بارسلونا – بایرن مونیخ

تیکی تاکای عاشقانه!

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۰۱:۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۸۲۴۴۴
تیکی تاکای عاشقانه!
بارسا و بایرن یکی از جذاب ترین فوتبال های چند سال اخیر اروپا را چهارشنبه در نیوکمپ برگزار می کنند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، چهارشنبه شب. ورزشگاه نیوکمپ شاهد اتفاق فوق العاده ای خواهد بود. به قول مورینیو دنیا برای دیدن این مسابقه دو ساعت از حرکت بازمی ایستد. جایی که فوتبال بزرگی خود را نشان می دهد. جایی که فوتبال فراورزشی بودن خود را به رخ می کشد. جایی که تلاقی بین عشق و دلتنگی و تیکی تاکا و جنگ خواهد بود. جایی که قرار است دو تا از بهترین تیمهای جهان به دیدار هم بروند. جایی که شهد ملاقات استاد و شاگرد خواهیم بود.تقابل بارسا، بایرن.

 

تاریخچه:

 

7-0

این دو تیم تاکنون ۸ بار به مصاف هم رفته اند که باواریایی ها به ۵ برد دست پیدا کرده اند، ۱ پیروزی نصیب بارسا شده و ۲ مسابقه هم به تساوی رسیده است.

این دو تیم در فصل ۲۰۱۲-۱۳ در مرحله نیمه نهایی به دیدار هم رفتند که در یکی از عجیب ترین نتایج تاریخ در این مرحله، تیم بایرن موفق شد در مجموع دو بازی به برتری ۷-۰ برسند و در نهایت جام را بالای سر ببرند.

این دو تیم در فصل ۲۰۰۸-۹ هم در دور یک چهارم نهایی رودر روی هم قرار گرفتند که بارسای تحت هدایت پپ به برتری ۵-۱ در مجموع دو بازی رسید و در نهایت بارسا به قهرمانی رسید.

سال ۹۸ دیگر سالی بود که این دو تیم به پست هم خوردند و این بار در دور گروهی رو در روی هم قرار گرفتند و در نهایت دو برد ۲-۱ و ۱-۰ برای آلمان ها بدست آمد و در نهایت بازهم بایرن به قهرمانی رسید.

سال ۹۶ و جام یوفا و مرحله ماقبل پایانی شاهد دیدار این دو تیم بودیم که در مجموع ۴-۳ مونیخی ها بردند.

موقعیت:

این دو تیم در حال حاضر صدرنشینان لیگ های خود هستند؛ با این تفاوت که بایرن قهرمانی اش در بوندسلیگا قطعی شده است ولی بارسا در یک رقابت تنگا تنگ با رئال مادرید در مسیر قهرمانی قرار دارد.

البته وضعیت این دو تیم در چند دیدار اخیر نشان می دهد که بارسایی ها از آمادگی بالاتری برخوردار هستند؛ چرا که آن ها در ۳۶ تا از ۴۰ دیدار اخیر خود به برتری رسیده اند و این آمار در ۱۶ دیدار اخیر، ۱۵ تا است.

آن ها در ۱۳ مسابقه خود در این فصل ۵ گل یا بیش تر ۵ گل وارد دروازه حریفان کرده اند و مثلث هولناک خط حمله آن ها در حال حاضر ۱۰۸ گل به ثمر رسانده اند و تنها ۱۰ گل تا شکستن رکورد مثلث رونالدو، هیگواین، بنزمای رئال فاصله دارند.

در سوی مقابل بایرن به تازگی از صعود به فینال دی اف بی پوکال بازمانده ودر ۶ رقابت اخیرش هم یک در میان نبرده است و اتفاقا در این مسابقه نوبت به نبردن آن ها رسیده است.

 

نیمکت:

انریکه پپ

لوییز انریکه و پپ گواردیولا. دو همبازی، دو هموطن. دو هافبک و دو عشق بارسلونا و حالا دو رقیب. هر دو نفر با احترام فراوانی نسبت به هم حرف می زنند.

انریکه با بارسای امسالش پس از تحمل سختی های فراوان در ابتدای فصل به ساحل آرامش رسیده و حتی شروعش از شروع گواردیولا هم در بارسا بهتر بوده است.

وی امید دارد بتواند در راه آرزوی تکمیل سه گانه اش در این فصل بتواند پپ را از پیش رو بردارد و خودش را بیش از پیش در دل هواداران جا کند.

گواردیولا هم برای اولین بار به صورت رسمی رو در روی تیمی بازی می کند که ۹ سال در آن توپ زده، یک قهرمانی اروپا را با آن دارد. حدفاصل سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ ، ۱۴ جام را با آن ها بدست آورد و حالا باید در عین محبوبیت رو دروی عشق دوران جوانی خود قرار بگیرد.

عددبازی:

بایرن مونیخ تا اینجا ۵ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا داشته و در انتظار حضور در یازدهمین فینال تاریخ خود قرار دارد. بارسا هم چهار بار بر بام قاره سبز قرار گرفته و در رویای تجربه هشتمین فینال خود هستند.

بارسا در هر ۵ دیدار خانگی خود در این فصل لیگ قهرمانان را با برد پشت سر گذاشته است. آخرین باخت خانگی آن ها در این مسابقات به سال ۲۰۱۳ و جدال با همین بایرن مونیخ برمی گردد که ۳-۰ شکست خوردند.

رکورد خانگی کاتالان ها در برابر مانشافت ها، ۱۹ برد، ۱ مساوی و ۷ باخت بوده است. در سوی مقابل رکورد بارین در زمین اسپانیایی ها ۶ برد، ۵ مساوی و ۱۱ باخت بوده است.

بارسایی ها ۱۳ تا از ۱۸ جدال رفت و برگشتی خود مقابل نمایندگان آلمان را با برد به پایان رسانده است.

این هفتمین حضور در بارسا در ۸ فصل اخیر لیگ قهرمانان است. این آمار برای بایرن ۴ از ۵ می باشد.

بارسا ۶ تا از ۱۴ نیمه نهایی های خود در تاریخ لیگ قهرمانان را برده اند. آخرین پیروزی در فصل ۲۰۱۰-۱۱ و بازی با رئال مادرید رخ داد.

بایرنی ها هم در ۶ تا از ۱۰ جدال خود در نیمه نهایی به برد دست پیدا اند.

بایرن مونیخ ۳ تا از ۴ جدال خود رد نیوکمپ را برده است.

باواریایی ها آخرین نیمه نهایی خود را فصل گذشته در مقابل رئال تجربه کردند و در نهایت بازی را باختند و از صعود به فینال محروم ماندند. البته آن ها در ۵ تا از ۷ جدال آخرشان در برابر اسپانیایی ها را برده اند.

رکورد اف ث هالیوود در مراحل جذفی مقابل نمایندگان سرزمین ماتادورها، ۹ پیروزی و ۷ شکست بوده است.

شاگردان گواردیولا در سه جدال اخیر خارج از خانه خود در اروپا ۱ مساوی و ۲ باخت را پشت سر گذاشته اند و آخرین پیروزیشان مقابل رم بود که در اکتبر ۲۰۱۴ با نتیجه ۷-۱ بردند.

 

ستاره:

مسی

دیگر زمانی که نامی از ستاره به میان می آید و نام بارسلونا هم در میان باشد؛ جستجو کردن کار بیهوده ای است. بله. مسی. ابر ستاره ۲۷ ساله بلوگرانا بازهم نقش اصلی این تیم را ایفا می کند و امید هزاران کاتالانی به ساق پای کینگ مسی است. او در این فصل لالیگا ۴۰ گل به ثمر رساند و در لیگ قهرمانان هم رکورد ۸ گل را به جای گذاشته است.

جدال مسی و پدر ورزشی اش یعنی گواردیولا می تواند یکی از مهم ترین سوژه های عکاس ها  و روزنامه چی ها باشد. باید ببینیم لئو می تواند حق شاگردی خود را ادا کند یا خیر.

مولر

در بین نام های بزرگی چون نویر، ریبری، آلونسو، گوتزه و لواندوفسکی می توان از توماس میولر به عنوان ستاره اصلی باواریایی ها نام برد. قد بلند بی تکنیک ولی باهوش و فرصت طلب بایرن مونیخ می تواند بهترین استفاده را از کم ترین موقعیت ها داشته باشد.

وی در این فصل هم توانسته با زدن ۶ گل و ارسال ۴ پاس گل برای هم تیمش هایش موثرترین بازیکن پپ در این فصل باشد و بدون شک امید زیادی به درخشش او در بازی چهارشنبه می رود.

تن به تن:

نویر - تراشتگین

این بازی پر است از ستاره های ریز و درشت که می توانند زیبایی های این دیدار را بیش از پیش کند.

یکی از زیباترین دوئل ها بین مانوئل نویر و مارک آندره تراشتگین خواهد بود. دروازبان اصلی تیم ملی آلمان در برابر جدی ترین رقیب سال های آتی اش در ترکیب مانشافت.

نویر در این فصل لیگ قهرمانان ۱۸ سیو داشته که این آمار برای ریقب ۲۳ ساله اش، ۲۱ است.

دیگر دوئل حساس بین تیاگو آلکاتارا و سرخیو بوسکتس خواهد بود. هافبک سابق بارسا که ۴ سال در بارسا توپ زد و حالا در اوج آمادگی باید با تیم دو سال قبل خود بازی کند و احتمالا بوسکتس را به عنوان یار من تو من خود در زمین خواهد دید. بوسکتسی که کملا با نحوه بازی تیاگو آشناست و استاد توپ ربایی هم هست و باید شاهد رقابت زیبایی بین این دو نفر باشیم.

دیگر جدال حساس بین برنات و دنی آلوز خواهد بود. دفاع چپ اسپانیایی بایرن باید مقابل دنی آلوزی قرار بگیرد که مقابل کوردوبا بسیار آماده نشان داد.

هر دو اهل نفوذ هستند که پشتشان فضای زیادی برای ضد حمله باقی می ماند. شاید جوانی برنات او را در این دوئل به پیروزی برساند و شاید هم تجربه بالای آلوز کمک حالش شود و نشان دهد و بازهم دود از کنده بلند می شود.

میولر و ماسکرانو. این دو در دو جام جهالنی رو بروی هم قرار گرفتند و سرانجام در هردو توماس برنده شد. این بار ماسکرانو امید زیادی دارد تا انتقام شکست های پرشمارش را از ستاره بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان بگیرد.

مسی و بوآتنگ. این دو هم قصه ای تقریبا مشابه با ماسکرانو و میولر دارند. با این تفاوت که مهاجم اغلا مغلوب مدافع بوده است. البته گرفتن این مسی آماده برای هر مدافعی سخت به نظر می رسد. علی الخصوص برای بوآتنگ نا آماده.

نکته دیگر این است که با توجه به چرخشی بودن پست سه مهاجم بارسلونا امکان عویض یارهای من تو من وجود دارد.

اینیستا و باستین شوان اشتایگر دیگر دوئل بازی را رقم می زنند. دوئلی که دو سال پیش با برتری کامل باستین به اتمام رسید. ولی شاید آمادگی روهای اخیر اینیستا به کمکش بیاید و او را فانتح این نبرد کند.

جدال لام و نیمار، ریبری و آلبا هم دیگر دوئل های جالب بازی چهارشنبه است.

آخرین نمایش:

بایرن در آخرین نمایش خود مقابل لورکوزن قرار گرفت و در حالی که به میولر، بوآتنگ، بن عطیه و مارتینز استراحت داده بود، ۲-۰ باخت.

بارسا هم در زمین کوردوبا جشنواره گل به راه انداخت و با درخشش خیره کننده مثلث هجومی اش ۸ تا به کوردوبا زد و فاصله دو امتیازی اش با رئال را نگه داشت.

غایبان:

روبن

فرمائلن سرانجام مصدویت خود را پشت سر گذاشت تا برای اولین بار در این فصل  آبی اناری ها مصدوم و محرومی نداشته باشند.

اما اوضاع برای بایرن متفاوت است. آلابا، باداشتوبر و روبن مصدوم هستند و حالا حالا ها نمی توانند برای مونیخی ها بازی کنند. حضور ریبری، اشتارکه و لواندوفسکی هم در هاله ای ازابهام قرار دارد.

داور:

Rizzoli_2947478

قضاوت این بازی بر عهده نیکولا ریتزولی ۴۳ ساله خواهد بود و آقایان النیتو دی لیبراتوره و مائورو تونولینی او را در این امر یاری خواهند کرد.

پیش بینی:

بدون هیچ گونه تردیدی شاهد یکی از باکلاس ترین و پیچیده ترین بازی های چند سال اخیر اروپا خوایهم بود. تقابل دو تیکی تاکا برای اولین بار رو در روی هم. بارسا و بایرنی که به ترتیب در این فصل۶۹۰۷ و ۶۸۷۲ پاس داده اند و این آمار فوق العاده به نظر می رسد.

بدون شک تیمی که بتواند تیکی تاکا را به نحو احسن اجرا کند و با پرسینگ مانع میدان داری تیم حریف شود می توان به برد امیدوار باشد.

آمادگی بالای بارسا در این روزها و همچنین روند سینوسی بایرن در چند هفته اخیر باعث شده تا شانس کاتالان ها را برای پیروزی بیش تر بدانیم.

البته نباید تیم پپ را دست کم گرفت. آن ها مقابل پورتو هم توانایی های بالای خود را نشان دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز