی همه را به یاد رضا سوخته سرایی و مرحوم علیرضا سلیمانی انداخته؟

خدا مرحوم سلیمانی را بیامرزد. من کجا و این دو پهلوان کجا؟ واقعا یلی بودند و باعث خوشحالی است که با این دو عزیز مقایسه شوم.

 

* گفته بودی برایت فرقی نمی کند تو کشتی بگیری یا پرویز هادی! این حرف را از ته دل زدی؟

طبیعی است هر کسی دوست دارد خودش دوبنده تیم ملی را بپوشد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. زحمت خودم را می کشم و امیدوارم روی تشک مسابقه و هر کس لیاقت داشته باشد ملی پوش شود.

 

* روش انتخابی دو کشتی از سه مسابقه را می پسندی؟

آقای خادم با این قانون انتخابی کاری کردند حق به حق دار برسد. شاید در تک کشتی شانس هم دخیل باشد ولی با این سیستم هر کس بخواهد دوبنده تیم ملی را بپوشد باید دو کشتی را از سه کشتی ببرد که به نظرم بسیار منصفانه است.

 

* برخی ها اعتقاد دارند کمیل قاسمی و پرویز هادی در جام جهانی با حریفان اصلی خود روبرو نشدند. نظر خودت چیست؟

ترول دلاگنیف آمریکایی در مسابقات بود اما جلوی من روی تشک نیامد. ضمن آن که با اکثر حریفان رده اول خودم کشتی گرفتم و کارنامه ام مشخص است.

 

* حاجی مراد گاتسالوف روس را در مسابقات جهانی 2014 ازبکستان با نتیجه پنج بر چهار شکست دادی اما در فینال همان رقابت ها به طاها آلگول ترک چهار بر سه باختی؟!

رقابت فشرده ای در سنگین وزن وجود دارد اما سعی می کنم این بار در مسابقات جهانی 2015 لاس وگاس اگر عضو تیم ملی بودم انتقام آن شکست را از طاها آلگول بگیرم.

 

* یعنی می توانی طلسم 26 ساله کشتی ایران را بشکنی و بعد از شادروان علیرضا سلیمانی دومین سنگین وزن طلایی ما باشی؟

انشاءالله اگر از مسابقه انتخابی سربلند بیرون بیایم و عضو تیم ملی در مسابقات جهانی شوم این طلسم را می شکنم و با مدال طلا از این رقابت ها بر می گردم. خیلی دوست دارم طلای پهلوان سلیمانی را تکرار کنم.

 

* اگر در مسابقه انتخابی مقابل پرویز هادی شکست بخوری و نتوانی به عضویت تیم ملی درآیی، باز هم در اردو می مانی تا به رقیبت کمک کنی؟

شک نکنید! اگر هم در مسابقه انتخابی مغلوب شوم باز هم در خدمت تیم ملی خواهم بود. من به کشتی ایران مدیونم و هر کمکی از دستم برآید کوتاهی نخواهم کرد.

 

* برخی منتقدین ضعف زیرگیری کمیل قاسمی را مطرح می کنند. آیا این انتقاد را قبول داری؟

برخی اوقات شرایط سمت و حساسیت کشتی ها باعث می شود تا با احتیاط کشتی بگیرم اما با کمک آقا رسول خادم خیلی در این زمینه بهتر شوم. هر روز روی زیرگیری کار می کنم و انشاءالله بتوانم در مسابقات آتی خلاف این گفته را ثابت کنم.

 

* فکر می کنی تیم ملی کشتی آزاد ایران چند مدال طلا در مسابقات جهانی 2015 لاس وگاس که شهریورماه برگزار می شود باید کنار گذاشت؟

با تمرینات فشرده و سنگینی که بچه ها زیر نظر کادر فنی پشت سر می گذارند و اعتماد به نفسی که آقای خادم و سایر مربیان به ملی پوشان داده اند به نظرم همه کشتی گیران برای مدال طلا روی تشک می روند و به امید خدا قهرمانی مسابقات جهانی را هم با مدال های رنگارنگ جشن خواهیم گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز