پرسپولیس – بنیادکار؛ فقط سه امتیاز

در انتظار جشن ۱۰۰ هزار نفره!

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۲۳:۳۸:۲۱
کد خبر: ۲۸۲۴۱۱
در انتظار جشن ۱۰۰ هزار نفره!
پرسپولیس و بنیادکار آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را چهارشنبه شب برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته پایانی دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه و چهارشنبه به انجام می رسد و در حساس ترین بازی، دو تیم پرسپولیس و بنیادکار در ورزشگاه آزادی و از ساعت 20:35 دقیقه رو در روی هم قرار بگیرند. دیداری که سه امتیازش برای سرخپوشان تهرانی از نان شب واجب تر است و می توانند با آن و بدون توجه به دیگر بازی این گروه به صعود خود امیدوار باشند. شرایط سرخپوشان تهرانی من باب راحت شدن خیالشان از بقا در لیگ برتر باعث شده تا با اندیشه ای آسوده تر به بازی مقابل بنیادکار فکر کنند.

موقعیت: در حال حاضر سرخپوشان تهرانی با 9 امتیاز در رده دوم گروه خود قرار دارند و بردشان می تواند بدون شک آن ها را جزو صعود کننده ها قرار دهد و البته شکست یا تساوی شاگردان برانکو باعث حذفشان نمی شود و در صورتی که لخویای 10 امتیازی بتواند النصر را شکست دهد بازهم پرسپولیس می تواند راهی مرحله دوم شود. بنیادکار اما با 1 امتیاز قعر نشین این گروه است و با هر نتیجه ای که در برابر پرسپولیس بگیرد بازهم در گروه اول چهارم می شود و به نظر می رسد انگیزه چندانی هم برای جدال با پرسپولیس نداشته باشند. البته اعاده حیثیت می تواند مهم ترین دلیل شاگردان لوشان برای نشان دادن 100% توانایی هایشان است.

وضعیت دو تیم در لیگ های داخلیشان هم قابل توجه است. در حالی که تنها دو هفته تا پایان لیگ برتر کشورمان باقی مانده است؛ لیگ ازبکستان تازه در هفته پنجم خود قرار دارد. هم اکنون پرسپولیس با 33 امتیاز در جدول 16 تیمی ایران، نهم است و بنیادکار با یک بازی کمتر و با 9 امتیاز از 4 بازی در رتبه هفتم لیگ حرفه ای ازبکستان قرار دارد.

نیمکت: سرگی لوشان سرمربی روسی و جوان بنیادکار است. او  هدایت تیم های زیر ۱۹ ساله ها و تیم دوم بنیاد را هم پیش از این بر عهده داشت و حالا یک سالی است که سرمربی تیم بزرگسالان بنیادکار شده است. تیم لوشان در این فصل لیگ قهرمانان عملکرد خوبی نداشت و حالا تنها با 1 امتیاز قعرنشین گروه است و آن ها امیدوارند بتوانند برای فصل آینده لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته باشند و در مقابل پرسپولیس پایان خوبی بر کابوس آسیای امسالشان داشته باشند.

آن سوی میدان برانکو ایوانکوویچ قرار دارد. کسی که دومین بازی خود در لیگ قهرمانان امسال را تجربه می کند. تیم او مقابل لخویا اصلا در حد آسیا بازی نکرد و حسابی هم تنبیه شد و حالا آخرین فرصت اوست تا بتواند تیمش را به دور دوم این مسابقات برساند. برانکو هفته گذشته موفق شد اولین پیروزی خود در پرسپولیس را مقابل پیکان به ارمغان بیاورد و حالا در تلاش است تا د.مین پیروزی پیاپی خود را با ارتش سرخ آسیا در لیگ قهرمانان جشن بگیرد.

ستاره: ایوان موسیلویچ 30 ساله و صربستانی ستاره اصلی بنیاد کار به شمار می آید. بازیکنی که به تازگی به جمع چلچله ها اضافه شده است و در خط دفاعی بازی می کند و نقش فوق العاده حساسی مقابل پرسپولیس ایفا خواهد کرد. این بازیکن که سابقه حضور در لیگ اکراین و صربستان را هم دارد مقابل النصر نمایش خیلی خوبی داشت و یکی از عوامل اصلی موفقیت بنیاد در کسب یک امتیاز ارزشمند از عربستان بود.

در سوی مقابل بدون هیچ گونه حرف و حدیثی باید از مهدی طارمی به عنوان ستاره پرسپولیس نام ببریم. تنها گلزن این روزهای سرخپوشان تهرانی بازهم امید اصلی برانکو و هواداران پرسیپولیس برای باز کردن دروازه بنیادکار به حساب می آید. طارمی در دیدار رفت پنالتی پرسپولیس که منجر به گل شد را گرفت.وی مقابل النصر تک گل پیروزی بخش تیمش را نیز به ثمر رساند.

حاشیه: این دو تیم چهار سال پیش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دیدار هم رفتند که بازی در آزادی با نتیجه 3-1 به سود تیم مهمان به اتمام رسید و در ازبکستان هم بدون گل مساوی کردند. اما بدون شک مهم ترین جدال دو تیم به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اسیای سال 2009 برمی گردد که در حضور 110 هزار هوادار پرسپولیسی، بنیادکار با تک گل ریوالدو از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسید. البته این دو تیم در حین برگزاری جام ملت های آسیا در دوبی دیداری دوستانه را انجام دادند که پرسپولیس در غیاب بازیکنان اصلی بنیادکار با حساب 3-1 به برتری دست پیدا کرد. با این حساب پرسپولیس نتوانسته در دو جدال قبلی اش مقابل بنیادکار در آزادی به پیروزی برسد و حالا بهترین فرصت برای شکستن این طلسم است. کوبل داوری این بازی از ژاپن خواهد بود. سه بازیکن خارجی بنیادکار عبارتند از: ساتومینوری ژاپنی، ایوان میلوسویچ یوگوسلاو و سمیر بکریچ بوسنیایی. آخرین نفر سابقه حضور در فجرسپاسی و مس کرمان را در کارنامه خود دارد.

این دیدار سرخپوشان تهرانی هم برای هواداران رایگان است و آن ها می توانند مانند بازی با النصر بدون پرداخت هزینه بلیط تیم خود را تشویق کنند و به آزادی بیایند. هدایتی پول یکصد هزار بلیت مسابقه را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کرد تا با حضور پرشور تماشاگران وحمایت همه جانبه از نماینده ایران در آسیا زمینه صعود این تیم به مرحله بعدی فراهم شود. همچنین کاروان  بنیادکار  دوشنبه و در ساعت 18 و 30 دقیقه طبق برنامه قبلی به تهران خواهد رسید. ازبکی‌ها پس از ورود به تهران راهی هتل آزادی محل اقامتشان می‌شوند و برنامه‌ای برای تمرین امروز ندارند. آن ها فردا یک جلسه در تهران تمرین خواهد داشت. پیش از این قرار بود ازبکی‌ها در ساعت 19 روز سه‌شنبه در زمین اصلی ورزشگاه آزادی تمرین کنند اما طی تماسی که شب گذشته با مسئولان باشگاه پرسپولیس گرفتند عنوان کردند که در ساعت 20 تمرین داشته باشند و این درخواست مسئولان بنیادکار به اطلاع مسئولان سازمان لیگ رسیده و به احتمال فراوان تنها تمرین این تیم در تهران ساعت 20 برگزار خواهد شد. همچنین تمرین پرسپولیس هم از ساعت 19 در زمین اصلی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که این دو تمرین طبق قانون کنفدراسیون آسیا 15 دقیقه برای خبرنگاران باز خواهد بود اما ادامه حضور خبرنگاران در تمرین بسته به نظر سرمربیان تیم‌ها دارد.

پرسپولیس دو بازی قبلی خود در خانه را برده و گلی هم در آن دریافت نکرده است. در آن سو بنیادکار در 4 دیدار آخر خود در لیگ قهرمانان گل نزده و تنها یک بار در این فصل دروازه حریفان را گشوده است.

آنها که نیستند: صادقیان، خانزاده، بنگر نمی توانند به دلایل مختلف تیم خود را در بازی چهارشنبه همراهی کنند. پیام صادقیان از طرف برانکو تا پایان فصل کنار گذاشته شده است و خانزاده هم با محرومیتی 9 ماه مواجه شده است و محسن بنگر هم به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم خود در بازی مقابل بنیادکار نیست. بنیادکار احتمالا بدون محروم و مصدوم به این دیدار قدم می گذارد.

نمایش آخر: پرسپولیس در آخرین بازی خود موفق شد با نتیجه 1-0 پیکان را از پیش رو بردارد و ماندنش در لیگ برتر را قطعی کند. مهدی طارمی زننده تک گل پرسپولیس در آن بازی بود. البته آخرین نمایش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد به مسابقه مقابل لخویا در قطر که با نتیجه 3-0 به سود تیم قطری به اتمام رسید. بنیادکار در آخرین بازی خود در لیگ متحمل اولین شکستش در فصل جدید شد. آن ها با نتیجه 1-0 به میزبان خود نفتچی باختند و به استقبال بازی با پرسپولیس آمدند. آخرین نمایش ازبک ها در لیگ قهرمانان هم مثابل النصر بو.د که با نتیجه 1-0 به سود نماینده عربستان خاتمه یافت.

بازی رفت: بازی رفت این دو تیم در ازبکستان با برتری 1-0 سرخپوشان تهرانی به اتمام رسید تا اولین و آخرین برد تهرانی ها در بازی های خارج از خانه شان در این فصل لیگ قهرمانان حداقل در مرحله گروهی به ثبت برسد. محمد نوری این گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز