از طلای واترپلو در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مطمئنیم

رضوانی: میزبانی فیناترافی، بزرگترین رویداد آبی ۴۰ سال اخیر ایران است

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۱۹:۰۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۱۶۰۷
رضوانی: میزبانی فیناترافی، بزرگترین رویداد آبی ۴۰ سال اخیر ایران است
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: بدون شک برای پیشرفت در رشته های مختلف ورزشی از جمله فدراسیون ما به وجود مربیان خارجی و استفاده از دانش آن ها نیاز است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در آستانه آغاز مسابقات توسعه جهانی واترپلو(فیناترافی) درباره این رقابت ها و همچنین مسائل مختلف فدراسیون صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

وی ابتدا در مورد میزبانی این مسابقات توسط ایران توضیح داد: این میزبانی بعد از حدود ۴ دهه برای کشورمان بدست آمد و بزرگترین مسابقات آبی است که در کشورمان به انجام خواهد رسید و گرفتن میزبانی کار دشوار و البته بزرگی بود که خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفت؛ حاصل شد و امیدوارم حمایت ها به نحو احسن و تا انتها ادامه داشته باشد تا میزبانی آبرومندانه ای داشته باشیم.

رضوانی درباره گروه بندی مساقات فیناترافی و گروهی که ایران در آن قرار دارد توضیح داد: به تازگی قرعه کشی پنجمین دوره مسابقات واترپلوی توسعه جهانی یا همان فیناترافی انجام شد و ما در دوم با تیمهای اتریش، اندونزی، تونس، گواتمالا و اروگوئه هم گروه شده ایم.

نسبتا با قرعه خوبی روبرو شده ایم.تیم اتریش از قدرتهای اروپا به شمار می آید که بچه ها باید در روز نخست مقابل آن ها بازی کنند و کار سختی پیش رویشان خواهد بود اما برای رسیدن به هدف بزرگی که دارند و آن هم قهرمانی است باید این تیم باتجربه را از پیش رو بردارند.

رضوانی درباره پیشرفت واترپلو در این سال ها و چشم انداز فدراسیون برای این رشته در آینده تصریح کرد: درواترپلو حرکت رو به جلویی داریم. جوانان ما موفق شدند دومی آسیا را به دست بیاورند و قرار است در رقابت های جهانی شرکت کنند .

ان شا... با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در بازی های آسیایی سال ۲۰۱۸ در جاکارتای اندونزی به کسب مدال طلا مطمئن هستیم.

وی در ادامه درباره کمبود امکانات موجود در شیرجه صحبت کرد: متاسفانه در شیرجه، امکانات مناسبی در سراسر کشور نداریم و بیش تر امکانات در پایتخت وجود دارد و اگر خدا بخواهد در آینده ای نزدیک این نقیصه را مرتفع می کنیم تا دیگر رشته های ما هم بتوانند توانایی های خود را در سطوح بین المللی به معرض نمایش بگذارند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه بر لزوم وجود مربیان خارجی در کشورمان تاکید کرد: بدون شک برای پیشرفت در رشته های مختلف ورزشی از جمله فدراسیون ما به وجود مربیان خارجی و استفاده از دانش آن ها نیاز است.البته در حال حاضر تیم واترپلوی ما از حضور سیروس طاهریان استفاده می کند. ایشان سابقه خوبی در سطح ملی دارند  و کاملا به توانایی های طاهریان ایمان داریم.

وی همچنین گفت: البته پیش از آن باید شنا را در سراسر کشور همه گیر کنیم و با همکاری و مشارکتی که با آموزش و پرورش داریم؛ شنا را در مدارس نهادینه کنیم. به این دلیل که باید حداکثر تا ۸ سالگی استعدادیابی صورت گیرد و از آن سال به بعد پرورش شناگر کار دشواری است.

داور بین المللی واترپلوی جهان درباره کمبود بودجه ای که امسال فدراسیون های ورزشی ما دارند و همچنین اقدامات فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای کسب منابع مالی اظهار داشت: بدون شک کار ما امسال سخت تر شده است و با توجه به برگزاری مسابقات فیناترافی دشواری برای ما چند برابر شده اما با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم؛ منابع مالی خوبی را پیدا کردیم و سعی می کنیم مشکلات مالی نتواند آسیب چندانی به برنامه های فدراسیونمان در آینده بزند.

برای مسابقات خرداد ماه هم با دو بانک صحبت هایی را انجام داده ایم که ان شا.. به زودی با یکی از این دو بانک به توافق نهایی می رسیم.

رضوانی در پایان توصیه ای را هم به فدراسیون ها و رشته هایی که نتوانسته اند موفقیت چندانی در این سال ها داشته باشند، کرد: به نظرم فقط و فقط  جمله مقام معظم رهبری باید در ورزش ما، علی الخصوص رشته هایی که هنوز به موفقیت چشمگیری نرسیده اند نهادینه شود و آن هم ایجاد همدلی و همزبانی در تمام ارکان یک جامعه و البته یک فدراسیون است. اگر این اتفاق بیفتد؛ مطمئن باشید که نتایج خیلی خوبی در راه خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز