با آموزگاران علم و ورزش در روز معلم

کارخانه: معلمی یعنی خدمت

۱۳۹۴/۰۲/۱۱ - ۰۸:۴۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۱۶۴۵
کارخانه: معلمی یعنی خدمت
پیشکسوت والیبال کشورمان گفت: از لحاظ اخلاقی معلم تاثیر بسیار فراوانی بر روی شاگردهای خود دارد. چرا که دانش آموز بیش تر از آن که با خانواده خود باشد، با معلم خود زمان را می گذراند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مصطفی کارخانه پیشکسوت با اخلاق کشورمان پیش از ورود به والیبال معلم بود. به همین خاطر مصاحبه ای را با او به مناسبت فرار رسیدن روز معلم داشتیم.

وی ابتدا درباره این روز بزرگ گفت: معلمی یعنی خدمت. معلم کسی است که زحمت می کشد تا دانش آموزان را به نحو احسن برای جامعه تربیت کند. کسی که مربی یا معلم می شود به جامعه خدمت کرده است و یکی از با برکت ترین شغل های دنیا به حساب می آید.

کارخانه از تحول خودش بعد از وارد شدن به دنیای آموزگاری صحبت کرد:  نگرش من کاملا تغییر کرد. از لحاظ اخلاقی معلم تاثیر بسیار فراوانی بر روی شاگردهای خود دارد. چرا که دانش آموز بیش تر از آن که با خانواده خود باشد، با معلم خود زمان را می گذراند.

باید توجه ویژه داشته باشیم تا رفتار  و کردار ما کاملا توسط دانش آموز تعقیب می شود و او الگو برداری خواهد کرد و به همین دلیل وظیفه من بعد از ورود به این شغل تغییر کرد.

او درباره شیرین ترین خاطره خود در این روز، طی این سال ها گفت: بهترین خاطره من در این سال ها این بوده که خیلی از شاگردان من در طول سه دهه معلمی ام با من تماس می گیرند و گه گاه به دیدارم می آیند و این روز را به من تبریک می گویند و این برای من از همه چیز شیرین تر است و آن را با هیچ چیز عوض نمی کنم.

سرمربی سابق تیم ملی در پایان تاکید کد که هیچ گاه به ترک این شغل فکر هم نکرده است: به هیچ وجه به ترک آموزگاری فکر هم نکرده ام. هنوز هم با عشق و علاقه روزهای ابتدایی این کار را انجام می دهم و تا جایی که بتوانم در این حرفه باقی خواهم ماند.

نظر شما