علی مرادی در گفتگو با برنا:

تصمیمات فنی را به کمیته فنی محول می‌کنم/ اختلاف من و آیان در راه پیشرفت وزنه برداری بوده است

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۲۳:۲۴:۳۹
کد خبر: ۲۸۲۳۶۷
رئیس جدید فدراسیون وزنه برداری گفت: اختلاف نظری که بین من و توماش آیان وجود دارد کاملا طبیعی است و در راه پیشرفت این رشته به وجود آمده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی مرادی رئیس جدید فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار برنا درباره برنامه هایش برای پیشرفت وزنه برداری و همچنین مشکلاتش با توماش آیان صحبت کرد که خواندنش خالی از لطف نیست.

وی ابتدا درباره مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری که با حضور وزیر ورزش برگزار شد صحبت کرد: جو مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری مانند اکثر مجامع مشابه با آن بسیار شفاف و خوب بود. حضور وزیر محترم ورزش و همچنین دکتر سجادی باعث شده بود تا کاندیدها و اعضای مجمع دلگرمی پیدا کنند. جا دارد همین جا به نمایندگی از خودم و اعضای مجمع به دلیل دفاع از قانون و قانونمداری از دکتر گودرزی تشکر کنم. در درجه بعد از کسانی که به نفع من کنار کشیدند، تشکر می کنم و همچنین از همه دوستانی که به من رای دادند و حتی کسانی که بنده کاندیدای مورد نظرشان نبودم، خواهش می کنم در این تکلیف بزرگی که بر روی دوش من قرار گرفته کمک کنند و سرباز این ملت را تنها نگذارند.

رئیس جدید فدراسیون وزنه برداری درباره عدم حضور حسین رضازاده در انتخابات فدراسیون و اینکه آیا فدراسیون جدید قصد همکاری با وی را دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: درباره حضور یا عدم حضور ایشان یا هر کس دیگری من نمی توانم نظر بدهم ولی به شخصه دوست داشتم که حسین رضازاده در انتخابات شرکت کند و رقابت جالبی را باهم داشته باشیم که این امر محقق نشد. در مورد قسمت دوم سوال شما هم باید به عرضتان برسانم که ایشان یک قهرمان ملی است و بنده قصد دارم در قالب کاری خودم از توانایی های وی استفاده کنم.

مرادی همچنین از تشکیل کمیته پیشکسوتان در فدراسیون جدید خبر داد: قصد داریم کمیته ای مخصوص پیشکسوتان راه اندازی کنیم تا این عزیزان بتوانند در عرصه های مختلف داخلی و خارجی به ما کمک کنند و در بحث های اجرایی و فنی کمک حال ما باشند. پیشکسوتان رشته وزنه برداری در مقاطع مختلف زحمت کشیده اند و استفاده از این شخصیت ها برای ما مثمر ثمر خواهد بود. من که برای اولین بار روز گذشته کار خود را آغاز کردم حضور همین عزیزان برای من روحیه بود و امیدواریم که از حضور آنان برای جوانان و نوجوانان آینده الگوی مناسبی ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: از نونهالان تا پیشکسوتان، در همه سطوح برنامه های ویژه ای تدارک دیده ایم و قصد داریم اصلاحات ساختاری و سازمانی را دراین حوزه ها ایجاد کنیم.

رئیس جدید فدراسیون وزنه برداری درباره مسائل فنی و اینکه آیا کادرفنی تیم های ملی دچار تغییر خواهند شد یا خیر، تاکید کرد: درباره مسائل فنی صحبت نمی کنم. به زودی کمیته فنی ما که متشکل از پیشکسوتان هستند کار خود را آغاز خواهند کرد و هر تصمیمی در این کمیته گرفته شود من از آن حمایت خواهم کرد.

وی با اشاره به کمیته فنی گفت: امروز جلسه کمیته فنی را برگزار می کنیم و اقدامات مختلفی در دستور کار داریم که یکی از آنان تقویم ورزشی سال جاری است و امیدواریم که در جلسه امروز بتوانیم اصلاحات مورد نیاز را از طریق کمیته فنی برطرف کنیم و به سمت اصلاح کادر فنی و مربیان بپردازیم.

مرادی درباره احتمال به وجود آمدن نسلی طلایی مانند نسل المپیک 2000 سیدنی صحبت کرد: این اتفاق با توجه به استعدادهای فوق العاده ای که در کشورمان وجود دارد؛ شدنی است اما بنده در حال حاضر فدراسیون را در شرایطی سخت به دست گرفتم. علاقه ندارم به گذشته بازگردم ولی بسیاری از زیرساخت ها باید اصلاح شود. همچنین تعدا قابل توجهی آسیب دیده داریم. در همین رابطه ما از کمیته پزشکی تیم ملی خواسته ایم که به وضعیت مصدومین رسیدگی کنند.

وی همچنین گفت: زمان چندانی هم برای مسابقات جهانی و المپیک نداریم و همین کار ما را سخت تر می کند ولی با همت خانواده بزرگ وزنه برداری می توانیم این رشته  را به دوران خوب خودش بازگردانیم و دل مردم و رهبر معظم انقلاب را شاد کنیم.

علی مرادی در ارتباط با مشکلی که بین او و تاماش آیان وجود دارد توضیحاتی را ارائه داد: بنده 12 سال دبیر کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بوده ام و همچنین 12 سال ریاست فدراسیون وزنه برداری را بر عهده داشتم. این اختلاف نظری که بین من و تاماش آیان وجود دارد، کاملا طبیعی است و در راه پیشرفت این رشته به وجود آمده است. در آینده سعی می کنیم به واسطه منافع ملی به سمت کاهش اختلافات حرکت کنیم و از این بابت مشکل خاصی وجود ندارد.

او در ارتباط با کمبود بودجه ای که امسال متوجه فدراسیون های ورزشی است و اینکه فدراسیون تحت نظر او چه رویکردی را برای مرتفع کردن این مشکل دارد صحبت کرد: آن چیزی که برنامه جاری فدراسیون است را با کمیته های خود جمع بندی می کنیم. نیازهای خود را با کمیته ملی المپیک  و وزارت ورزش در میان خواهیم گذاشت. در رابطه با بحث اسپانسرینگ هم باید به عرضتان برسانم که در اسرع وقت باید همکاری نزدیک خود با صدا و سیما را از طریق پخش زنده مسابقات تلویزیونی بهبود ببخشیم و متعاقب آن باید زیرساخت های لازم را هم ایجاد کرده و از باشگاه ها حمایت کنیم و مقدمات توسعه وزنه برداری در سطح کشور را به وجود بیاوریم.

مرادی همچنین اضافه کرد: در صدد هستیم تا با آموزش و پرورش، آموزش عالی، بسیج و ارگان های دیگر همکاری های ویژه ای داشته باشیم و از توانایی های هر کدام از این مجموعه ها برای پیشرفت وزنه برداری استفاده کنیم

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباه پستش در کنفدراسیون آسیا و اینکه تمایل به ارتقای جایگاه خود در قاره کهن خواهد داشت یا برنامه دیگری را دنبال می کند، توضیح داد: فعلا تمایل ندارم برای پست و سمت بالاتری اقدام کنم و ان شا... یکی از برنامه های بلند مدت بنده کسب کرسی های موثرتر در آسیا و جهان خواهد بود.

 رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اینکه تا چه حد از حضور شخصیت های نظام برای پیشبرد اهداف استفاده می کنند، اظهار داشت: شخصیت های نظام معلمین جامعه هستند و برای ما رهنمودهای این بزرگواران در جهت راهگشای کارها برای ما ارزشمند خواهد بود و از این رهنمودها در مسایل فرهنگی در بدنه کار استفاده کردن و قطعا در جهت بهبود کارها موثر خواهد بود و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه گام برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز