سخت ترین لیگ جهان را انتخاب کردم

مورینیو: این قهرمانی برای من متفاوت بود

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۰۸:۵۴:۰۳
کد خبر: ۲۸۲۱۸۳
مورینیو: این قهرمانی برای من متفاوت بود
خوزه مورینیو پس از کسب سومین قهرمانی خود با چلسی در لیگ برتر با پیروزی 1-0 مقابل کریستال پالاس، اعلام کرد که چلسی کاملا شایسته این جام بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، آبی ها موفق شدند در هفته 35 رقابت ها، قهرمان لیگ برتر شوند و با تک گل ادن هازارد تیم خوب کریستال پالاس را از پیش رو بردارند. این پنجمین قهرمانی چلسی در لیگ داخلی انگلیس و چهارمین قهرمانی چلسی در لیگ برتر محسوب می شد.

مورینیو که شب گذشته پدرش بعد از سکته ای که داشت تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، پس از قهرمانی چلسی در لیگ برتر گفت:"وقتی به سختی کار می کنید و قهرمان می شوید، حس می کنید به چیزی که سزاوارش هستید دست یافته اید. این حس خوبی است. برای من، ممکن است حس خاصی باشد، چون وقتی زمان انتخاب کشور ها و باشگاه ها برای مربیگری می شود، هوشمندانه عمل نمی کنم. سخت ترین لیگ جهان را انتخاب کردم، باشگاهی را انتخاب کردم که قبلا در آن خوشحال بوده ام. خیلی خوشحالم که در دومین دوره حضورم لیگ برتر را برده ام. تلاش می کنم بعدی را هم ببرم. روزی که فشار را برای قهرمانی دوباره حس نمی کنم، کارم را کنار میگذارم."

"حس بازیکنان فوق العاده است، آنها شایسته بودند و حالا می توانند استراحت کنند. پالاس جوری بازی کرد که انگار یک بازی حیاتی برایشان بود و حس فوتبالی خالصی وجود داشت، باید همین کار را در سه بازی باقی مانده بعدی نیز انجام دهیم."

"مدت زمان زیادی بود که قانع شده بودیم که قهرمانیم ولی پختگی و تجربه من همیشه وجود داشت و احساسات و وضعیت را کنترل می کردیم. حالا قهرمانیم ولی در طول فصل چندین لحظه حیاتی داشتیم که توانستیم به خوبی با آن ها کنار بیاییم. 1 ژانویه وقتی هم امتیاز با سیتی بودیم، پس از شکست سنگین مقابل تاتنهام، به جای این که نقطه افت ما باشد، آخرین باخت ما شد. از آن زمان به بعد حتی یک باخت نداشتیم. تیم همیشه عالی بود، همه می دانند شایسته بودیم."

مورینیو باور دارد تیم در کل فصل با کیفیت بود

"هر چیزی را که فوتبال می خواست از روز اول نشان دادیم.، فوتبال تهاجمی فوق العاده، تسلطی فوق العاده، درصد مالکیت توپ بالا، مالکیت پایین توپ، توپ را به طوری استراتیژیک به حریف می دادیم، عالی دفاع می کردیم. بازی امروز مثال خوب بود. کریستال پالاس به ما فضای ضد حمله داد، با این شرایط کنار آمدیم. گلمان را زدیم، تیم را عوض کردیم، ماتیچ و میکل در خط هافبک بودند و بازی را کامل کنترل کردیم. در بخش آخر بازی آن ها با یک مهاجم هدف بازی کردند، با آن هم کنار آمدیم. در چند دقیقه آخر دو بازیکن هدف داشتند، باز هم کنار آمدیم. هر کاری یک تیم نیاز به انجامش دارد را انجام دادیم. ب همین خاطر قهرمان شدیم و به همین خاطر شایسته قهرمانی هستیم، فکر کنم همه بدانند.

در مورد مقایسه این جام با دو جام قبلی که با چلسی بدست آورد

"اولی سخت بود چون اولین برای ما در لیگ برتر بود. دومی در شرایطی بود که تیم ما خیلی قوی و با ثبات بود، با تعداد زیادی بازیکن بزرگ در بهترین سال های فوتبالیشان. این یکی کاملا متفاوت است، در یک لیگ متفاوت، چلسی ای متفاوت، حریفانی متفاوت. تیم من تیمی بود که بسیاری از بازیکنانم برای اولین بار لیگ را بردند، این چیزیست که باید آن را یاد بگیرند. خیلی برایشان خوشحالم، به خاطر همه کارهایی که از روز اول انجام دادیم حس می کنم به چیزی که سزاوارش بودیم دست یافتیم."

در مورد وضعیت سلامت پدرش

"وقتی بازی در لستر تمام شد بلافاصله به پرتغال رفتم، در سخت ترین لحظاتش کنارش بودم، در زمان عمل جراحی. جدای از آن، همه چیز زیر کنترل است. او قویست و بهتر و بهتر می شود پس خیالم خیلی راحت تر است."

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز